• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (zz)
    Anonym (hmm..) skrev 2013-12-04 15:02:55 följande:
    Usch. tror att jag fick en panikattack nyss! vet inte. men jag mår inte bra alls. Känns som att jag ska svimma när som helst.

Nej, utan det kommer ibland. när jag tar det lugnt typ.
    du kan inte gå till psykakuten? är du ensam oxå? hatar den känslan, så obehagligt men du kanske kan få nåt milt lugnande och prata med nån?
  • Anonym (Anna)
    Hormonermedhumör skrev 2010-01-20 15:03:49 följande:
    Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?
    Hjärtklappning, hyperventelation, svårt att andas, spänningar, ryggont, smärtor i magen. Torra ögon, ont i ryggen, ont i nacken och över axlarna. 
  • Anonym (hmm..)

någon som har känt att det känns som att man blir förlamad i halsen ?

• Anonym (:()

Hjärtklappning är de när hjärtat slå fort ?

• Anonym (hmm..)
    Anonym (:() skrev 2013-12-04 19:29:18 följande:
    Hjärtklappning är de när hjärtat slå fort ?
    Tror det ..
  • jobbigt01

är det ingen här som blir stressad och får ångest över mat. 
    Jag äter knappt någonting för att jag får sådan ångest över att få en allergi .
    jordnötter är det värsta !!! har svårt att vara där det finns =(

• Anonym (hmm..)
    jobbigt01 skrev 2013-12-05 11:18:09 följande:
    är det ingen här som blir stressad och får ångest över mat. 
    Jag äter knappt någonting för att jag får sådan ångest över att få en allergi .
    jordnötter är det värsta !!! har svårt att vara där det finns =(
    Nej så känner jag inte. däremot är jag rädd att jag ska ha en dödlig sjukdom. Eftersom jag spänner mig så så blir jag så förslappad i musklerna och blir yr och då har jag fått för mig att jag har den farligaste muskelsjukdomen som finns. Fast innerst inne vet jag att jag har ångest och spänner mig. Men det är sjukt jobbigt!
  • Anonym (hmm..)

Har nu börjat med magnesium och D-vitamin utöver min fluoxetine dos. Får se om det kan hjälpa ngt!

• Anonym (Fundersam)

Jag har fått som en speciell tics med huvudet som kommer flera gånger per dag:/. Säkert spänningar men sjukt jobbigt. Är ganska diskret men det är psykiskt jobbigt. Har fått citalopram utskrivet men har inte vågat börja. Har ni mediciner?

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?