• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Shaun the sheep
    Barret08 skrev 2010-08-24 15:24:13 följande:
    Är det någon som har ett bra recept på mockarutor? Jag vill att den ska vara mörk och smaka mycket. En del är så ljusa och lite "mesiga" i smaken. Tänkte göra i vanlig form, inte långpanna.
    Lite sent nu kanske, men Kryddburkens är jättegoda! Om du använder sökfunktionen kommer det upp några alternativ, kolla efter dom som hon beskriver som kladdkakeliknande. Gjorde dessa när jag var gravid och det var såå gott! Tyvärr kräktes jag titt som tätt så nu har jag jättesvårt för att äta mockarutor :(
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Barret08
    Shaun the sheep skrev 2010-08-25 08:29:58 följande:
    Lite sent nu kanske, men Kryddburkens är jättegoda! Om du använder sökfunktionen kommer det upp några alternativ, kolla efter dom som hon beskriver som kladdkakeliknande. Gjorde dessa när jag var gravid och det var såå gott! Tyvärr kräktes jag titt som tätt så nu har jag jättesvårt för att äta mockarutor :(
    Tack så mycket!  Har inte kommit mig för att baka ännu men ikväll tänkte jag göra det. Ska pröva "kladdkakerutorna"
  • FruJohansson82

Kan man frysa äppelpajer? Isåfall, nån som har något gott recept?

• gudrunberit
    Shaun the sheep skrev 2010-08-25 08:29:58 följande:
    Tack för tipset om Kryddburken! Vilken fantastisk hemsida!! Jag blev helt lyrisk och har genast satt den som favorit. Här ska bakas och lagas mat Solig. Massor med inspiration!
  • Shaun the sheep
    gudrunberit skrev 2010-08-26 07:09:46 följande:
    Tack för tipset om Kryddburken! Vilken fantastisk hemsida!! Jag blev helt lyrisk och har genast satt den som favorit. Här ska bakas och lagas mat Solig. Massor med inspiration!
    Hon har skrivit här i tråden lite för nån sida sen, såg jag
    Jag håller med, det är verkligen en underbar sida! Mitt nästa projekt: Kryddburkens banankolapaj! :D
  • Maria84

Igår bakades det en bärkaka med hallon och blåbär. Blev även källarfranskor

Idag blir det nog syltgrottor och nåt mer som ska bakas om tiden inte springer iväg.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Axel 090507
  • Shaun the sheep
    Maria84 skrev 2010-08-27 07:18:11 följande:
    Igår bakades det en bärkaka med hallon och blåbär. Blev även källarfranskor

Idag blir det nog syltgrottor och nåt mer som ska bakas om tiden inte springer iväg.
    Skulle jag kunna få receptet på bärkakan? Jag gjorde en förra året som blev så himla god,
    men jag hittar inte receptet! Vi har rensat i köket och det måste ha försvunnit då
    Nu hittar jag inget recept som liknar den, så jag hoppas att det ska bli rätt snart =)
Svar på tråden För oss som bakar