• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Sweet N Cute
    Skogsflikkan skrev 2010-09-11 11:25:25 följande:
    Förlåt, men jag kan inte hålla mig från att le lite... 
    kanelbullar men inte med kanel... men då blir det väl inte kanelbullar? Blir väl i så fall bullar med chokladfyllning? ;).
    Det lät i alla fall gott :).  
    hehehe jaa, jag skrev så för man skulle få en bild av hur bullarna skulle se ut
    O att det är samma recept för degen som till kanelbullar, bara fyllningen som bytas ut
  • Bubba80
    Shaun the sheep skrev 2010-09-10 13:54:51 följande:
    Hörrudu, vad är det här för drygheter! Här går jag i KitchenAid-tankar och så går du och berättar om ditt köp! Vad är det här för fasoner? Nu måste ju jag också köpa en snart, blir ju sååå sugen!

Hoppas den funkar bra btw :)
    Opps! Sorry... Hitta en till så bra pris, så jag var tvungen att slå till

Den har testats ordentligt nu första dagen. En sats gifflar med fyllning o 3 olika sorters småkakor. I likeHjärta
    (¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Ann Lee
    Snuttjulla skrev 2010-09-13 12:22:36 följande:
    nu har jag också bakat hallon/vaniljbullar, oj så goda de blev, över förväntan! Tungan ute
    Härmis! Men vad härligt att de blev goda!
    Vad använde du för hallonsylt?
    Jag använde en som jag köpt från Finland och som tål att ha i ugnen. Har inte hittat motsvarande i Sverige... de brukar bara flyta ut och blir konstiga. Funkar ju med hemkokt men hade inga hallon i år.
  • Snuttjulla
    Ann Lee skrev 2010-09-13 16:46:53 följande:
    Härmis! Men vad härligt att de blev goda!
    Vad använde du för hallonsylt?
    Jag använde en som jag köpt från Finland och som tål att ha i ugnen. Har inte hittat motsvarande i Sverige... de brukar bara flyta ut och blir konstiga. Funkar ju med hemkokt men hade inga hallon i år.
    jag hade björnekullas hallonsylt, den och icas egna är fasta och bra att baka med. sen krävs det inte så mycket sylt, hallon är ju ganska övertagande i smaken, och sen "hård" vaniljkräm...
  • Ann Lee
    Snuttjulla skrev 2010-09-13 21:56:03 följande:
    jag hade björnekullas hallonsylt, den och icas egna är fasta och bra att baka med. sen krävs det inte så mycket sylt, hallon är ju ganska övertagande i smaken, och sen "hård" vaniljkräm...
    Då ska jag prova björnekullas hallonsylt nästa gång!

Den här veckan har jag bakat matbröd; franskor med oregano och riven ost och limpor med morötter och solrosfrön.
Svar på tråden För oss som bakar