• dae

För oss som bakar

måste fråga..tänkte göra geisha cupcakes med nutella som frosting över... men kan man inte bara ha nutella över,,,eller måste man göra frostingen med nutella och philiadelfiaost..

hoppas på svar snabbt

• dae

ska gå på 50 års kalas snart.. nån som har några tips på vad ja kan baka och ta med mig..nåt lätt inga svåra bakelser...   hjälp

• dae
    Shaun the sheep skrev 2010-09-08 18:52:36 följande:
    Är det något bak-aktigt eller mer bröd du vill baka?
    Är det en kaka, så varför inte en av Leilas alla cheesecakes? Det är något som går hem hos de flesta
    och är lätt att göra dessutom
    tack för tipset... tror de blir en härlig choklad tårta:)
  • dae

kan man hacka geisha choklad och ha de över chokladtårtan som ganering

• dae
    Shaun the sheep skrev 2010-09-09 14:48:10 följande:
    Dae:

Vilken av alla cheesecakes tänkte du göra? Du kan säkert ha hackad geisha som garnering, det ser nog bra ut
    jag tänkte faktiskt göra en chokladtårta med hallon och marsan fyllning och en mumsig chokladkräm över hela och hackade geisha som ganering... hoppas den smakar nuuu
  • dae
    Shaun the sheep skrev 2010-09-10 06:43:20 följande:
    Oj, det såg jag först nu när jag läste lite mer noggrannt Men jag tycker det låter jättegott Lycka till!
    tack:)  hoppas nu den blir god
  • dae

nån som har tips på hur ja enklast kan göra en batman tårta eller ben 10 tårta,,,,,.. desperat

• dae

hej behöver svar fort... tänkte göra en pavlovatårta.på toppen lägger jag vispadgrädde o hallon på,,vispar alltså grädde o hallon tillsammans o lägger ovanpå,,sen skivar jag kiwi över.... nån som vet/tror att det kan blii gott eller ska jag slå av det på annat sätt..

svar svar:)))

• dae
    Linny skrev 2011-10-23 16:54:35 följande:
    Det låter gott

Jag brukar göra marängbotten med hallon i (vispar alltså i mosade färska hallon i marängsmeten så den smakar hallon och blir ljust rosa). Sedan toppar jag bottnarna (brukar lägga två lager) med vanlig vispad vispgrädde och så öser jag på med blåbär, hallon och jordgubbar.. och ibland kiwi.
    Har även provat att lägga tex. lemoncurd eller limecurd på mellanlagret och så bara ha grädde och hallon på toppen. 
    tack för svaret::))
  • dae

hej behöver hjälp igen..tänkte göra en tårta.. nedre del ska va nån massa med mandel??? tror ja att de e sen vit chokladmousse o över de jordgubb lr hallonmousse.. passar de.tips

• dae

får ja även fråga alla saker ni bakar som boutybollar,snöbollar tryffel knäck o allt.. går de att frysa ner så man slipper baka allt strax innan jul

• dae
    NatalieH skrev 2011-12-14 15:33:31 följande:
    Problemet för oss är nog att de tar slut innan ;)
    hehehehe som tur e så lär de ej hända hos oss,men tänkte ha allt till julbjudet... går allt att frysa tror nii...
  • dae
    principessan skrev 2011-12-14 16:30:56 följande:
    Allt går att frysa dae!
    tack då vet ja...
Svar på tråden För oss som bakar