• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (zz)
    Anonym (attack) skrev 2013-12-13 19:56:17 följande:
    Jag skrev tillslut till cancerfonden i ren panik, eftersom sambon inte skulle komma hem på någon timme. Beskrev hur det var osv de sa att jag inte behövde oroa mig. Men svårt att släppa det ändå
    kanske du bör gå och kolla upp det så att du kan släppa det på riktigt?
  • Anonym (attack)

ja jag får göra det till veckan. 

• Anonym (zz)
    Anonym (attack) skrev 2013-12-13 20:32:15 följande:
    ja jag får göra det till veckan. 
    håller tummarna för att allt ska va bra! 
  • Anonym (attack)

jag med, köpte ny salva som jag ska smörja med nu tills månad då det får bli att ringa och boka en tid. 

• Anonym (varit där)
    Anonym (attack) skrev 2013-12-13 20:45:04 följande:
    jag med, köpte ny salva som jag ska smörja med nu tills månad då det får bli att ringa och boka en tid. 

Jag lider något enormt med dig men lovar dig att du kommer bli av med denna skiten med ångset. jag har läst alla dina inlägg. Jag fick min första panikångestattack i september. Jag hade haft mycket sjukdomar under sommaren, sovit extremt dåligt pga  av en ammande son och fått väldigt lite avlastning med barnen under sommaren. Jag fick symptom på det under sommaren och trodde att jag var allvarligt sjuk eftersom jag fick yrsel, domningar, kände mig svag, hade svårt att andas samt en klump i halsen. Tänkte canser.

Men första attacken kom i september och turligt nog hade jag en läkartid dagen efter som jag hade bokat för att jag ville få reda på om jag var allvarligt sjuk pga ovannämnda symptom. Under min attack ringde jag 1177 och hade turen att komma till en sköterska som annars arbetade på psykakuten och det var först då jag fattade att det var ångest. 

Jag bestämde mig direkt för att inte ha denna skiten eftersom jag inte ville vara ensam med våra småbarn. Det var då jag blev rädd och fick starka symptom. Jag kände mig som en dålig mamma och min man var oförstående när jag nästan höll i hans ben och grät när han skulle gå iväg och träna.

Att få tid ho psykolog är svårt väntetiden för mig hade varit fram till maj. Istället erbjöds jag gruppsamtal i KBT panikångestgrupp. Jag är så glad att jag tog en chansen och mår idag helt bra. Visst kan jag känna symptom men inte alls så att jag blir rädd längre.

Jag hoppas att du tar tag i det. Att det tog kort tid för mig att bli av med helvetet är nog pg av att jag gjorde det. jag berättade även för alla nära i min omgivning om mina problem och jag har fått enormt stöd.

Kram

• Anonym (attack)

tänk vilka fina människor det finns där ute som ni som stöttar mig. Min sambo åkte och köpte en ny telefon till mig efter jobbet, Han är helt perfekt!

Allt började liksom när jag googlade och fick fram cancer på mitt bröst, panik hela natten ( sökte på kvällen) kunde inte vara stilla och den helgen som var då låg jag mest och skakade. Ju mer det började försvinna från mitt bröst desto lugnare blev jag, tills varje gång jag tänker på det. Jag lugnade ner mig när jag pratat med cancerfonden, sen skrev någon KOLLA UPP DET. Tillbaka på ruta ett, funderar på ringa 1177 jämt bara få höra någons åsikt, kanske lugnar mig? 
    Har alltid haft problem på kvällarna när det blir tyst och lugnt hemma, mörkt ute och det blir liksom bara jobbigt så nu är det såklart ännu värre.

Jag förlorade min mamma i cancer förra året, såg hur hon tynade bort framför mig och bara tanken att jag inte får vara med mina barn är så jobbig. 

men nu ska jag söka hjälp, både för utslaget och ångesten och FAN vad jag ska kämpa för ta mig tillbaka till den jag vet finns inom mig. 

Kram alla

• Anonym (varit där)
    Anonym (attack) skrev 2013-12-13 21:29:36 följande:
    tänk vilka fina människor det finns där ute som ni som stöttar mig. Min sambo åkte och köpte en ny telefon till mig efter jobbet, Han är helt perfekt!

Allt började liksom när jag googlade och fick fram cancer på mitt bröst, panik hela natten ( sökte på kvällen) kunde inte vara stilla och den helgen som var då låg jag mest och skakade. Ju mer det började försvinna från mitt bröst desto lugnare blev jag, tills varje gång jag tänker på det. Jag lugnade ner mig när jag pratat med cancerfonden, sen skrev någon KOLLA UPP DET. Tillbaka på ruta ett, funderar på ringa 1177 jämt bara få höra någons åsikt, kanske lugnar mig? 
    Har alltid haft problem på kvällarna när det blir tyst och lugnt hemma, mörkt ute och det blir liksom bara jobbigt så nu är det såklart ännu värre.

Jag förlorade min mamma i cancer förra året, såg hur hon tynade bort framför mig och bara tanken att jag inte får vara med mina barn är så jobbig. 

men nu ska jag söka hjälp, både för utslaget och ångesten och FAN vad jag ska kämpa för ta mig tillbaka till den jag vet finns inom mig. 

Kram alla
    Bra! Ta tag i det det första du gör på måndagen. 1. Ring vårdcentralen och be om både undersökning av bröst samt hjälp att få kontakt med psykolog/terapi. Därmed basta
  • Anonym (:()
    Anonym (Snurrig) skrev 2013-12-13 09:27:01 följande:
    Konstigt, har nu haft dubbla/trippla hjärtslag i tre dagar. Känns som man har en flipperkula i bröstkorgen. Kanske beror på att jag varit otroligt förkyld. Men irriterande är det iaf.

Har dubbelslag varje dag och vet hur det känns.. kan känna flera efter varandra. Är väldigt jobbigt och jag är bara 22 år :/ fick extraslag efter jag åkte på ångest
  • Anonym (zz)

ja hur gamla är ni trådvänner?
    ja blir snart 31..

• Anonym (hmm..)
    Anonym (zz) skrev 2013-12-14 14:24:14 följande:
    ja hur gamla är ni trådvänner?
    ja blir snart 31..
    24 :)
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?