• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • FruJohansson82

Vad skulle ni rekommendera till att ha för "kräm" imellan en tårta som det ska vara jordgubbar & hallon uppepå? Är glad för alla tips

• Linny
    FruJohansson82 skrev 2010-08-16 14:18:06 följande:
    Vad skulle ni rekommendera till att ha för "kräm" imellan en tårta som det ska vara jordgubbar & hallon uppepå? Är glad för alla tips
    Efter att ha testat dumlekolafluff tillsammans med hallon så kan jag varmt rekommendera det. Gott att spackla med chokladsmörkräm runt om också
  • Najs

Gjorde glutenfria havrekakor igår, ca 20 bitar... dem flesta är slut redan fast det bara är jag som ätit av dem... HEH...

• FruJohansson82
    Linny skrev 2010-08-16 16:52:52 följande:
    Efter att ha testat dumlekolafluff tillsammans med hallon så kan jag varmt rekommendera det. Gott att spackla med chokladsmörkräm runt om också
    Hur gör jag chokladsmörkrämen? Det lät kanongott Ska baka kanelbullar imorron och frysa in till makens födelsedag. Tänkte göra en rabarberpaj med knäcktäcke till honom med
  • Nikaz
    Sigrid skrev 2010-07-15 09:42:52 följande:

Har gjort chokladcupcakes med tvåfärgad frosting. I bloggen har jag en beskrivning på hur jag spritsade med två frostingar, mjölkchokladfrosting och vitchokladfrosting.
    bakgladje.blogspot.com.
    Hitta receptet på mjölkchokladfrostningen och har två frågor.

Vad är färskost?
    Och hur mycket är 50g florsocker om man inte har en våg?

Tack
  • Linny
    FruJohansson82 skrev 2010-08-16 17:24:29 följande:
    Hur gör jag chokladsmörkrämen? Det lät kanongott Ska baka kanelbullar imorron och frysa in till makens födelsedag. Tänkte göra en rabarberpaj med knäcktäcke till honom med
    Smörkräm

300 g mjukt smör
    2 dl florsocker
    4 äggulor
    4-6 tsk vaniljsocker
    6 msk kakao

Rör fett och florsocker poröst. Tillsätt äggulor och vaniljsocker.
    Rör krämen kraftigt. Smaksätt med kakao.
  • FruJohansson82
    Linny skrev 2010-08-16 20:55:45 följande:
    Smörkräm

300 g mjukt smör
    2 dl florsocker
    4 äggulor
    4-6 tsk vaniljsocker
    6 msk kakao

Rör fett och florsocker poröst. Tillsätt äggulor och vaniljsocker.
    Rör krämen kraftigt. Smaksätt med kakao.
    Är det gott att ha krämen i tårtan tillsammans med nått mer och sen dekorera tårtan med grädde?
    Denna kräm låter helt underbar
  • Csve
    Nikaz skrev 2010-08-16 19:47:25 följande:
    Hitta receptet på mjölkchokladfrostningen och har två frågor.

Vad är färskost?
    Och hur mycket är 50g florsocker om man inte har en våg?

Tack
    Phiadelphiaost!
    ?♥ För evigt ♥?
  • Csve

Glömt att skriva naturligtvis.. men förra veckan blev det chokladbröd, syltkakor, sockerbullar, jordnötsbrownies, dinkelfrallor med morötter, jitterbugg, maränger samt 2 olika bröd ja hittade på.
    Oxå gjort chokladsockerkaka samt en blåbärskaka.

Inga bilder tyvärr.. =(

?♥ För evigt ♥?
  • Shaun the sheep
    Csve skrev 2010-08-17 14:31:25 följande:
    Glömt att skriva naturligtvis.. men förra veckan blev det chokladbröd, syltkakor, sockerbullar, jordnötsbrownies, dinkelfrallor med morötter, jitterbugg, maränger samt 2 olika bröd ja hittade på.
    Oxå gjort chokladsockerkaka samt en blåbärskaka.

Inga bilder tyvärr.. =(
    Holy moly, du har legat i! =) Det lät otroligt gott! Har du något recept på jordnötsbrownies, och vad sjutton är chokladbröd? Låter farligt!
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden För oss som bakar