• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Fylgja
    cotton skrev 2010-09-22 12:55:27 följande:
    Kryddan71, vad härligt med så många blastisar i frysen! Visst är det så att ett FET försök räknas som ett halvt ET försök? Så köper man ett trepack för 60,000 kr på CA, kan man lika gärna köra tre ET försök eller sex stycken FET försök?

Då förstår jag varför Torbjörn varit osäker men nu fick du äntligen en glad gubbe! Så FET om några dagar nu... å så spännande!

Lilla fröet, jag vet inte alls hur mycket de kikar på övervikt och dylikt på CA, men det känns irrelevant hur mycket mannen väger.
    Ja det stämmer - ett FET räknas som ett halvt ET, och eftersom vårt första IVF inte ledde till ett ET men däremot till 7 frysta blasistar så fick vi möjlighet till 6 FET.

Lilla Fröet - de fäster ingen vikt (ha ha) vid mannens vikt. Min man är också överviktig, och de nämnde under utredninngen att det ev. kan ha viss påverkan på fertiliteten, men ingen på behandlingen. Dvs det spelar ingen roll när han väl "lämnat sitt bidrag".  Ligger du på BMI 26 så räknas det väl som en viss övervikt, men inte såpass stor att den skulle betyda så mycket. Har en väninna som hamnar på "fetma" nivån, men det var inget snack om det när hon gjorde sitt IVF eftersom hon var frisk och så i övrigt,. Däremot fick hon höra en del om det på MVC, men det är ju en annan sak.
    danei skrev 2010-09-22 13:41:17 följande:
    Själv sitter jag här med värdens molvärk i magen, brukar få det ett par dar innan det är dags för mens men eftersom jag inte känner mig lättirriterad som jag brukar göra så tolkar jag det som possitivt änsålänge.

Hade gärna haft TD på fredag, känns som jag har väldigt långt mellan FET och TD kommer vara på RD14 då. Men det är kanske vanligt?
    Jag har för mig att jag haft TD på dag 14 varje gång, så det är nog rätt normalt. Håller tummarna att det är en positiv molvärk! (Låter knäppt, men du förstår nog!)
  • FruNaftra

Vad menar ni när ni säger att en FET räknas som ett halvt ET?
    Jag som betalat för ett singel IVF-försök och inte får göra ET....tror ni vi får göra 2 FET utan extra kostnad då? De har inte sagt något om detta till oss utan  bara att vi skulle skjuta på återföringen till nästkommande menscykel sa de.

• Lilla fröet
    Fylgja skrev 2010-09-22 15:16:27 följande:
    Ja det stämmer - ett FET räknas som ett halvt ET, och eftersom vårt första IVF inte ledde till ett ET men däremot till 7 frysta blasistar så fick vi möjlighet till 6 FET.

Lilla Fröet - de fäster ingen vikt (ha ha) vid mannens vikt. Min man är också överviktig, och de nämnde under utredninngen att det ev. kan ha viss påverkan på fertiliteten, men ingen på behandlingen. Dvs det spelar ingen roll när han väl "lämnat sitt bidrag".  Ligger du på BMI 26 så räknas det väl som en viss övervikt, men inte såpass stor att den skulle betyda så mycket. Har en väninna som hamnar på "fetma" nivån, men det var inget snack om det när hon gjorde sitt IVF eftersom hon var frisk och så i övrigt,. Däremot fick hon höra en del om det på MVC, men det är ju en annan sak.
    danei skrev 2010-09-22 13:41:17 följande:
    Själv sitter jag här med värdens molvärk i magen, brukar få det ett par dar innan det är dags för mens men eftersom jag inte känner mig lättirriterad som jag brukar göra så tolkar jag det som possitivt änsålänge.

