För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Senaste receptet blev en Polkagris Cheesecake
http://louisespis.blogspot.com/2010/09/polkagris-cheesecake.html
Förra veckans bak:
bettie-booh.blogspot.com/2010/09/100928-nybakat.html
Måste bara fråga, ang cheesecakes. Jag åt en alldeles underbar cheesecake isomras på ett cafe, med pecannötter, men jag tror inte det var vit choklad i, men alla recept jag hittat som verkar vara beprövade, så står det vit choklad i receptet, hur är det nu??? Har googlat som en tokig, men verkar inte hitta nån som är som den jag åt, därför tänkte jag prova mig fram, men undrar hur det är med den vita chokladen, ska man bara utesluta, eller köra nåt annat, eller ha i den och låta det vara lite smak av vit choklad?
Ska baka till sonens och morfars namnsdagskalas
Min dotter snackade tårta så fort hon hörde ordet kalas och pratade om grädde och alla möjliga frukter!
Tänkte baka en tårtbotten, om ingen annan har något gott förslag?
Vad kan man baka, där det inte är fel att lägga på grädde och frukt
Har bakat äppel-och kanelmuffins med crumble idag, första gången och helt klart godkända Men nästa gång blir det nog lite mer kanel än vad som står i receptet.