• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • sydney

Vilken dag hade ni räknat som mensens första dag? den dag det börjar komma lite blod, eller när det kommer mycket? svårdefinierat, jag vet. Jag brukar ju har lite spottings 2-3 dagar innan det börjar blöda på riktigt, har haft det söndag & måndag, idag kommer det mer men ändå inte så att jag behöver trosskydd, ännu.
    Jag ringer distanskliniken imorgon och hoppas den är igång på riktigt då, lättare att göra det när jag är ledig än från jobbet.

• FruNaftra
    sydney skrev 2010-09-28 11:02:11 följande:

Vilken dag hade ni räknat som mensens första dag? den dag det börjar komma lite blod, eller när det kommer mycket? svårdefinierat, jag vet. Jag brukar ju har lite spottings 2-3 dagar innan det börjar blöda på riktigt, har haft det söndag & måndag, idag kommer det mer men ändå inte så att jag behöver trosskydd, ännu.
    Jag ringer distanskliniken imorgon och hoppas den är igång på riktigt då, lättare att göra det när jag är ledig än från jobbet.

Enligt kliniken är inte mensen igång förrän det kommer rikligt med rött blod. Sen räknar de första mensdagen (mensdag 1) som den dagen man vaknar med mens (även om du fick mensen på kvällen dagen därpå så räknas det alltså inte som mensdag 1 utan som mensdag 0). Låter inte som att din mens har kommit än. Men det borde vara nära nu!
  • sydney
    FruNaftra skrev 2010-09-28 11:07:56 följande:
    Enligt kliniken är inte mensen igång förrän det kommer rikligt med rött blod. Sen räknar de första mensdagen (mensdag 1) som den dagen man vaknar med mens (även om du fick mensen på kvällen dagen därpå så räknas det alltså inte som mensdag 1 utan som mensdag 0). Låter inte som att din mens har kommit än. Men det borde vara nära nu!
    Tack för ditt svar. kanske att den är igång  imorgon bitti då, kan ju alltid hoppas.
  • didda

Ingen blödning i sikte ännu. Förra gången kom den på sprutdag 10 och det är dte ju idag så vi får väl se om den dyker upp. Ni som sprayat flera gånger- har blödningen kommit samma dag eller varierar det?

Är det någon som vet hur Skrippo mår? Hon hade ju testdag den 22/9, har jag missat något inlägg eller har hon inte varit här?

• Fylgja
    didda skrev 2010-09-28 12:20:22 följande:
    Ingen blödning i sikte ännu. Förra gången kom den på sprutdag 10 och det är dte ju idag så vi får väl se om den dyker upp. Ni som sprayat flera gånger- har blödningen kommit samma dag eller varierar det?

Är det någon som vet hur Skrippo mår? Hon hade ju testdag den 22/9, har jag missat något inlägg eller har hon inte varit här?
    Allt verkar vara bra med Skrippo, sist jag hörde iallafall. Hon har däremot inte varit aktiv i tråden på ett tag. Det blir ju så ibland.

Nu är jag ruvare igen. Fjärde gången gillt...kanske. Är lite frustrerad så här i efterhand - embryologen sa något om att blastisen hade dragit ihop sig lite och jag tänkte att det ska jag fråga om sen. När jag inte är så kissnödig och snurrig i bollen (varmt och förkyld och det gjorde lite ont). Men det glömde jag förstås. Och nu undrar jag förstås vad hon menade med det.. Hå hå ja ja. Bara att vänta och se.
  • 42an

Tack fru Naftra, vädur78 och sushikatten för era svar! Tacksam för tumhållning! Som vanligt i denna soppan, bara vänta och hoppas.......
    Lycka till kryddan!
    kram

• Vädur 78
    Fylgja skrev 2010-09-28 15:42:43 följande:
    Allt verkar vara bra med Skrippo, sist jag hörde iallafall. Hon har däremot inte varit aktiv i tråden på ett tag. Det blir ju så ibland.

Nu är jag ruvare igen. Fjärde gången gillt...kanske. Är lite frustrerad så här i efterhand - embryologen sa något om att blastisen hade dragit ihop sig lite och jag tänkte att det ska jag fråga om sen. När jag inte är så kissnödig och snurrig i bollen (varmt och förkyld och det gjorde lite ont). Men det glömde jag förstås. Och nu undrar jag förstås vad hon menade med det.. Hå hå ja ja. Bara att vänta och se.
    Grattis till ruvning! Håller tummarna nu
    Milo min underbara skatt
  • FruNaftra

Mom70, snart borde mensen komma då. Skönt!
    Skrippo pratade jag med för ett tag sedan och då var allt bra med henne. Hon dyker väl upp här snart hoppas jag

Idag kom brevet från CA där de informerar om hur många embryon som frusits ner - 6 stycken totalt. Ytterligare en blastocyst måste ha frusits ner efter vidareodlingen. GLAAAAAAAAD 
    Känns pirrigt inför morgondagen då vi ska se om svullnaden har gått ner. Jag borde ha tagit det mer lugnt den senaste tiden men jag hoppas att det inte har gjort någon skada.

• sushikatten

kryddan71: Grattis till ruvning och vi får hålla tummarna till fjärde gången i gilt för det kommer vara samma för mig. Och skit att det  alltid ska vara någonting man ska oroa sig för. Det är säkert ingen fara. Den är bra för annars skulle dem väl aldrig sätta in något som inte ge chans till graviditet . De har väl etiska principer som måste följas. Håller tummarna.

Grattis frunaftra. Fantastiskt resultat!;))))))

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19