• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Fylgja
    calcaneus skrev 2010-09-22 20:51:09 följande:
    Som väntat var det ett minus i morse. Jag talade in på Carlanderskas tel- svarare och ringde distansgyn och sa att jag vill fortsätta direkt. Då fick jag en tid på måndag för att kontrollera inför nästa ÄL och då känns det genast som om man är på banan igen! Nu måste jag nog beställa fler ÄL-stickor...
    Så trist! Men som sagt - då håller jag tummarna för ett plus nästa gång!
    Lilla fröet skrev 2010-09-22 20:25:27 följande:
    ja, min man fick ju då för 6 år sen bra resultat på sitt prov..men dom tar väl förmodligen om det, ingår det i läkarbesöket, har försökt att läsa mig till det..men jag e väl lite trög   Försöker gå ner lite igen, läste i min journal vad läkaren skirivt, "har lyckats gå ner 15 kg men fortfarande inte gravid, o med samma partner"  har inte vart såhär smal som jag e nu sen jag gick i högstadiet.. men vi får se vad dom säger, tänkte jag skulle komma till 25 i bmi innan jag kommer dit
    Ja de lär ta om provet. Min man lämnade inte direkt vid läkarbesöket utan vid ett annat tillfälle, men det kan nog vara lite individuellt.
  • cotton

Calcaneus klart att ni är superfertila! Och att lyckas själva med dåliga odds, jösses, det kallar jag superduper-fertil! Med din massansamling blastisar i frysen förstår jag att du inte stressar upp dig. Skönt!!! Då får vi hoppas att detta lyckas och att ni har några blastisar kvar till en eventuell trea

• didda

Hej alla! Hur mår ni? Själv är jag på spraydag 5 och ännu känner jag inga biverkningar vad jag vet...eller iofs så det är något jag känner....jag har som mensvärk men jag vet inte om det är en biverkning av sprayen? Kommer inte ihåg om jag hade så förra gången...det är väl lite för tidigt att få bortfallsblöddning redan på dag 5? Vad tror ni

Har en fråga- vi kommer ju att köpa ett 3-pack och vi har fått beviljat att göra bruttolöneavdrag via sambons arbetsgivare. Vet ni när man betalar 3-packen? Är dte efter förtsa försöket eller väntar man tills sista försöket är gjort (förutsatt att man inte blivit gravid innan- då fryser ju resterande försök inne.

• cotton

mom70, jag har aldrig sprayat, bara gjort korta försöket, men av vad jag läst, låter ju bortfallsblödning dag 5 tidigt. Men å andra sidan är vi alla individer. Tror dock något proffs här kan svara bättre på din fråga än mig.

Vad gäller betalning av trepack, betalar man i förskott. Hela summan måste vara betald före embryo-återförandet, sålunda, före er första ET måste ni ha betalat till CA och de ska kunna se betalningen på sitt PG.

Vi har aldrig provat IVF via Sahlgrenska, vi gick på privat direkt. Sitter och funderar på om man orkar gå till Sahlgrenska om våra tre försök på CA inte lyckas... ska man köra en omgång till direkt eller ska man prova via Sahlgrenska (som jag har lågt förtroende för efter allt man läst...) Dumt att tänka så nu, men vissa stunder snurrar ju tankarna på mindre positiva sätt...

• didda

cotton: OJ!!!! Det är ingen som har sagt till oss att det är så bråttom med betalningen! Vi har ju inte ens fått en faktura ännu.....det var bra att du talade om detta- sambons arbetsgivare måste ju få veta att det är bråttom med betalningen! Men vad konstigt att ingen sagt något eller ens skickat ut en faktura! Tack för svaret!

• Fylgja

Fakturan skickas ut med kort betalningsdatum, jag tror det var 7 eller 10 dagar om jag minns rätt  - vi fick info om det på ett tidigt stadie så förmodligen har det blivit någon miss! Trist - hoppas det löser sig ändå. Ta upp det med Carlanderska - de kanske kan göra någon annan lösning när det inte är ni själva som ska betala in beloppet. De brukar ju vara flexibla.

• sushikatten

Calceneus: Tråkigt med - men förstår attt ni är positiva endå. Era förutsättnngar är fantastiska! Så håller tummarna till nästa gång! Skönt för ER att ni gör FET och då slipper du all hormonbehandling.

• FruNaftra

Åh vad irriterande det är när man har så dålig koll på vad som händer i kroppen efter en IVF Skrikandes
    Kändes precis som jag hade ÄL igår. Är det möjligt att jag hade det när ÄP var i måndags? Jag har inte haft några ÄL känningar tidigare iallafall. Men igår var det sååå tydligt.

Hoppas ni alla mår bra idag. Det är ju frrrredag! 
    Kram!

• FruNaftra

Ärs, det kan nog inte ha varit ÄL för nu verkar det som att det kommer en blödning.....

• Lycklig vill ha mer
    FruNaftra skrev 2010-09-24 15:56:22 följande:
    Ärs, det kan nog inte ha varit ÄL för nu verkar det som att det kommer en blödning.....
    Jag hoppar in med ett litet inlägg. Brukar mest läsa om er då jag numera håller till på Sahlgrenska i stället. Gjorde du totalfrys? Jag gjorde totalfrys i våras och fick då mens bara 4 eller 5 dagar efter äggplocket. Var väldigt förvånad över detta men det var helt ok sa läkaren då.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19