Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Jag lider något enormt med dig men lovar dig att du kommer bli av med denna skiten med ångset. jag har läst alla dina inlägg. Jag fick min första panikångestattack i september. Jag hade haft mycket sjukdomar under sommaren, sovit extremt dåligt pga av en ammande son och fått väldigt lite avlastning med barnen under sommaren. Jag fick symptom på det under sommaren och trodde att jag var allvarligt sjuk eftersom jag fick yrsel, domningar, kände mig svag, hade svårt att andas samt en klump i halsen. Tänkte canser.
Men första attacken kom i september och turligt nog hade jag en läkartid dagen efter som jag hade bokat för att jag ville få reda på om jag var allvarligt sjuk pga ovannämnda symptom. Under min attack ringde jag 1177 och hade turen att komma till en sköterska som annars arbetade på psykakuten och det var först då jag fattade att det var ångest.
Jag bestämde mig direkt för att inte ha denna skiten eftersom jag inte ville vara ensam med våra småbarn. Det var då jag blev rädd och fick starka symptom. Jag kände mig som en dålig mamma och min man var oförstående när jag nästan höll i hans ben och grät när han skulle gå iväg och träna.
Att få tid ho psykolog är svårt väntetiden för mig hade varit fram till maj. Istället erbjöds jag gruppsamtal i KBT panikångestgrupp. Jag är så glad att jag tog en chansen och mår idag helt bra. Visst kan jag känna symptom men inte alls så att jag blir rädd längre.
Jag hoppas att du tar tag i det. Att det tog kort tid för mig att bli av med helvetet är nog pg av att jag gjorde det. jag berättade även för alla nära i min omgivning om mina problem och jag har fått enormt stöd.
Kram