• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (hmm..)
    Anonym (Fundersam) skrev 2013-12-06 09:01:30 följande:
    Jag har fått som en speciell tics med huvudet som kommer flera gånger per dag:/. Säkert spänningar men sjukt jobbigt. Är ganska diskret men det är psykiskt jobbigt. Har fått citalopram utskrivet men har inte vågat börja. Har ni mediciner?
    Hur menar du då? Med ticsen alltså ?

Jag äter fluoxetine.
  • Anonym (hmm..)

Önskar er alla en trevlig och ångestfri helg! !!!

Själv mår jag skit! :(

• Anonym (knäpp?)
    Anonym (Fundersam) skrev 2013-12-06 09:01:30 följande:
    Jag har fått som en speciell tics med huvudet som kommer flera gånger per dag:/. Säkert spänningar men sjukt jobbigt. Är ganska diskret men det är psykiskt jobbigt. Har fått citalopram utskrivet men har inte vågat börja. Har ni mediciner?

Oj, jag tänkte precis skriva i denna tråden och fråga om någon varit med om liknande! Jag har haft små irriterande ryckningar i nacken under ca två veckor nu. Tror det har med spänningar att göra med då jag varit orolig/spänd över diverse grejer det sista, men ibland börjar jag fundera och hypokondrin sätter igång..
  • Anonym (Fundersam)

Jag försöker tänka att ticsen är ofarliga och kommer att försvinna.

• Anonym (knäpp?)
    Anonym (Fundersam) skrev 2013-12-07 13:41:35 följande:
    Jag försöker tänka att ticsen är ofarliga och kommer att försvinna.

Samma här..Får ju ta och erkänna att det känns "skönt" att man inte är ensam om detta..om man får säga så

hoppas det går över snart för oss båda, får jag väl säga.
  • Anonym (zz)

Ni andra, har ni fått/haft/har problem med obalans i sköldkörtel?
    För jag har nyligen insett att jag pendlar mellan för hög och för låg, och att det är därför jag fortfarande mår dåligt ( till allra största del) men jag hittar knappt nån info om det..
    nån som har det likadant? jag har sedan länge vetat att jag ligger lite lågt, men ingen har sagt att man kan pendla så som jag gör. men nu när jag läst om de olika så finns det ingen tvekan längre för mig..

idag är dessutom en så jobbig dag för mig, jobbigaste på länge. bortbjuden till svärföräldrarna på middag och så är jag både mentals och kroppsligt ett vrak idag.
    så fort jag vaknade gick hjärtat super fort innan jag ens gått upp, klump i halsen, kvalmig, stressad, gråtmild och förvirrad. glömde vad jag sagt så fort jag pratat färdigt ;(

och så får jag magproblem så fort jag ätit, det går rakt igenom mig superfort.. ska inte dra vidriga detaljer men.kropp i uppror ;((
    jag kommer inte komma nånstans i detta skick, och idag så skäms jag så himla mkt. varför kan jag inte funka som en "vanlig" människa.. 

• Anonym (hmm..)

Någon som får ont i ögonen ? Typ en molande värk. ?

• Anonym (:()

Ser att de är många med rusande hjärta. Ingen med extraslag ?

• Anonym (hmm..)

Hur har ni det idag ? Är så fruktansvärt yr. Känns som att jag tappar balansen men mina Balansövningar visar på super balans. Usch för det här.. Känner bara att jag vill prata med ngn!

Någon som är rökare här ? Jag röker tyvärr. Eftersom jag har hälsoångest så ville jag sluta. Gjorde ett försök förra veckan. Höll upp i ett dygn och var såå stolt över att det gick så bra tills jag fick en panikattack! Usch!

• Anonym (zz)
    Anonym (hmm..) skrev 2013-12-09 16:16:40 följande:
    Hur har ni det idag ? Är så fruktansvärt yr. Känns som att jag tappar balansen men mina Balansövningar visar på super balans. Usch för det här.. Känner bara att jag vill prata med ngn!

Någon som är rökare här ? Jag röker tyvärr. Eftersom jag har hälsoångest så ville jag sluta. Gjorde ett försök förra veckan. Höll upp i ett dygn och var såå stolt över att det gick så bra tills jag fick en panikattack! Usch!
    oxå yr idag...;/
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?