• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Bubba80
    Ann Lee skrev 2010-10-01 22:32:35 följande:
    Ja... det blir ganska mkt kräm i dessa. Kolla i min blogg... inte vaniljfyllning men samma princip frostrosor.blogspot.com/2009/04/finska-paskbu...

Annars finns även solskensbullar med vaniljkräm, doppade i socker. Googla så får du se hur man gör dessa!
    Toppen...Såna ska jag absolut testa... TACK!
    (¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Sigrid
    ninmid skrev 2010-10-01 11:03:44 följande:
    Hur förvarar man bäst cupcakes? Tänkte baka dom idag och som ska ätas imorgon. Framme eller i kyl?

I kylen skulle jag ha dem. Annars smälter väl frostingen.
  • Alux

Jag behöver tips!
    Jag är jättesugen på att baka något mer kanel, då jag har ett väldigt sug på kanel, men jag tycker inte om kanelbullar så speciellt mycket, någon som har något förslag på vad man kan göra istället?

• Shaun the sheep
    Alux skrev 2010-10-03 16:06:35 följande:
    Jag behöver tips!
    Jag är jättesugen på att baka något mer kanel, då jag har ett väldigt sug på kanel, men jag tycker inte om kanelbullar så speciellt mycket, någon som har något förslag på vad man kan göra istället?
    Äppelkaka med kanel kanske? Eller Morotskaka?
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Dolliver
    Alux skrev 2010-10-03 16:06:35 följande:
    Jag behöver tips!
    Kanelstänger - www.recept.nu/1.191054/recept.nu_redaktionen/efterratter_godis/ris/kanelstanger

Kanelsnittar - www.recepten.se/recept/kanelsnittar.html

Kanel - och äpplemuffins - www.recepten.se/recept/aeppelmuffins.html

Pajer av alla dess slag är ju supergott med kanel. Vill du göra lite med "avancerat" (fast det är skitenkelt, jag lovar!) så finns det ju tex bananmarmelad med kanel & nötter (Jag gjorde några barnmatsburkar på mindre än en halvtimme - dessvärre gick de åt på bara några dagar.. :)), äpplemarmelad med kanel, plommonmarmelad och kanel, osv, osv - skitgott är det iaf! Googla på kanel + recept så hittar du mängdvis med gottigheter!

Sjutton också.. Nu blev ju jag supersugen på att baka..
    Scrappar PÅ allt, OM allt och AV allt Så akte dig för att komma i vägen! :D
  • Alux
    Shaun the sheep skrev 2010-10-03 16:10:05 följande:
    Äppelkaka med kanel kanske? Eller Morotskaka?
    Dolliver skrev 2010-10-03 18:35:07 följande:
    Kanelstänger - www.recept.nu/1.191054/recept.nu_redaktionen/...

Kanelsnittar - www.recepten.se/recept/kanelsnittar.html

Kanel - och äpplemuffins - www.recepten.se/recept/aeppelmuffins.html

Pajer av alla dess slag är ju supergott med kanel. Vill du göra lite med "avancerat" (fast det är skitenkelt, jag lovar!) så finns det ju tex bananmarmelad med kanel & nötter (Jag gjorde några barnmatsburkar på mindre än en halvtimme - dessvärre gick de åt på bara några dagar.. :)), äpplemarmelad med kanel, plommonmarmelad och kanel, osv, osv - skitgott är det iaf! Googla på kanel + recept så hittar du mängdvis med gottigheter!

Sjutton också.. Nu blev ju jag supersugen på att baka..
    Tack för tipsen! Det blev faktiskt en släng av kanelsnittar :) riktigt gott när man är sugen på kanel :) haha
  • Tinkerbelle
    jennie1980 skrev 2010-10-04 12:07:29 följande:
    Bakade denna i helgen och tackar så mycket för receptet den var gudomligt god!!!
    Tackar! Är i tagen att gör en mjölkchoklad cheesecake snart, bara en tur till affären först för tydligen hade någon ätit ägg här hemma
Svar på tråden För oss som bakar