• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (Killen8)
    Anonym (hmm..) skrev 2013-12-10 14:17:25 följande:
    Japp
    Tror mig ha tillräckligt mycket data av erfarenhet och folk jag pratat med att kunna säga att de flesta kvinnor lättare kämpar för sig själva. De sätter sig själva i första rummet. 

Män är mera "om jag inte klarar detta själv så är jag förbrukad, jag gjorde i alla fall nytta för samhället". Lite åt det hållet. Därför som jag också tror flest män tar självmord istället. 
  • Anonym (Men nää)
    Anonym (Killen8) skrev 2013-12-10 14:21:57 följande:
    Tror mig ha tillräckligt mycket data av erfarenhet och folk jag pratat med att kunna säga att de flesta kvinnor lättare kämpar för sig själva. De sätter sig själva i första rummet.  Män är mera "om jag inte klarar detta själv så är jag förbrukad, jag gjorde i alla fall nytta för samhället". Lite åt det hållet. Därför som jag också tror flest män tar självmord istället. 

Eh helt fel min vän! Kvinnor sätter oftast alla andra än sig själv i första rummet...
  • Anonym (Killen8)
    Anonym (Men nää) skrev 2013-12-10 14:26:07 följande:

Eh helt fel min vän! Kvinnor sätter oftast alla andra än sig själv i första rummet...
    Hur kommer det sig att alla kvinnor då ser till att få vård och kan till och med tjata ut läkare för att få den vård dem behöver. 

Medans männen accepterar den vård de får och hellre biter ihop visar sig starka och om det inte går tar livet av sig istället. 

I det avseendet sätter männen definitivt inte sig själva i centrum.
  • Anonym (Killen8)

Jag hör nästan dagligdags män som inte orkar, inte bryr sig, inte kämpar för sig själva, biter ihop. 

Medans tjejerna kan diskutera timmar och klaga över hur dem blev särbehandlade av vården, hur de inte fick vad de skull hur dem ringde runt och tillslut kämpade sig fram till den vård de skulle ha. 

• Anonym (Snurrig)

Killen 8 Om man inte vill bli frisk och vill kämpa för det så kommer heller ingen annan göra det åt dig. Ganska enkelt egentligen. Vill du bli frisk, ta upp telefonen och ring. Vill du har det som du har det nu, ja då gör du ingenting. Vad säger din familj om din apati?

• Anonym (hmm..)
    Anonym (Killen8) skrev 2013-12-10 14:30:23 följande:
    Jag hör nästan dagligdags män som inte orkar, inte bryr sig, inte kämpar för sig själva, biter ihop. 

Medans tjejerna kan diskutera timmar och klaga över hur dem blev särbehandlade av vården, hur de inte fick vad de skull hur dem ringde runt och tillslut kämpade sig fram till den vård de skulle ha. 
    Men då kanske det är dags att be om hjälp nu då! Ni män är inte så tuffa som ni tror att ni är. Kvinnor som män, vi ser likadana ut på insidan! Så svälj din stolthet och sök hjälp!
  • Anonym (Men nää)
    Anonym (Killen8) skrev 2013-12-10 14:27:47 följande:
    Hur kommer det sig att alla kvinnor då ser till att få vård och kan till och med tjata ut läkare för att få den vård dem behöver.  Medans männen accepterar den vård de får och hellre biter ihop visar sig starka och om det inte går tar livet av sig istället.  I det avseendet sätter männen definitivt inte sig själva i centrum.

Där är vi smarta som ber om hjälp. Tänker mer på att vi kvinnor ofta offrar väldigt mkt för att övriga i familjen ska må bra. Men håller med dig..män biter ihop istället för att ringa läkaren. Undrar va det beror på?
  • Anonym (Men nää)

Så blir ni män ändå så kinkiga när ni är förkylda. Iaf min man😁

• Anonym (Killen8)
    Anonym (Men nää) skrev 2013-12-10 14:42:23 följande:

Där är vi smarta som ber om hjälp. Tänker mer på att vi kvinnor ofta offrar väldigt mkt för att övriga i familjen ska må bra. Men håller med dig..män biter ihop istället för att ringa läkaren. Undrar va det beror på?
    Kul att du tar upp det. Tänkte säga förut också att kvinnor visar sig ta hand om andra väldigt mycket när det kommer till barn och familjen. Men inte så mycket när det handlar om en helt främmande person. 

När det kommer till t.ex. att få vård före någon främling på någon klinik så tror jag det är sällsynt att kvinnorna ger upp sin vård mot den främlingens chans att få vård. Då är det mera "jag var först var är min vård". 

Medans jag som man i alla fall kan mycket väl offra mig själv mot att den främlingen får min vård. 
  • Anonym (Snurrig)
    Anonym (Killen8) skrev 2013-12-10 14:56:36 följande:
    Kul att du tar upp det. Tänkte säga förut också att kvinnor visar sig ta hand om andra väldigt mycket när det kommer till barn och familjen. Men inte så mycket när det handlar om en helt främmande person.  När det kommer till t.ex. att få vård före någon främling på någon klinik så tror jag det är sällsynt att kvinnorna ger upp sin vård mot den främlingens chans att få vård. Då är det mera "jag var först var är min vård".  Medans jag som man i alla fall kan mycket väl offra mig själv mot att den främlingen får min vård. 

Nja, det stämmer väl inte riktigt. De flesta jobb som har med någon typ av omhändertagande av andra människor att göra är ju kvinnodominerande så att kvinnor endast skulle bry sig om sin familj och dem själva stämmer inte. Att män i större utsträckning inte söker hjälp kan möjligtvis ha att göra med den självbilden dem har, kanske är det lite fult att be om hjälp när man är en stor stark man. Det handlar nog mer om skillnader i stolthet än själviskhet skulle jag tro.
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?