• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan

Fru Naftra: Ett ägg räcker om det är ett guldägg . Det brukar annars sägas att runt 10 ägg är det optimala för kvalitens skull . Jag fick ut 9 ägg på mitt första försök på CA. Håller tummarna!!!!!

majsanna skrev 2010-09-19 21:25:16 följande:
    Hej allihopa!
    Hoppar in här för att ställa en fråga till er erfarna.
    Jag har nu genomfört den två gratisförsök som vi har i vårt landsting (Rmc) med minus som resultat båda gångerna. Därför tittar vi nu runt på de privata klinikerna och då bland annat på Carlanderska.
    Hur är er allmänna uppfattning av Carlanderska?? Är de positiva till att använda blodförtunnade mediciner såsom Trombyl och Innohep? Jag har använt det på Rmc på grund av att jag har en blodkoaguleringsstörning som gör mitt blod trögflytande och därmed har äggen svårare att fästa. Antar att jag måste använda det även i fortsättningen för att har någon chans att lyckas.

Vore kul om ni kunde berätta.
    Jag åt Trombyl när jag var på RMC utan att ha någon diagnos som krävde det, men det var för att minska risken för ännu ett MF (hade haft 2 st innan). När jag nu var på CA hade jag trombyl kvar så jag frågade om vad de tyckte. Jag sa att snart ger vi nämligen upp (har gjort många försök) och då sa Göran att jag kan ju äta de. Det gör ju ingen skada iaf. Men det var inget som de skrev ut till mig eftersom jag hade de hemma redan. Försöket lyckades och jag är nu i v 25 så stå på dig om de trilskas . Lycka till!!!!!!
    PS: Carlanderska är BÄST!!!!!!
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • Fylgja
    majsanna skrev 2010-09-19 21:25:16 följande:
    Hej allihopa!
    Hoppar in här för att ställa en fråga till er erfarna.Jag har nu genomfört den två gratisförsök som vi har i vårt landsting (Rmc) med minus som resultat båda gångerna. Därför tittar vi nu runt på de privata klinikerna och då bland annat på Carlanderska.
    Hur är er allmänna uppfattning av Carlanderska?? Är de positiva till att använda blodförtunnade mediciner såsom Trombyl och Innohep? Jag har använt det på Rmc på grund av att jag har en blodkoaguleringsstörning som gör mitt blod trögflytande och därmed har äggen svårare att fästa. Antar att jag måste använda det även i fortsättningen för att har någon chans att lyckas.

Vore kul om ni kunde berätta.
    Jag tycker de varit öppna och flexibla på Carlanderska.  Jag har ingen diagnostiserad blodkoaguleringsstörning, men äter Trombyl på ordination av Carlanderska nu. Orsaken är att de första tre FET misslyckats och då ville de pröva om det kan ha någon positiv effekt på mig.
    Överlag har jag alltid fått ett gott bemötande. Alla är vänliga och känns skickliga. Det kan kännas som lite ont om tid inne hos läkaren ibland, men har man frågor tas de emot seriöst och de tar sig tid. Så - jag kan rekommendera Carlanderska.
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2010-09-20 12:59:17 följande:
    Glömde nämna att vissa ägg fortfarande var omogna men Torbjörn hoppades på att de skulle hinna mogna under dagen innan befruktningstillfället. Vi har ganska dålig befruktnings- och nedfrysningsstatistik så därför känns det lite surt just nu men loppet är inte kört än!

KRAM
    Förstår att du blev besviken - men som sagt, blir några ägg befruktade och sedan trivs, så räcker det ju! Sköt om dig efter ÄP-pärsen nu.
  • sushikatten
    FruNaftra skrev 2010-09-20 13:03:28 följande:
    Jo, nu får vi se om alla hinner mogna för alla 10 var tyvärr inte mogna än sa Torbjörn.
    Det får bli FET i nästa cykel om allt går vägen.
    Tick tack tick tack

Jag säger som alla andra att 10 är ett bra resultat och det brukas säga att det är perfekt antal ägg. Håller tummarna.;))

Annars kör vi snart igång här igen! Det blir ET om ungefär 3 veckor om allt går bra! Besöker CA snart och kör på med korta protokollet och trombyl.

• cotton

Å tjejer, vad många vi blir som hänger på CA i höst! Jag tror det kommer att bli många plus i tråden.

10 ägg har jag också hört är toppen och förhoppningsvis mognar så många som möjligt (typ alla) FruNaftra! En månad går snabbt, men jag håller med, tick tack, tick tack...

Ja, jag är sjukskriven, fram till den 3 oktober, längre om jag vill. Men jag har bestämt mig för att gå till jobbet i nästa vecka. Jag behöver vardag i livet. Sorgen finns i hjärtat ändå och kärleken får hjärtat att svämma över, men dåliga tankar har en tendens att komma när man är hemma...

Trombyl märker jag att många nämner här... vad är det och när kan det vara aktuellt?

• mulan
    cotton skrev 2010-09-20 21:47:37 följande:
    Å tjejer, vad många vi blir som hänger på CA i höst! Jag tror det kommer att bli många plus i tråden.

10 ägg har jag också hört är toppen och förhoppningsvis mognar så många som möjligt (typ alla) FruNaftra! En månad går snabbt, men jag håller med, tick tack, tick tack...

Ja, jag är sjukskriven, fram till den 3 oktober, längre om jag vill. Men jag har bestämt mig för att gå till jobbet i nästa vecka. Jag behöver vardag i livet. Sorgen finns i hjärtat ändå och kärleken får hjärtat att svämma över, men dåliga tankar har en tendens att komma när man är hemma...

Trombyl märker jag att många nämner här... vad är det och när kan det vara aktuellt?
    Otroligt starkt av dig att komma tillbaka så fort!! Imponerad!! Ta en dag i taget så du inte kommer tillbaka för fort bara. Känn efter.

Trombyl är blodförtunnande. Det har gjorts endel forskning kring trombyl och missfall. Man misstänker att vissa MF beror på en blodpropp i moderkakan och det är där som trombylen kommer in .
    Jag har inte gjort någon MF utredning (det görst först efter 3 MF), men tar trombylen i förebyggande syfte. Denna gången fungerade ju mitt försök, men om det beror på trombylen vet jag ju inte.
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan
    Släggan skrev 2010-09-20 23:16:03 följande:
    ?????
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • danei

Är på RD 8 och ännu inga känningar. Sist jag gjorde FET hade jag inga känningar heller och det var negativt då.
    & dagar kvar till TD och jag vågar inte tjuvtesta igen...Jösses vad tiden går långsamt

• mulan
    danei skrev 2010-09-21 09:20:09 följande:
    Är på RD 8 och ännu inga känningar. Sist jag gjorde FET hade jag inga känningar heller och det var negativt då.
    & dagar kvar till TD och jag vågar inte tjuvtesta igen...Jösses vad tiden går långsamt
    Ja jag är inte avis. Det är så jobbigt att ruva. Tiden går fruktansvärt långsamt.
    Det är väldigt olika hur mycket man känner innan TD både vid plus och minus. Men man vill ju känna efter.
    Håller tummarna!
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19