• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • FruNaftra
    danei skrev 2010-09-21 09:20:09 följande:
    Är på RD 8 och ännu inga känningar. Sist jag gjorde FET hade jag inga känningar heller och det var negativt då.
    & dagar kvar till TD och jag vågar inte tjuvtesta igen...Jösses vad tiden går långsamt
    Håller med. Är INTE avundsjuk för fem öre. Även om man har tusen saker att göra så går tiden så långsamt. Jättekonstigt eftersom man kan få tiden att gå hyfsat snabbt under andra delar av behandlingen...men när man ruvar så går tiden fruktansvärt långsamt oavsett vad man gör. Håller tummarna stenhrt. Kram!

Cotton, bra att du tar det lugnt och inte pressar dig at gå tillbaka för tidigt. Det måste vara jobbigt att behöva möta andras blickar på jobbet och ju mer man har hunnit bearbeta inom en själv tills dess desto bättre.

Sushikatten. När ska ni till CA? Tänk...3 veckor. Det går så jäkla snabbt

CA ringde redan nu.
    9 av 10 ägg är befruktade!!!!  Jag höll på att ramla baklänges när hon sa det. Herre guuuud!!
    Det måste vara precis som ni sa att 10 är optimalt och ger bäst kvalitet. Sist blev ju bara ca hälften befruktade och endast 25% av de som klarade sig kunde frysas ner. Om detta håller i sig kanske vi får fler till frysen.
    På lördag ska Torbjörn ringa och berätta om något klarade sig hela vägen.

Har någon av er fått Suprefact och upplevt att ni har mått bra efter ÄP? Jag mår oförskämt bra. Lite svullen är jag väl men jag har inte ont på något sätt. Det försvann redan igår eftermiddag, bara några timmar efter ÄP. Sist hade jag ju ont i en vecka efter ÄP. Nu har jag inte ont alls. Gud vad skönt  

Jag sa till maken att han inte behöver vara hemma med Ella i morgon utan att han kan gå tillbaka till jobbet. Men idag ska jag inte utmana ödet utan ta det lugnt.

KRAM på er!
  • Fylgja

Grattis Fru Naftra! Vilka goda nyheter! Nu håller vi tummarna för att ett helt gäng vill leva vidare.
    Jag fick Suprefact som sagt, men mådde väl sådär. Det blev en förbättring när jag fick det, svullnaden, illamåendet och "borta-i-huvudet" känslan minskade redan innan ÄP, men sedan hade jag ändå ett par rätt jobbiga dagar efteråt. Gick till jobbet dagen efter men det var inte så smart, fick ta mig hem efter lunch och kom knappt ihåg hur.

Så ta det lite lugnt idag som sagt Flört

• Fylgja

Äsch, jag glömde ju att jag loggade in här för att gnälla lite... Jag var ju på VUL i fredags och allt såg fint ut. Äggblåsor runt 15 mm och Göran trodde jag kunde se fram emot ÄL till helgen eller måndag, tisdag. Idag är det tisdag, inget utslag på stickan och strecket blir bara svagare Skrikandes    Känns välbekant, och frustrerande - tänk om det inte funkar den här gången heller, trots Pergotime??

Känner att jag är på helspänn hela tiden även om jag försöker tänka att det blir som det blir. Sover urdåligt och har svårt att slappna av - och så blir jag orolig att det ska påverka ägglossningen. Gah, all denna oro.

Nåja, får väl testa på några dagar. Har jag inte fått något utslag på torsdag tror jag att jag ringer Carlanderska och kollar även om det är en sticka kvar då.

• FruNaftra
    Fylgja skrev 2010-09-21 12:23:19 följande:
    Äsch, jag glömde ju att jag loggade in här för att gnälla lite... Jag var ju på VUL i fredags och allt såg fint ut. Äggblåsor runt 15 mm och Göran trodde jag kunde se fram emot ÄL till helgen eller måndag, tisdag. Idag är det tisdag, inget utslag på stickan och strecket blir bara svagare Skrikandes    Känns välbekant, och frustrerande - tänk om det inte funkar den här gången heller, trots Pergotime??

Känner att jag är på helspänn hela tiden även om jag försöker tänka att det blir som det blir. Sover urdåligt och har svårt att slappna av - och så blir jag orolig att det ska påverka ägglossningen. Gah, all denna oro.

