• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Shaun the sheep
    Ekrlsn skrev 2010-09-07 14:47:52 följande:
    Någon som har ett bra recept på kärleksmums som blir lite kladdiga ?
    Kolla på Kryddburken! Använd sökfunktionen, det finns någrastycken. Det ska vara dom som beskrivs som kladdkaka-nånting. Dom är riktigt goda
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • dae

ska gå på 50 års kalas snart.. nån som har några tips på vad ja kan baka och ta med mig..nåt lätt inga svåra bakelser...   hjälp

• Shaun the sheep
    dae skrev 2010-09-08 13:35:13 följande:
    ska gå på 50 års kalas snart.. nån som har några tips på vad ja kan baka och ta med mig..nåt lätt inga svåra bakelser...   hjälp
    Är det något bak-aktigt eller mer bröd du vill baka?
    Är det en kaka, så varför inte en av Leilas alla cheesecakes? Det är något som går hem hos de flesta
    och är lätt att göra dessutom
  • Sweet N Cute
    Sigrid skrev 2010-09-07 14:46:38 följande:
    Långpannekakor är ju bra. Kladdkaka, kärleksmums, äppelkaka m.m.
    Även småkakor blir det ofta mycket av. Ex. kolasnittar som man bara rullar ut längder och skär i kakor.
    Småkakor är ju alltid lätt att göra, ex som du skrev kolasnittar elelr finska pinnar, och även drömmar. Det är lätt att göra mördeg ju. Man kan laga detta dagen innan typ med
  • dae
    Shaun the sheep skrev 2010-09-08 18:52:36 följande:
    Är det något bak-aktigt eller mer bröd du vill baka?
    Är det en kaka, så varför inte en av Leilas alla cheesecakes? Det är något som går hem hos de flesta
    och är lätt att göra dessutom
    tack för tipset... tror de blir en härlig choklad tårta:)
  • dae

kan man hacka geisha choklad och ha de över chokladtårtan som ganering

• Shaun the sheep

Dae:

Vilken av alla cheesecakes tänkte du göra? Du kan säkert ha hackad geisha som garnering, det ser nog bra ut

• Sweet N Cute

Åhh cheescake.. De vart längesedan.. Har ni ngt enkelt o bra recept? Har ni bild på ngn god en?

Ngt jag mer saknar de är morotskaka..

• Shaun the sheep
    Sweet N Cute skrev 2010-09-09 17:02:57 följande:
    Åhh cheescake.. De vart längesedan.. Har ni ngt enkelt o bra recept? Har ni bild på ngn god en?

Ngt jag mer saknar de är morotskaka..
    Älskar också cheesecake! Och morotskaka är så sjuukt gott. Får nog nästan bli en sån till helgen ;)
  • Sweet N Cute
    Shaun the sheep skrev 2010-09-09 17:31:50 följande:
    Älskar också cheesecake! Och morotskaka är så sjuukt gott. Får nog nästan bli en sån till helgen ;)
    Samma härm en morotskaka ska lätt bakas kanske på Lördag
Svar på tråden För oss som bakar