För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
nu är det fixat. nu kan alla kolla i mitt bildgalleri! :)
Jag måste bara hoppa in här och lämna mitt nya favoritrecept! Jag vill verkligen att alla ska få smaka den här ljuvliga skapelsen. Blev tipsad om bloggen i en egen tråd jag startade förut, eftersom jag vill lära mig göra sådär fina tårtor och cupcakes - när jag väl får tid.
Iallafall, här är receptet: http://bakpassion.blogg.se/2009/august/chocolate-ganach-tart.html
Den blev helt underbart god! Jag gick upp mitt i natten och åt en bit, jag kunde inte sova för det var så varmt och när tankarna väl börjat snurra så blev det ett glas mjölk och en sån här tårtbit framför FL
Den borde verkligen alla prova! =)
Jag älskar såna här trådar och ska nog fortsätta titta in här, men det är ack så farligt när man älskar att baka så mycket som jag gör, har lovat pojkvännen att det ska bli mindre bak och mer mat här hemma
Nu är jag igång med muffins igen........men varför sjunker mina i mitten under gräddningen????
Vad gör jag för fel????
har även ett recept som inte riktigt vet vad jag ska göra med
Cocos kaka
3 ägg
1 dl socker
2 hg cocos
Vispa ägg och socker poröst, blansa i cocos, grädda i 175-200 grader.
Sen står det inget mer.....ska man ha den i sockerkaks form eller vad???
nä nu skiter jag i muffins det går inte!!!
Jag gör exakt efter recept men de blir inge bra ändå
Första plåten ser fin ut trots att den sjönk lite i mitten, men det lossnar inte från pappret
Andra plåten jästa ut så de ser inte kloka ut...........
Nä får helt enkelt hitta nån annan kaka som passar mej att baka
Vilken underbar tråd!
Jag skulle nog påstå att jag är lite besatt i att baka, samlar recept så de trillar ur de proppfulla skåpen.
Lyckas aldrig följa ett recept, är alltid där o ändrar o har mig..