• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (Killen8)
    Anonym (Snurrig) skrev 2013-12-10 15:04:03 följande:

Nja, det stämmer väl inte riktigt. De flesta jobb som har med någon typ av omhändertagande av andra människor att göra är ju kvinnodominerande så att kvinnor endast skulle bry sig om sin familj och dem själva stämmer inte. Att män i större utsträckning inte söker hjälp kan möjligtvis ha att göra med den självbilden dem har, kanske är det lite fult att be om hjälp när man är en stor stark man. Det handlar nog mer om skillnader i stolthet än själviskhet skulle jag tro.
    Ja men samtidigt om du är stolt så blir ju det per automatik då att du inte tar för dig av vård som finns = andra får den vård som finns och då automatiskt så har du ju tänkt mindre på dig själv. 

Om jag som man skulle tänka mer på mig själv så vore jag ju dum i huvudet om jag inte tog vården som fanns. I och med att männen inte tar den vård som finns så väljer dem bort vården och istället tar stoltheten. Men stoltheten räddar inte deras liv = automatiskt mindre självisk då eftersom det blir andra som får vården t.ex. kvinnorna. 

Med andra ord kvinnorna tjänar ju då på att männen har den stolthet dem har. För skulle vi inte ha den så skulle mindre vård bli kvar till kvinnorna. Ju fler män som inte tar vården desto mer vårdresurser finns kvar åt kvinnorna som tar den. = automatiskt inte lika själviskt vad gäller vården i alla fall.
  • Anonym (Killen8)

Med andra ord det finns inget sätt jag kan bevisas vara mer självisk och samtidigt inte ta den vård som finns.

Så länge jag inte tar den vård som finns så är jag osjälvisk ur vårdsynpunkt till fördel för dem som tar vården.

• Anonym (Snurrig)

Killen 8: Jag tycker varken du är självisk eller osjälvisk. Att inte ta emot den vård som erbjuds är ju ditt val och vad du själv anser dig behöva. Har inget med själviskhet att göra. Det är bara ett allmänt konstigt resonemang.

• Anonym (Killen8)
    Anonym (Snurrig) skrev 2013-12-10 16:10:47 följande:
    Killen 8: Jag tycker varken du är självisk eller osjälvisk. Att inte ta emot den vård som erbjuds är ju ditt val och vad du själv anser dig behöva. Har inget med själviskhet att göra. Det är bara ett allmänt konstigt resonemang.
    Om jag säger så här. Jag tror jag skulle behöva någon slags vård. Men jag tänker inte gå och tjata mig till den. 

Så länge jag inte erbjuds den vården så får andra dem resurserna. 
  • Anonym (Men nää)
    Anonym (Killen8) skrev 2013-12-10 16:28:24 följande:
    Om jag säger så här. Jag tror jag skulle behöva någon slags vård. Men jag tänker inte gå och tjata mig till den.  Så länge jag inte erbjuds den vården så får andra dem resurserna. 

Fast ibland kan det va bra att slänga offerkoftan. Vem tackar dig lixom?
  • Anonym (zz)
    Om jag säger så här. Jag tror jag skulle behöva någon slags vård. Men jag tänker inte gå och tjata mig till den. 

berättar du för de på vårdcentralen tillräckligt ärligt om dina problem/symptom så de får en chans att erbjuda dig lämplig behandling?
  • Anonym (hmm..)

Men läkaren kan ju inte gissa sig fram heller.
  • Anonym (Killen8)
    Anonym (zz) skrev 2013-12-10 17:30:00 följande:
    berättar du för de på vårdcentralen tillräckligt ärligt om dina problem/symptom så de får en chans att erbjuda dig lämplig behandling?
    Jadå men vad jag tror så är det så att vården och läkarna har blivit så vana med att folk kommer dit och just överdriver, kämpar på för att få vård så dem drar bort lite själva.

Sen kommer jag som inte på något sätt överdriver utan bara säger som det är. Då tror dem att jag egentligen inte alls har några problem för det jag säger är pålagt som alla andra gör. O så blir det inget.
  • Anonym (Killen8)
    Anonym (Men nää) skrev 2013-12-10 16:41:23 följande:

Fast ibland kan det va bra att slänga offerkoftan. Vem tackar dig lixom?
    Ingen mer än att jag mår bra av att vara offer. 
  • Anonym (hmm..)
    Anonym (Killen8) skrev 2013-12-10 19:50:57 följande:
    Ingen mer än att jag mår bra av att vara offer. 
    Nä men då får du ju må som du mår om du gillar det..
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?