• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-09-26 12:28:50 följande:
    Ringde och pratade med dom i veckan nu och de var inte alls främmande för dessa mediciner. Dessutom har ju jag en dokumenterad sjukdom som gör att jag behöver dessa mediciner. Vi ska till vår hemortsläkare nästa måndag. Efter det får vi se var vi hamnar, om det blir Carlanderska eller någon annan klinik. När jag pratade med dom fick jag i alla fall ett väligt bra första intryck och det är ju viktigt.
    Vad skönt Vilka kliniker väljer ni mellan? Vi valde mellan CVL, Öresund och CA. Jag försökte kolla runt på deras hemsidor, ringde och pratade med dem och kollade mycket här inne på fl.
    Sen bokade vi in oss på ett info möte på CA och blev väldigt bra bemötta där, i 2 timmar var vi där och läkaren gick igenom våra journaler grundligt med oss samt hade massa idéer om hur vi skulle gå vidare.
    Milo min underbara skatt
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-26 12:28:00 följande:
    Tack vännen, har fått i mig lite Proviva, fil och Resorb nu i alla fall och känner mig lite piggare nu
    Grattis till fint förråd i frysen, synd att det inte blev något ET nu, men hur snabbt kan du få göra det??
    Hur är det med din rygg? Kram
    Skönt att det går åt rätt håll. Fil är verkligen bra att ha ibland
    Hur var resan annars?

Jag ska in till CA på onsdag och så får Torbjörn ta ställning till om han tror att vi kan göra återföring nu direkt. Beror lite på om svullnaden har gått ner...har den inte det så trodde han inte att det skulle bli någon ägglossning.

Ryggen är fortfarande strulig. Liiiite bättre kanske, men inte mycket. Jag har kunnat ta Voltaren nu efter ÄP (eftersom det ändå inte skulle vara någon återföring) och den värktabletten har alltid varit bra för min rygg.

KRAM!!
  • FruNaftra
    akita06 skrev 2010-09-26 12:57:36 följande:
    Ääääntligen är blödningen  på G....
    GÖTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  
  • majsanna
    Vädur 78 skrev 2010-09-26 12:36:15 följande:
    Vad skönt Vilka kliniker väljer ni mellan? Vi valde mellan CVL, Öresund och CA. Jag försökte kolla runt på deras hemsidor, ringde och pratade med dem och kollade mycket här inne på fl.
    Sen bokade vi in oss på ett info möte på CA och blev väldigt bra bemötta där, i 2 timmar var vi där och läkaren gick igenom våra journaler grundligt med oss samt hade massa idéer om hur vi skulle gå vidare.
    Vi kommer ha vår hemortsläkare i Linköping och hon har avtal med Carlanderska, ivf-kliniken i Falun samt Carl von Linné i Uppsala. Vi får väl diskutera med henne om vad hon tror också, men på de samtal jag gjort med klinikerna så kändes Carlanderska och Falun bäst.
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • mulan
    akita06 skrev 2010-09-26 12:57:36 följande:
    Ääääntligen är blödningen  på G....
    Grattis
    .?*¨*? VECKA 26 ?*¨*?.
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-26 13:35:29 följande:
    Skönt att det går åt rätt håll. Fil är verkligen bra att ha ibland
    Hur var resan annars?

Jag ska in till CA på onsdag och så får Torbjörn ta ställning till om han tror att vi kan göra återföring nu direkt. Beror lite på om svullnaden har gått ner...har den inte det så trodde han inte att det skulle bli någon ägglossning.

Ryggen är fortfarande strulig. Liiiite bättre kanske, men inte mycket. Jag har kunnat ta Voltaren nu efter ÄP (eftersom det ändå inte skulle vara någon återföring) och den värktabletten har alltid varit bra för min rygg.

KRAM!!
    Annars har resan varit toppen, härligt med lite sommarvärme
    Då håller vi tummarna för att det snart blir FET
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-09-26 14:24:52 följande:
    Vi kommer ha vår hemortsläkare i Linköping och hon har avtal med Carlanderska, ivf-kliniken i Falun samt Carl von Linné i Uppsala. Vi får väl diskutera med henne om vad hon tror också, men på de samtal jag gjort med klinikerna så kändes Carlanderska och Falun bäst.
    Ja det är inte lätt att välja, man får gå på sin känsla
    Milo min underbara skatt
  • sydney

Nu har jag läst ikapp då jag har varit borta en del i veckan.

FruNaftra: grattis till minst 5 st blastisar i frysen! Det är ju kanon! Och hoppas det blir ÄL så du får göra FET om några veckor.

själv väntar jag ju på mensen men den verkar vara på g nu i alla fall, hoppas... det har varit seg väntan, snart 6 veckor sen missfallsblödning.

Hoppas alla har det bra och att Vädur snart blir bra från sin matförgiftning. Spanien låter annars inte helt fel!

• didda
    majsanna skrev 2010-09-26 14:24:52 följande:
    Då har vi nog samma distansläkare! S.D på Karolinakliniken eller hur? Jag avgudar henne, lätt den bästa läkaren jag någonsin haft! Vi valde mellan CA och Falun (tack vare att de båda oftare än CvL gör 5-dagasodling om jag förstått det rätt) och så föll valet på CA pga närmre resväg. Hoppas på tur för oss båda!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19