Hade gärna haft TD på fredag, känns som jag har väldigt långt mellan FET och TD kommer vara på RD14 då. Men det är kanske vanligt?
    Jag har för mig att jag haft TD på dag 14 varje gång, så det är nog rätt normalt. Håller tummarna att det är en positiv molvärk! (Låter knäppt, men du förstår nog!)
    ja, min man fick ju då för 6 år sen bra resultat på sitt prov..men dom tar väl förmodligen om det, ingår det i läkarbesöket, har försökt att läsa mig till det..men jag e väl lite trög   Försöker gå ner lite igen, läste i min journal vad läkaren skirivt, "har lyckats gå ner 15 kg men fortfarande inte gravid, o med samma partner"  har inte vart såhär smal som jag e nu sen jag gick i högstadiet.. men vi får se vad dom säger, tänkte jag skulle komma till 25 i bmi innan jag kommer dit
    Mamma till världens finaste tjej (vill du kolla hos mig så säg till
  • calcaneus

Som väntat var det ett minus i morse. Jag talade in på Carlanderskas tel- svarare och ringde distansgyn och sa att jag vill fortsätta direkt. Då fick jag en tid på måndag för att kontrollera inför nästa ÄL och då känns det genast som om man är på banan igen! Nu måste jag nog beställa fler ÄL-stickor...

• mulan
    calcaneus skrev 2010-09-22 20:51:09 följande:
    Som väntat var det ett minus i morse. Jag talade in på Carlanderskas tel- svarare och ringde distansgyn och sa att jag vill fortsätta direkt. Då fick jag en tid på måndag för att kontrollera inför nästa ÄL och då känns det genast som om man är på banan igen! Nu måste jag nog beställa fler ÄL-stickor...
    . Då får vi hoppas på ett plus nästa månad. Kramar

Angående 14 dagars ruvartid ska vi nog vara glada att vi går på CA. Vissa kliniker har 21 ruvardagar
    .?*¨*? VECKA 26 ?*¨*?.
  • cotton

Calcaneus, jag beklagar, men du har helt rätt inställning!!! Nu är du på banan igen och det är bara att köra. En mens är en fruktansvärt nyhet, men det är också början på ett nytt försök. Håller alla tummar jag har för detta nya försök. Fick du en blastis insatt förut? Var det FET eller ET? Kommer ni att göra några nya ändringar inför detta nya försök?

kramar till er alla från mig som samtidigt kastar ett litet getöga på Idol...

• calcaneus
    cotton skrev 2010-09-22 20:57:49 följande:
    Calcaneus, jag beklagar, men du har helt rätt inställning!!! Nu är du på banan igen och det är bara att köra. En mens är en fruktansvärt nyhet, men det är också början på ett nytt försök. Håller alla tummar jag har för detta nya försök. Fick du en blastis insatt förut? Var det FET eller ET? Kommer ni att göra några nya ändringar inför detta nya försök?

kramar till er alla från mig som samtidigt kastar ett litet getöga på Idol...
    Det förra var en blast, vårt första FET, gjorde totalfrys före sommaren. Som sagt, med elva blastar i frysen behöver jag nog inte hetsa upp mig redan. Jag misstänker att vi inte gör några förändringar än utan det blir nog helt ostimulerat. Vi har ju en son sedan tidigare som vi gjort själva, antagligen med ganska dåliga odds redan då, men eftersom vi har honom och spermierna är så kassa så tänker jag fortsätta räkna mig själv som superfertil tills motsatsen är bevisad Flört
  • FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-09-22 20:51:09 följande:
    Neeej, vad tråkigt
    Stor kram till dig. Skönt att du vill hoppa in i matchen direkt.
  • didda

calcaneus: vad tråkigt, beklagar. Hoppas på bättre lycka nästa gång!

• Fylgja
    FruNaftra skrev 2010-09-22 15:23:50 följande:
    Vad menar ni när ni säger att en FET räknas som ett halvt ET?
    Jag som betalat för ett singel IVF-försök och inte får göra ET....tror ni vi får göra 2 FET utan extra kostnad då? De har inte sagt något om detta till oss utan  bara att vi skulle skjuta på återföringen till nästkommande menscykel sa de.
    Jag vet faktiskt inte vad som gäller vid singel IVF, men till mig sa de att eftersom de inte kunnat återföra något embryo vid IVF:et så räknades det inte. Fråga nästa gång vetja Glad 
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19