Inlägg från: Anonym (Men nää) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men nää)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Anonym (Killen8) skrev 2013-12-10 14:21:57 följande:
    Tror mig ha tillräckligt mycket data av erfarenhet och folk jag pratat med att kunna säga att de flesta kvinnor lättare kämpar för sig själva. De sätter sig själva i första rummet.  Män är mera "om jag inte klarar detta själv så är jag förbrukad, jag gjorde i alla fall nytta för samhället". Lite åt det hållet. Därför som jag också tror flest män tar självmord istället. 

Eh helt fel min vän! Kvinnor sätter oftast alla andra än sig själv i första rummet...
  • Anonym (Men nää)
    Anonym (Killen8) skrev 2013-12-10 14:27:47 följande:
    Hur kommer det sig att alla kvinnor då ser till att få vård och kan till och med tjata ut läkare för att få den vård dem behöver.  Medans männen accepterar den vård de får och hellre biter ihop visar sig starka och om det inte går tar livet av sig istället.  I det avseendet sätter männen definitivt inte sig själva i centrum.

Där är vi smarta som ber om hjälp. Tänker mer på att vi kvinnor ofta offrar väldigt mkt för att övriga i familjen ska må bra. Men håller med dig..män biter ihop istället för att ringa läkaren. Undrar va det beror på?
  • Anonym (Men nää)

Så blir ni män ändå så kinkiga när ni är förkylda. Iaf min man😁

• Anonym (Men nää)
    Anonym (Killen8) skrev 2013-12-10 16:28:24 följande:
    Om jag säger så här. Jag tror jag skulle behöva någon slags vård. Men jag tänker inte gå och tjata mig till den.  Så länge jag inte erbjuds den vården så får andra dem resurserna. 

Fast ibland kan det va bra att slänga offerkoftan. Vem tackar dig lixom?
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?