• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-28 19:29:48 följande:
    Mom70, snart borde mensen komma då. Skönt!
    Skrippo pratade jag med för ett tag sedan och då var allt bra med henne. Hon dyker väl upp här snart hoppas jag

Idag kom brevet från CA där de informerar om hur många embryon som frusits ner - 6 stycken totalt. Ytterligare en blastocyst måste ha frusits ner efter vidareodlingen. GLAAAAAAAAD 
    Känns pirrigt inför morgondagen då vi ska se om svullnaden har gått ner. Jag borde ha tagit det mer lugnt den senaste tiden men jag hoppas att det inte har gjort någon skada.
    Grattis! Härligt med 6 blastocyst i frysen!!!! Nu blir nästa FET gratis eftersom de inte kunde göra ET eller hur funkar det?
    Lycka till i morgon!! Kram kram
    Milo min underbara skatt
  • FruNaftra
    Fylgja skrev 2010-09-28 15:42:43 följande:
    Allt verkar vara bra med Skrippo, sist jag hörde iallafall. Hon har däremot inte varit aktiv i tråden på ett tag. Det blir ju så ibland.

Nu är jag ruvare igen. Fjärde gången gillt...kanske. Är lite frustrerad så här i efterhand - embryologen sa något om att blastisen hade dragit ihop sig lite och jag tänkte att det ska jag fråga om sen. När jag inte är så kissnödig och snurrig i bollen (varmt och förkyld och det gjorde lite ont). Men det glömde jag förstås. Och nu undrar jag förstås vad hon menade med det.. Hå hå ja ja. Bara att vänta och se.
    Hoppsan jag missade ju nästan din fantastiska nyhet. GRATTIS till ruvningen. Håller tummarna

Vädur, det blir en gratis FET

Kram på er
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-28 20:13:15 följande:
    Hoppsan jag missade ju nästan din fantastiska nyhet. GRATTIS till ruvningen. Håller tummarna

Vädur, det blir en gratis FET

Kram på er
    Tänkte väl det.....

Du som har koll på ägglossning och allt, kommer mensen alltid 14 dagar efter eller hur var det?
    Milo min underbara skatt
  • mulan
    sydney skrev 2010-09-28 11:02:11 följande:

Vilken dag hade ni räknat som mensens första dag? den dag det börjar komma lite blod, eller när det kommer mycket? svårdefinierat, jag vet. Jag brukar ju har lite spottings 2-3 dagar innan det börjar blöda på riktigt, har haft det söndag & måndag, idag kommer det mer men ändå inte så att jag behöver trosskydd, ännu.
    Jag ringer distanskliniken imorgon och hoppas den är igång på riktigt då, lättare att göra det när jag är ledig än från jobbet.

Jag räknar från den dagen jag har mensvärk. Har spottings i nästan 1 vecka före att mensen sätter igång på riktigt. Men samtidigt som mensvärken kommer börjar jag oxå blöda kraftigt.
    FruNaftra skrev 2010-09-28 19:29:48 följande:
    Mom70, snart borde mensen komma då. Skönt!
    Skrippo pratade jag med för ett tag sedan och då var allt bra med henne. Hon dyker väl upp här snart hoppas jag

Idag kom brevet från CA där de informerar om hur många embryon som frusits ner - 6 stycken totalt. Ytterligare en blastocyst måste ha frusits ner efter vidareodlingen. GLAAAAAAAAD 
    Känns pirrigt inför morgondagen då vi ska se om svullnaden har gått ner. Jag borde ha tagit det mer lugnt den senaste tiden men jag hoppas att det inte har gjort någon skada.
    Grattis till alla eskimåer !!!!!
    Fylgja skrev 2010-09-28 15:42:43 följande:
    Allt verkar vara bra med Skrippo, sist jag hörde iallafall. Hon har däremot inte varit aktiv i tråden på ett tag. Det blir ju så ibland.

Nu är jag ruvare igen. Fjärde gången gillt...kanske. Är lite frustrerad så här i efterhand - embryologen sa något om att blastisen hade dragit ihop sig lite och jag tänkte att det ska jag fråga om sen. När jag inte är så kissnödig och snurrig i bollen (varmt och förkyld och det gjorde lite ont). Men det glömde jag förstås. Och nu undrar jag förstås vad hon menade med det.. Hå hå ja ja. Bara att vänta och se.
    Grattis till ruvningen !!!!! Håller tummarna!
    .?*¨*? VECKA 26 ?*¨*?.
  • didda

Skönt att höra att Skrippo verkar må bra!

