För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Carolina: Så lite så Har inte haft frosting på förut men testade denna gång och det var riktigt gott. Creamcheese, smör, florsocker, citron och så gul karamellfärg
Ikväll bakade jag Rimbobullar.
Å ikväll bakar jag små sega polkagrismaränger med kolasås i..
Har förresten gjort chokladsmörkräm (till tårtan i helgen) och frusit in och så har jag gjort en frosting med vit choklad, philadelphia och limeskal som jag också har frusit in. Så mycket som ska garneras på söndag att jag inte hinner göra alla grejerna då..
Polkagrismaränger gjorde jag för ett tag sedan, himla gott, men man måste verkligen se till att polkagrisarna är ordentligt mortlade om man vill spritsa ut smeten ,
smurfan: Japp. Det hade jag gjort denna gång. Men ibland kletade det ihop sig ändå. Men de blir snygga ändå. Man kan ju vrida skeden när man klickar av dem, samt avsluta i små "krokar" osv..
Dottern har bakat & dekorerat muffins, helt själv!
Krstyren från DrOetker kan jag rekommendera, den blev flitigt använd!
http://kryddburken.se/2010/08/14/joline-bakar-dekorerar-muffins/
Monterade tårtan igår kväll... Blir hembakade bottnar med färska hallon på två lager och dumlefluff på två lager. Tårtan är spacklad med mörk chokladsmörkräm och täckt med sp.
Jag bakade sockerkaka me marängsmet i i Fredags