• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Sweet N Cute

Choklad *****, vad de nu heter, de står still. Man lägger smeten i en skål med rak kant, o de växer i ugnen uppåt, kladdigt i mitten o farligt gott är det. Kommer ni på vad det är för ngt jag menar?

Någon som har ett bra recept för detta? Har aldrig gjort de men hört att de e lätt att misslyckas.

• Ann Lee
    Sweet N Cute skrev 2010-09-18 15:38:10 följande:
    Choklad *****, vad de nu heter, de står still. Man lägger smeten i en skål med rak kant, o de växer i ugnen uppåt, kladdigt i mitten o farligt gott är det. Kommer ni på vad det är för ngt jag menar?

Någon som har ett bra recept för detta? Har aldrig gjort de men hört att de e lätt att misslyckas.
    Sufflé?
  • Shaun the sheep
    Lioness skrev 2010-09-18 08:25:19 följande:
    Följ mig gärna under min utbildning till att bli konditor, jag visar bilder, recept och tips!

www.bagerskan.se

Kram Karin

Det skulle jag gärna göra, men eftersom det garanterat kommer leda till grav ångest, så får jag vänta ett par år
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Ann Lee
    malung86 skrev 2010-09-21 22:31:39 följande:
    Idag gjorde jag bröd men det blev inte mycket färg på dem.

Sedan blev det mississippi mud pie, choklad paj!
    recept på pajen?
    Är en riktig chokladoman... själv har jag hittat ett recept på päron- och pinjepaj som jag måste testa. Likaså är det extrapris på polly på ica denna vecka så det blir till att baka en pollykaka snart.
  • Chokladpinglan
    Tittar på tårtverkstan i linköping.. på deras hemsida.. där man kan gå kurser i tårtdekorationer m.m

www.tartverkstan.com gå in där och titta själva..  Någon av er kanske redan gått kurs där, berätta gärna vad ni tyckte
Svar på tråden För oss som bakar