• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • FruNaftra
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-09-24 16:55:34 följande:
    Jag hoppar in med ett litet inlägg. Brukar mest läsa om er då jag numera håller till på Sahlgrenska i stället. Gjorde du totalfrys? Jag gjorde totalfrys i våras och fick då mens bara 4 eller 5 dagar efter äggplocket. Var väldigt förvånad över detta men det var helt ok sa läkaren då.
    Det blev totalfrys...eller ja..SKA bli totalfrys om de bedömmer att någon är stark nog. Torbjörn ska ringa mig i morgon och meddela (nervööööst). Tydligen kan det bli såhär eftersom jag fick suprefact istället för den vanliga ÄL-sprutan innan ÄP. Fast jag är fortfarande inte säker på vad för blödning det är....om det är riktig mens eller en annan blödning. Jag frågade ju när min mens beräknades komma och då sa BM att den ska komma 10-15 dagar efter ÄP. Fast de kanske missade att det var Suprefact jag fick. Äh....jag fattar noll.
  • Släggan

Halloj! Har varit utan dator någon vecka nu och har nu läst ifatt så gott det går....händer ju så mycket här nu...både bra och tråkiga saker. satt här med tårar i ögonen när jag läste om Cottons förfärliga historia, kan bara hålla med mina systrar här och önska er all lycka och att det snarast möjligt blir + för er. Kram.

Nu är jag liksom MOM70 på sprutdag 6. Har tack och lov inga biverkningar jag mår dåligt av, känner mig bara lite öm i tuttarna. Tycker det känns lite konstigt att 2 sprut i näsan morgon och kväll ska kunna stänga av hormorerna...

• Lycklig vill ha mer
    FruNaftra skrev 2010-09-24 17:01:15 följande:
    Det blev totalfrys...eller ja..SKA bli totalfrys om de bedömmer att någon är stark nog. Torbjörn ska ringa mig i morgon och meddela (nervööööst). Tydligen kan det bli såhär eftersom jag fick suprefact istället för den vanliga ÄL-sprutan innan ÄP. Fast jag är fortfarande inte säker på vad för blödning det är....om det är riktig mens eller en annan blödning. Jag frågade ju när min mens beräknades komma och då sa BM att den ska komma 10-15 dagar efter ÄP. Fast de kanske missade att det var Suprefact jag fick. Äh....jag fattar noll.
    Japp jag fick också Suprefact så det är säkert mensen som kom så tidigt.
  • akita06

Var är min blödning??? På spraydag 14 idag och fortfarande inget...suck! Vad fan ska det alltid krångla för??

2010-året då allting händer!
  • FruNaftra
    Lycklig vill ha mer, ja det var mensen sa Torbjörn över telefon nyss. Jag uppfattade det inte om det var suprefacten som gjorde att den kom tidigare eller om det var svullnaden. Men det känns inte så viktigt att veta just nu känner jag. Vi fick 5 fina blastocyster till frysen!!! Hurra!!

Några embryon skulle odlas vidare en dag och så skulle de se på dom i morgon om de skulle vara tillräckligt starka, men han sa att det inte var så mycket att hoppas på. 5 stycken är jag sjukt nöjd med och mer än vad jag vågat hoppats på (sist fick vi ju bara 2 till frysen).

Han ville att jag skulle komma in på onsdag för VUL så får vi se om svullnaden har gått tillbaka. Har den inte det så kommer kanske ägglossningen strula och då blir det ingen återföring denna månad. Så jag ska försöka vila och ta det lugnt så mycket det bara går. Vill helst inte vänta en månad till.

Akita06, min mens var också ganska sen när jag sprayade. BM sa att de kunde göra något åt det hela om mensen inte skulle komma innan en viss dag. Vad har de sagt till dig?
  • calcaneus

Fru Naftra: Vad kul att det blev så många! Vi fick ju FYRA till efter en extra dags odling så jag hoppas på fler för er också. Vad kul att de inte givit upp hoppet om FET redan nästa ÄL, när jag var i det läget var det helt uteslutet utan de var helt inställda på att det skulle gå en helt opåverkad cykel före FET. (Och så kom semestern precis lagom till ÄL och nästa ÄL kom så att återförandet skulle ha blivit dagen innan de öppnade Skrikandes, därför har vi inte kommit igång förrän nu) Undrar om det är för att jag går hos distansgyn eller för att de bedömde mig som ännu mer svullen?

• didda

Släggan: kul att se dig i tråden igen! Kan bara inte smälta att vi började spraya på exakt samma dag! Häftig slump! Jag har också lite ömma rattar förresten och en känsla av mensvärk. Känner du någon mensvärk?

akita06: typiskt! När man vill få blödning så kommer den baske mig inte!

Fru Naftra: OJ!!! Stort grattis, vilken lycka! Hoppas du slipper vänta en månad till!

• FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-09-25 12:30:16 följande:
    Fru Naftra: Vad kul att det blev så många! Vi fick ju FYRA till efter en extra dags odling så jag hoppas på fler för er också. Vad kul att de inte givit upp hoppet om FET redan nästa ÄL, när jag var i det läget var det helt uteslutet utan de var helt inställda på att det skulle gå en helt opåverkad cykel före FET. (Och så kom semestern precis lagom till ÄL och nästa ÄL kom så att återförandet skulle ha blivit dagen innan de öppnade Skrikandes, därför har vi inte kommit igång förrän nu) Undrar om det är för att jag går hos distansgyn eller för att de bedömde mig som ännu mer svullen?
    Wow....4 är ju sanlöst bra. Helt otroligt bra resultat. Det vore himla trevligt att få fler till frysen men inget jag vågar satsa något på. Men tänk vad otroligt att slippa gå igenom IVF igen. Inga fler hormoner eller ÄP. Vilken dröm!

Men det låter du som att du har haft en jäkla otur bara och att det  är anledningen till varför du inte fått någon FET (eftersom CA var stängt)....? Blä...inge skoj.
    Var du på kontroll efter ÄP för att se om svullnaden gått ner?
  • akita06
    FruNaftra skrev 2010-09-25 12:08:51 följande:
    Lycklig vill ha mer, ja det var mensen sa Torbjörn över telefon nyss. Jag uppfattade det inte om det var suprefacten som gjorde att den kom tidigare eller om det var svullnaden. Men det känns inte så viktigt att veta just nu känner jag. Vi fick 5 fina blastocyster till frysen!!! Hurra!!

Några embryon skulle odlas vidare en dag och så skulle de se på dom i morgon om de skulle vara tillräckligt starka, men han sa att det inte var så mycket att hoppas på. 5 stycken är jag sjukt nöjd med och mer än vad jag vågat hoppats på (sist fick vi ju bara 2 till frysen).

Han ville att jag skulle komma in på onsdag för VUL så får vi se om svullnaden har gått tillbaka. Har den inte det så kommer kanske ägglossningen strula och då blir det ingen återföring denna månad. Så jag ska försöka vila och ta det lugnt så mycket det bara går. Vill helst inte vänta en månad till.

Akita06, min mens var också ganska sen när jag sprayade. BM sa att de kunde göra något åt det hela om mensen inte skulle komma innan en viss dag. Vad har de sagt till dig?
    Min bm har inte sagt någonting utan bara att jag skulle höra av mej när mensen kommer men även om den inte kommer inom 2 veckor. Får ju ringa på måndag. Vill verkligen dra ut på sprutstart ytterligare 1 vecka. Men vad jag kan förstå så kommer det att göra det om inte blödningen behagar komma innan måndag.
  • akita06

FEL FEL FEL...... "INTE dra ut på det ytterligare en vecka" ska det stå.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19