Kryddan71: grattisi till ruvning! Tumhållning påbörjas

Fru Naftra: GRATTIS! Vilken lysande utdelning! Hoppas du snabbt får ett tillbaka nu då!

Ingen mens i sikte för mig ännu och den mensvärk som jag kände för några dagar sedan har försvunnit...å andra sidan vet jag jui nte om det var mensvärk eller spraybiverkning jag kände...jaja, bara att vänta...tänk att man börjar bli ganska van Ha en bra kväll tjejer!

• Släggan

Underbart Fru Naftra med 6 Blastocyster.....det e ju något jag aldrig ens skulle kunna drömma om, jag som under mina 3 tidiagare IVF fått som mest 4 äggblåsor.....( måste bara beklaga mej lite...)

Förstår hur 34:an känner sig, de e inte bra för psyket att inte ens veta om man kommer komma till äggplock. Vad gäller styrka på hormoner och hur många dagar man sprutar så är det nog extremt individuellt. Växer de första äggblåsorna till sig så vågar men ju inte låta oss spruta mer ifall de skulle spricka eller lossna eller? Jag hoppas  varkligen att de där småäggen får fart hos dej nu 34:an!!!!!!!!!

MOM70 va skjutton e din mens då? har du gravtestat dej??? Jag har haft en mens precis som jag brukar ha, börjar tvivla att det här sprayet har någon verkan på mej. Jag kanske hade behövt fler puffar för att få samma effekt som dej?

Kryddan71 - Congratulations! Vad härligt:)

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-28 20:14:36 följande:
    Tänkte väl det.....

Du som har koll på ägglossning och allt, kommer mensen alltid 14 dagar efter eller hur var det?
    De säger att den tiden alltid ska vara regelbunden men ni vet ju lika väl som jag att kroppen lever sitt eget liv ibland   För mig är det alltid 12-14 dagar mellan ÄL och mens.
  • calcaneus

Snabba ryck! Kul att det händer positiva saker i tråden!

Jag har varit hos distansgyn i går och kollat inför nästa FET. Allt såg bra ut, han hittade en stor cysta bland alla små och bedömde att det skulle ta tre dagar till ÄL, dvs på torsdag, exakt som månaden innan. Ikväll skall jag beställa fler ÄL-tester för säkerhets skull.
    Passade på att fråga om bantning. Jag skulle vilja gå ner 3-4 kg men han tyckte inte att jag skall banta på riktigt utan möjligen hålla igen. Skönt på flera sätt... 

• FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-09-28 21:15:45 följande:
    Snabba ryck! Kul att det händer positiva saker i tråden!

Jag har varit hos distansgyn i går och kollat inför nästa FET. Allt såg bra ut, han hittade en stor cysta bland alla små och bedömde att det skulle ta tre dagar till ÄL, dvs på torsdag, exakt som månaden innan. Ikväll skall jag beställa fler ÄL-tester för säkerhets skull.
    Passade på att fråga om bantning. Jag skulle vilja gå ner 3-4 kg men han tyckte inte att jag skall banta på riktigt utan möjligen hålla igen. Skönt på flera sätt... 
    Oj då, hoppas cystan inte ställer till med något.
    Alltså jag gillar verkligen inte ordet "Banta" eftersom det ordet inte säger så mycket. Vill man gå ner i vikt så kan man ju dra ner på fett och socker, äta vettiga portioner och motionera. Är det att banta för dig? Eler är det sånna där dietshakes du tänker på...eller andra extrema dietprodukter? Jag har aldrig bantat så jag vet inte riktigt vad folk syftar på när de säger så. Jag har bara ätit vettigt och rört på mig och klarat mig på det.....
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-28 20:42:24 följande:
    De säger att den tiden alltid ska vara regelbunden men ni vet ju lika väl som jag att kroppen lever sitt eget liv ibland   För mig är det alltid 12-14 dagar mellan ÄL och mens.
    Oki, jag har ju haft utslag på ägglossning dag 12-14 och mensen var innan 26-28 dagar så då borde det ju stämma på mig, men vilket liv min kropp lever nu vet jag inte...testade idag men inget utslag(dag12)
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19