cotton skrev 2010-09-22 12:55:27 följande:
Kryddan71, vad härligt med så många blastisar i frysen! Visst är det så att ett FET försök räknas som ett halvt ET försök? Så köper man ett trepack för 60,000 kr på CA, kan man lika gärna köra tre ET försök eller sex stycken FET försök?
Då förstår jag varför Torbjörn varit osäker men nu fick du äntligen en glad gubbe! Så FET om några dagar nu... å så spännande!
Lilla fröet, jag vet inte alls hur mycket de kikar på övervikt och dylikt på CA, men det känns irrelevant hur mycket mannen väger.
Ja det stämmer - ett FET räknas som ett halvt ET, och eftersom vårt första IVF inte ledde till ett ET men däremot till 7 frysta blasistar så fick vi möjlighet till 6 FET.
Lilla Fröet - de fäster ingen vikt (ha ha) vid mannens vikt. Min man är också överviktig, och de nämnde under utredninngen att det ev. kan ha viss påverkan på fertiliteten, men ingen på behandlingen. Dvs det spelar ingen roll när han väl "lämnat sitt bidrag". Ligger du på BMI 26 så räknas det väl som en viss övervikt, men inte såpass stor att den skulle betyda så mycket. Har en väninna som hamnar på "fetma" nivån, men det var inget snack om det när hon gjorde sitt IVF eftersom hon var frisk och så i övrigt,. Däremot fick hon höra en del om det på MVC, men det är ju en annan sak.
danei skrev 2010-09-22 13:41:17 följande:
Själv sitter jag här med värdens molvärk i magen, brukar få det ett par dar innan det är dags för mens men eftersom jag inte känner mig lättirriterad som jag brukar göra så tolkar jag det som possitivt änsålänge.
Hade gärna haft TD på fredag, känns som jag har väldigt långt mellan FET och TD kommer vara på RD14 då. Men det är kanske vanligt?
Jag har för mig att jag haft TD på dag 14 varje gång, så det är nog rätt normalt. Håller tummarna att det är en positiv molvärk! (Låter knäppt, men du förstår nog!)