Inlägg från: Shaun the sheep |Visa alla inlägg
  • Shaun the sheep

För oss som bakar

Jag måste bara hoppa in här och lämna mitt nya favoritrecept! Jag vill verkligen att alla ska få smaka den här ljuvliga skapelsen. Blev tipsad om bloggen i en egen tråd jag startade förut, eftersom jag vill lära mig göra sådär fina tårtor och cupcakes - när jag väl får tid.

Iallafall, här är receptet: http://bakpassion.blogg.se/2009/august/chocolate-ganach-tart.html

Den blev helt underbart god! Jag gick upp mitt i natten och åt en bit, jag kunde inte sova för det var så varmt och när tankarna väl börjat snurra så blev det ett glas mjölk och en sån här tårtbit framför FL
    Den borde verkligen alla prova! =)

Jag älskar såna här trådar och ska nog fortsätta titta in här, men det är ack så farligt när man älskar att baka så mycket som jag gör, har lovat pojkvännen att det ska bli mindre bak och mer mat här hemma

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Shaun the sheep
    Csve skrev 2010-08-17 14:31:25 följande:
    Glömt att skriva naturligtvis.. men förra veckan blev det chokladbröd, syltkakor, sockerbullar, jordnötsbrownies, dinkelfrallor med morötter, jitterbugg, maränger samt 2 olika bröd ja hittade på.
    Oxå gjort chokladsockerkaka samt en blåbärskaka.

Inga bilder tyvärr.. =(
    Holy moly, du har legat i! =) Det lät otroligt gott! Har du något recept på jordnötsbrownies, och vad sjutton är chokladbröd? Låter farligt!
  • Shaun the sheep
    Barret08 skrev 2010-08-24 15:24:13 följande:
    Är det någon som har ett bra recept på mockarutor? Jag vill att den ska vara mörk och smaka mycket. En del är så ljusa och lite "mesiga" i smaken. Tänkte göra i vanlig form, inte långpanna.
    Lite sent nu kanske, men Kryddburkens är jättegoda! Om du använder sökfunktionen kommer det upp några alternativ, kolla efter dom som hon beskriver som kladdkakeliknande. Gjorde dessa när jag var gravid och det var såå gott! Tyvärr kräktes jag titt som tätt så nu har jag jättesvårt för att äta mockarutor :(
  • Shaun the sheep
    gudrunberit skrev 2010-08-26 07:09:46 följande:
    Tack för tipset om Kryddburken! Vilken fantastisk hemsida!! Jag blev helt lyrisk och har genast satt den som favorit. Här ska bakas och lagas mat Solig. Massor med inspiration!
    Hon har skrivit här i tråden lite för nån sida sen, såg jag
    Jag håller med, det är verkligen en underbar sida! Mitt nästa projekt: Kryddburkens banankolapaj! :D
  • Shaun the sheep
    Maria84 skrev 2010-08-27 07:18:11 följande:
    Igår bakades det en bärkaka med hallon och blåbär. Blev även källarfranskor

Idag blir det nog syltgrottor och nåt mer som ska bakas om tiden inte springer iväg.
    Skulle jag kunna få receptet på bärkakan? Jag gjorde en förra året som blev så himla god,
    men jag hittar inte receptet! Vi har rensat i köket och det måste ha försvunnit då
    Nu hittar jag inget recept som liknar den, så jag hoppas att det ska bli rätt snart =)
  • Shaun the sheep
    Sigrid skrev 2010-08-30 12:51:02 följande:
    Minns du ungefär vad som var i den kakan du bakade förra året?
    Typ alla vanliga ingredienser, fast jag tror att det var väldigt lite eller inget bakpulver alls och så mandelmassa.
    Jag är helt säker på att det var ett sånt där receptkort man kan hitta på ica och har kollat på deras hemsida,
    men jag har inte hittat nåt som känns som det rätta :S
  • Shaun the sheep
    Sigrid skrev 2010-08-31 19:22:13 följande:
    Den här pajen innehåller bär och mandelmassa. Väldigt god. Fast den har jag länkat till tidigare i tråden så det är kanske inte likt den:
    bakgladje.blogspot.com/2010/08/barpaj-med-maz...
    Jag har sparat det receptet i mina favoriter, så I'm way ahead of you
    Det är inte riktigt rätt, men vad sjutton, hur kan det vara dåligt när det låter så gott? =)
  • Shaun the sheep

Jag måste fråga, är det någon som provat Leilas Tortanobröd?

Jag tänkte göra min egen fyllning och prova imorgon Funderar på mozzarella, basilika, rökt skinka, soltorkade tomater och eventuellt oliver. Vad tror ni, funkar det? =)

• Shaun the sheep
    Sweet N Cute skrev 2010-09-06 09:42:21 följande:
    Mumms låter riktigt gott ju.
    Det blev riktigt gott! Jag rekommenderar det till alla som vill mysa lite extra med den de älskar,
    tortano och ett glas vitt på lördagskvällen när barnen lagt sig, det är riktig lyx!
  • Shaun the sheep
    Ekrlsn skrev 2010-09-07 14:47:52 följande:
    Någon som har ett bra recept på kärleksmums som blir lite kladdiga ?
    Kolla på Kryddburken! Använd sökfunktionen, det finns någrastycken. Det ska vara dom som beskrivs som kladdkaka-nånting. Dom är riktigt goda
Svar på tråden För oss som bakar