För oss som bakar
Här är resultatet! Den här och fjorton andra praliner tillverkade jag idag. Att kanterna är så fula beror inte på pralinformen, det var jag som gjorde lite fel pga stress. Visst är den väl lite fin för att vara första gången?
Här är resultatet! Den här och fjorton andra praliner tillverkade jag idag. Att kanterna är så fula beror inte på pralinformen, det var jag som gjorde lite fel pga stress. Visst är den väl lite fin för att vara första gången?
Sigrid: Först måste man köpa pralinform Jag köpte ifrån ebay, för det var billigare, men exakt samma finns på Bagaren och Kocken. Det är Silikomart som gör dom, och den heter Easychoc Chocolate mould, och just den här formen heter Imperial. Annars gillar jag den som heter Vertigo också
Sen är själva pralinandet superenkelt! På Youtube fanns en video av Silikomart själva som visar exakt hur man gör:
">
Där får man se både hur man gör själva skalen, och allt annat
Just ja, man kan även använda formar från typ Panduro om man vill! Och receptet på praliner är det bara att googla på, skalet på min pralin är vanlig mörk choklad, och tryffeln är vitchokladtryffel med citron (ett recept av Mia Öhrn ).
Hej allihop!
Funderar på att göra blåbärspraliner, men vad tror ni, ska man använda mörk choklad, mjölkchoklad eller vit choklad? Tänkte allså först göra ett skal och sen tryffel med blåbär. Jättetacksam för svar!
louisespis.blogspot.com/2010/10/chili-cheese-...
Förresten, är det nån som har nåt bra tips på vad man kan göra med jordnötter?
Är så himla sugen på kakor med jordnötssmör egentligen, men har bara vanliga jordnötter :(
Vill helst inte ha några hårda kakor, men om ni har något recept på kakor som blir sega eller vanlig mjuk kaka så blir jag superglad! :)
Senaste blogguppdateringen... GRAHAMSRUTOR I LÅNGPANNA
frostrosor.blogspot.com