• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • annki72

idag bakar jag inte men jag kokar rabarbersaft

Hoppas det lyckas bara för jag har aldrig gjort förrut

Mamma till 4 söner och en dotter
  • Sweet N Cute

Äggkorgar.. Jag ska köpa en sådan eftersom vi har mkt ägg o jag bakar en del. Det är fint o ha äggen i en äggkorg. MEN.. Hur länge kan ägg ligga rumstepererat?

• MBert
    Sweet N Cute skrev 2010-06-21 18:45:33 följande:
    Äggkorgar.. Jag ska köpa en sådan eftersom vi har mkt ägg o jag bakar en del. Det är fint o ha äggen i en äggkorg. MEN.. Hur länge kan ägg ligga rumstepererat?
    Det som är angivit som bäst-före-datum på äggförpackningen är angivit för rumstemperatur, så de kan ligga rätt länge i rumstemperatur, i alla fall en månad. Men förvarar man de svalt så förlängs ju den tiden avsevärt och kan då hålla minst 3-4 månader.
  • Sweet N Cute

Vi får äggen från en bondgård, köper 2 flak i månaden. Så de står inga datum på våra, men de bör väl hålla samma tid

• Tinkerbelle

Ska nog till och baka min urgoda jordgubbstårta imorgon så vi har den till Midsommar. Bara man kan få tag på jordgubbar. Annars är min backup plan en hallon och citron cheesecake. Får ta och återkomma på den punkten.

Baka i alla fall ett urgott bröd idag från Lailas nya kokbok Blev fyllning med mozzarella, skinka, oliver, soltorkade tomater och rosmarin. Uppdaterar broggen med det imorgon. Tänkte ta och baka två sådana att ta med till midsommarlunchen vi ska på som liten gåva till värdinnan

• Maria84

Till midsommar blir det här rabarberkaka med kolaglasyr och så jordgubbstårta. Kanske hinner slänga ihop nåt mer

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Axel 090507
Svar på tråden För oss som bakar