• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (Snurrig)
    Anonym (:() skrev 2013-12-14 14:18:37 följande:
    Har dubbelslag varje dag och vet hur det känns.. kan känna flera efter varandra. Är väldigt jobbigt och jag är bara 22 år :/ fick extraslag efter jag åkte på ångest

Ja nu har jag haft dessa jäkla hjärtslag i fem dagar, förstår inte! Jag är inte rädd för min ångest men de oregelbundna hjärtslagen är bra irriterande. Jag skulle uppskatta att de oregelbundna hjärtslagen kommer var 10:de minut. Hela dagarna! (Jag är 27år)
  • Anonym (zz)
    Anonym (Snurrig) skrev 2013-12-15 12:54:48 följande:

Ja nu har jag haft dessa jäkla hjärtslag i fem dagar, förstår inte! Jag är inte rädd för min ångest men de oregelbundna hjärtslagen är bra irriterande. Jag skulle uppskatta att de oregelbundna hjärtslagen kommer var 10:de minut. Hela dagarna! (Jag är 27år)
    jag har själv haft dubbelslag o hög puls i två dar nu, får alltid magproblem paralellt..
    min mamma tycker jag ska börja med nån stresshantering, typ yoga eller liknande. nåt nån av er provat? o har det hjälp nåt isf?
  • Anonym (Snurrig)
    Anonym (zz) skrev 2013-12-15 16:54:44 följande:
    jag har själv haft dubbelslag o hög puls i två dar nu, får alltid magproblem paralellt.. min mamma tycker jag ska börja med nån stresshantering, typ yoga eller liknande. nåt nån av er provat? o har det hjälp nåt isf?

Jag har också tänkt prova på yoga, så även jag är nyfiken på om det kan ha någon effekt.
  • Anonym (attack)

jag är 24 :) Tänkte även fråga om det är någon här som är illameående, jag har visserligen spyfobi och haft lite svårt med maten senaste dagarna så kanske sätter sina spår. Men det är liksom känslan" spyr jag en gång så mår jag bra sen" Någon som känner igen sig?

• Anonym (hmm..)

Waaa, det pirrar i min ena fingertopp!!!

• Anonym (attack)

då var det dags, ringde och fick tid redan idag. Så håller på gå under av stress just nu! Tummarna upp på att det bara är eksem eller liknande! 

• Anonym (hmm..)
    Anonym (attack) skrev 2013-12-16 11:49:00 följande:
    då var det dags, ringde och fick tid redan idag. Så håller på gå under av stress just nu! Tummarna upp på att det bara är eksem eller liknande! 
    Lycka till! :) Det är ingen fara med det är bra att du kollar upp det så du slipper att vara orolig för det under jul :)
  • Anonym (attack)

det var inget att oroa sig för sa de. Men skulle min oro inte försvinna tyckte de att jag skulle till bröstmottagningen för mammografi så jag får det klart från de också att det inte är något. 

fortsätta smörja är det som gäller..

• VictoriaJ02

Jag har en tendens att alltid spärra upp ögonen när jag är stressad. Detta ledde under en hektisk period av mitt liv till att jag till sist inte kände av mina ögon, dvs jag kunde se klart och allting, men det var som om ögonen var bedövade, det kändes som att de inte fanns där. skitläskigt var det.

Annars brukar jag få hjärtklappning och ibland panikångest, men när jag känner att jag är för mycket uppe i varv försöker jag tänka på något lugnande eller koncentrera mig på något så blir det snart bättre.

• Anonym (knäpp?)

Någon som har känslan av att det pirrar i armarna? Känner mig svag och skakig i armarna och har gjort det nu i typ 2 veckor. Sjukt ångestframkallande när man är hypokondrisk och googlar..känns i armarna men syns inte, kan man säga. Började med att jag ryckte i nacken, sen gick det till armarna..vet inte ifall man kan framkalla sånt själv rent psykiskt..

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?