• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (zz)
    Anonym (Snurrig) skrev 2013-12-20 21:17:14 följande:

Va bra! Ibland måste man utsätta sig lite också, blir lätt att man målar upp det värsta:/
    ja lätt hänt tyvärr, framförallt när det pågått länge. men idag är jag glad jag pushade mig :)
  • Anonym (brummelisa)

Finns det fler av er som upplevt samma?

Kännsla att hjärtat sluta slå för några sek för att sedan slå några HÅRDA SNABBA slag i följd innan det lugnar ner sig och man blir YR?

• Anonym (gad)
    Anonym (brummelisa) skrev 2013-12-31 08:51:03 följande:
    Finns det fler av er som upplevt samma?

Kännsla att hjärtat sluta slå för några sek för att sedan slå några HÅRDA SNABBA slag i följd innan det lugnar ner sig och man blir YR?
    oh ja...
  • Anonym (attack)

Nej, Dock har jag börjat fått konstig känsla i armen. Mest obehagligt och förknippar till hjärtat men varit och läkaren lyssnat på hjärtat och så och det såg bra ut. Så kan passa på fråga om någon haft obehag i armen ?

• Anonym (hmm..)
    Anonym (attack) skrev 2013-12-31 10:46:59 följande:
    Nej, Dock har jag börjat fått konstig känsla i armen. Mest obehagligt och förknippar till hjärtat men varit och läkaren lyssnat på hjärtat och så och det såg bra ut. Så kan passa på fråga om någon haft obehag i armen ?
    Ja, som att ett hårstrå kicklar mig hela tiden! GRYMT jobbigt
  • Anonym (E)

Jag har haft massa olika fysiska symtom. Domningar i vänstra armen och båda benen är nästan varje dag. Kanske inte domningar riktigt men någon konstig värk. Även frossa känns som jag har feber. Men just nu är jag inne i en riktigt svacka. Men just att vara orolig över hjärtat är något som jag är dagligen. Därför har jag tiggt till mig ett hjärtulatraljud som jag ska göra snart. Känns skönt att få allt på svart och vitt om det e ngt fel eller ej! Men det är obehagligt med dessa fysiska symtomen man tror ständigt ngt är fel. Någon annan som får värk i armen och benen?

• mjess

Kaggar värk i armen/benen. Även orolig för hjärtat så tänker väl lite väl mycket på det så det känns mer. Sen har jag även ont i olika delar av magen titt som tätt. Har kollat upp det och prover har tagits men allt ser bra ut. Så har de även lyssnat på hjärta osv och det lät också bra. Men är inne på att göra EKG osv..

• Anonym (Snurrig)

Hur gick julhelgen för er alla? Stressen (som jag inte kände av innan) måste ha kommit ifatt mig efter jul, hjärtklappningar mm. Annars har ledigheten varit rätt bra. Fick en fantastisk jul med nära och kära. Nyår var också trevligt. Är det fler som lyckats få ångestsymptom fast än man haft trevligt och haft det bra?!

• Overkligt

Hej jag är kille på 18 fyllda år, har haft ångest sedan i sommras,

Undrar om dessa symtom är vandliga?

Overklighetskänslor

Ljuskänslig

Trött från man går upp till man går och lägger sig

• y0hanna

Overklighetskänslor
    Andningssvårigheter (känns som om lungorna inte fylls ordentligt)
    Ont i muskler och leder
    Håravfall
    Muskelryckningar
    Sömnproblem = insomningsproblem samt vaknar på nätterna

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?