Nåja, får väl testa på några dagar. Har jag inte fått något utslag på torsdag tror jag att jag ringer Carlanderska och kollar även om det är en sticka kvar då.
    Men gud vad trist
    Testar du både morgon och kväll?
    Hoppas du får utslag snart. Ibland kan jag få utslag på kvällen men inte samma morgon.
  • cotton

Danei, jag avundas dig inte alls. Jag har ju bara gjort ett IVF försök och då vanlig ET. I och med att man tog progesteronet, kände man otroligt mycket (kände efter är kanske en mer rättvis beskrivning) men blev lurad över vad som kunde vara riktig graviditet och vad som kunde vara progesteronet. Jag förstår att varje dag är en långsam plåga, jag känner med dig. Ruvningen är underbar på det sättet att man faktiskt bär på sitt barn! Men sedan kommer domedagen om barnet kunde stanna i magen och den väntan är ytterst plågsam.

Jag tjuvtestade på RD 7 (om ET räknas som RD 0 ) och fick ett mycket svagt plus. Sedan fick jag starkare plus för varje dag jag tog till det riktigaTD vilket var RD 11.  Men man läser ofta om kvinnor som får minus till och med dagen före TD, bara för att välsignas med ett plus på sjävla TD. Vet inte om du ruvar på en blastis eller ett två-tre dagars? Tänk på att det är fler RD med två-tre dagars. Så stressa inte upp dig över att andra får plus på sina RD 7-8 om du inte fått det... Antar att du redan läst liknande inlägg tusen gånger, men jag drog mitt strå av uppmuntran till stacken.

FruNaftra - GRATTIS till en fantastisk skörd! Med nio befruktade ägg kan du säkert få flera blastisar! Jag är verkligen jätteglad för din skull! Och nästa månad kommer världens finaste lilla eskimå vänta på att flytta in hos dig.

Tack alla för alla fina ord och kloka inlägg. Jag tror att jag kanske kan ha för bråttom ibland, att jag bara koncentrerar mig på glädjen över att ha fått en son som vakar över mig istället för att minnas att jag faktiskt förlorat honom också.... men jag försöker tänka som så att jag är en vacker och underbar son RIKARE, inte fattigare. Han hade en uppgift under sin korta tid här på jorden, och jag har lärt mig mycket av honom. Hans tid och hans död ska inte vara meningslös om jag inte lär mig av de nya insikter han lärt mig.

Men jag kommer inte att gå till jobbet tidigare än vad jag känner mig redo för. Jag har tack och lov väldigt fina arbetskamrater som stöttar. Men visst, jag bävar inför första dagen, allas blickar, allas tysta frågor. Men någon dag måste jag ju möta denna hemska dag. Jag hoppas att jag är redo redan nästa vecka. Annars väntar jag ett litet tag till.

*kramar om er alla*

• cotton

Kryddan71, kan du inte ringa CA redan idag och höra med dem? Du ska absolut inte missa din ÄL och de måste kunna finnas där och hjälpa dig. Kanske att du får åka in på ett extra VUL om det är praktiskt möjligt för dig? Ska du göra ett  FET? Stimulerat eller inte stimulerat?

• didda

Fru Naftra: GRATTIS! Vad underbart att det gått så bra såhär långt! Riktiga guldägg är det, det är jag övertygad om!

Kryddan71: ttypiskt! Hoppas du får utslag på stickan snart!

Cotton: jag blir så berörd av det underbart vackra du skriver om din fina son!  Du känns så stark och varm! Jag önskar av hela mitt hjärta att allt går bra för dig/er och att ni snart får ett syskon till er underbara ängel! 

• Skrippo

Hej på er

FruNaftra: Det låter ju toppen. Håller tummarna hårt ända tills på lördag

Cotton: Ja glöm inte bort att ta hand om dig och om varandra. Lyssna på dig själv och ta saker i den takt som känns rätt. Stor kram

• danei

skrippo: Hur mår du? Är det imorgon du har TD? Håller tummarna för ett fett stort plus!

• danei

Om man har oregelbunden mens får man ändå alltid mens 14 dagar efter äl? eller kan det variera också?
    Var 14 dgr sen jag hade min stegring på älstickan...ja jag vet griper efter varje halmstrå jag kan...

Fylgja skrev 2010-09-21 12:23:19 följande:

Oj vad jobbigt men kan du inte få komma på ett extra vul redan imorgon så att du inte missar? Jag fick göra ett extra vul 4 dagar innan FET för att verkligen se att slemhinnan var så tjock som den skulle.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19