• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Snuttjulla
    Tinkerbelle skrev 2010-09-30 19:12:43 följande:
    Det finns gott om recept även utan vit choklad i smeten Kommer att återkomma med många olika cheesecakes i bloggen under hösten

Har inte måtten klara för mig i huvudet på rakarm, tyvärr, men jag tror att du kan utesluta chokladen och grädden samt dra ner på maizenan med någon matsked om du inte vill ha  i choklad Det borde ge en bra cheesecake också. Å andra sidan så blir det ingen speciel smak av den vita chokladen i kakan, den ger nog mer konsistens, i alla fall tycker jag att det smakar så....
    men nu kanske jag är ute och cyklar, har kanske kollat på fel ställen, men tror inte majzena varit med i de recept jag kollat på... hmm... är det standard i bakade cheesecakes?
    Har tidigare trott att jag bara gillat frusen cheesecake, men åh vad jag har missat... det var så gott med bakad...
  • Trixet

Är det någon som vet om man kan ersätta Vetemjöl Special med vanligt vetemjöl? Tänkte baka tekakor och har bara vanligt vetemjöl hemma..

Tack för hjälpen! :)

Buy me a tequila and watch me dance!
  • Bubba80

Nån som har nåt mumsigt recept på bullar med vaniljkräm?

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Ann Lee
    Trixet skrev 2010-10-01 11:04:37 följande:
    Är det någon som vet om man kan ersätta Vetemjöl Special med vanligt vetemjöl? Tänkte baka tekakor och har bara vanligt vetemjöl hemma..

Tack för hjälpen! :)
    Funkar bra!
    Bubba80 skrev 2010-10-01 13:00:46 följande:
    Gör vanlig bulldeg. Baka ut till runda bullar, låt jäsa. Tryck en grop i mitten med ett dricksglas, pensla med ägg. Fyll hålet med Ekströms Marsankräm, koka enligt recept på paketet. Grädda i ugnen. Jag har klickat i en sked hallonsylt också.
  • bagarbengt

Till helgen blir det kanelbullar som serveras med mjölk... Ja tack! =)

• Bubba80
    Ann Lee skrev 2010-10-01 15:54:54 följande:
    Funkar bra!
    Bubba80 skrev 2010-10-01 13:00:46 följande:
    Gör vanlig bulldeg. Baka ut till runda bullar, låt jäsa. Tryck en grop i mitten med ett dricksglas, pensla med ägg. Fyll hålet med Ekströms Marsankräm, koka enligt recept på paketet. Grädda i ugnen. Jag har klickat i en sked hallonsylt också.
    Å tack för tipset.  Man gör en ganska stor grop då om man använder ett dricksglas?
    (¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
Svar på tråden För oss som bakar