• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (E)
    Anonym (Yrsel) skrev 2014-01-09 22:24:17 följande:
    Kan du även få en såndär öm punkt?
    Beror på vad du menar. Sätter sig mitt i huvudet så får jag ofta tryck vid högra tinningen .
  • Brio

Spänd käke, värk i rygg/nacke/axlar, trötthet, magproblem, svettningar och yrsel.

• Anonym (svårångest)
    KlösaMaya skrev 2014-01-08 00:46:36 följande:
    Tänkte lägga till mina symptom vid ångest (både attacker och långvarigare ) Kanske något som hjälper någon.

Yrseln (airheaded)
    Svårigheter att andas och hyperventilerar om vart annat.
    Svårt att svälja
    Törst
    Handsvett
    Feberkänsla
    Frossa
    Kallsvettig
    Hettande kinder och ögon
    Utvidgade pupiller
    Rödflammig
    Torr mun
    Huden känns för liten/spänd/trång
    Domningar i händer /fötter
    Varma hettande ögon
    Tryck och smärta över bröstet
    Stresshosta
    Tics
    Stel tunga och ned i halsen , spända halsmuskler.
    Afasi (tappar ord)
    Smärta i vänster armhåla
    Öm hud
    Överkänslig och känselbortfall (olika delar av kroppen).
    Kissnödig och diarré
    Illamående
    Smärta i axlar,nacke och rygg
    Nervsmärtor (mest troligt pga överspända muskler som pressar på nerver av olika slag)
    Hjärtklappning , dubbeldrag , ojämn puls och väldigt hög puls vilket leder till öronsus
    Har säkert glömt några fysiska saker men kan även bli väldigt upphetsad rent fysiskt vilket påstås ska bero pga adrenalin och det här med fight

Jag har vartenda symtom! 

Har aldrig tidigare hittat någon med exakt samma symtom som mig. Känns lite som en lättnad faktiskt. 

Vad får du för hjälp ? 

• Anonym (zz)

jag har de senaste dagarna fått pass av väldig matthet, ofta i samband med en tillfällig men intensiv "känsla/tyngd" i magen. som att den bara snörper ihop sig o "klistrar sig" mot ryggraden. ibland tjuter/susar det i huvudet o känner mig tunnhuvad fast inte direkt yrsel ( som jag haft såå mkt)
    är detta en lättare variant av nåt annat symptom, ett nytt, är jag på bättringsvägen..jag fattar inte ;/
    jag kan sova gott en hel natt o endå va såhär. äter och dricker som vanligt oxå..

• Arbetsvegan

Jag upplevde att jag såg allt i 2D, lite svårt att beskriva men det var som att gå runt i en teckning. Kunde tex inte se hur långt ner det var till golvet när jag stod upp, det kunde lika gärna vara 2cm som 15 meter (då vet jag ändå att det är något under 2m)

Straxt efteråt blev jag sjukskriven för akut stress, efter en månad i dvala försvann det och alla andra symptom.

• Anonym (:()
    KlösaMaya skrev 2014-01-08 00:46:36 följande:
    Tänkte lägga till mina symptom vid ångest (både attacker och långvarigare ) Kanske något som hjälper någon.

Yrseln (airheaded) *

Svårigheter att andas och hyperventilerar om vart annat.

Svårt att svälja

Törst

Handsvett

Feberkänsla *

Frossa

Kallsvettig *

Hettande kinder och ögon *

Utvidgade pupiller

Rödflammig *

Torr mun

Huden känns för liten/spänd/trång *

Domningar i händer /fötter *

Varma hettande ögon

Tryck och smärta över bröstet *

Stresshosta

Tics

Stel tunga och ned i halsen , spända halsmuskler.

Afasi (tappar ord)

Smärta i vänster armhåla *

Öm hud *

Överkänslig och känselbortfall (olika delar av kroppen).

Kissnödig och diarré *

Illamående *

Smärta i axlar,nacke och rygg *

Nervsmärtor (mest troligt pga överspända muskler som pressar på nerver av olika slag)

Hjärtklappning , dubbeldrag , ojämn puls och *(dubbelslag har det även då ja inte känner ångest ) väldigt hög puls vilket leder till öronsus

Har säkert glömt några fysiska saker men kan även bli väldigt upphetsad rent fysiskt vilket påstås ska bero pga adrenalin och det här med fight

Har gjort * på dom jag har. Och jag kan lägga till värmevallningar (bränner till på en fläck å sedan försvinner det. Syns inget men ja känner det inombords) känsla av att man måste sucka dra efter andan. Tung i huvudet .
  • KlösaMaya

Just nu ingen hjälp ? Ska till läkare nu i veckan och har skrivit ned allt för att ta med dit, det som hjälper mig annars som jag gör själv är att simma , och bastubad . Vattnet hjälper musklerna att slappna av och värmen, under tiden jag gör det så lättar alla fysiska symptom . Även att duscha länge varmt, vattnet och ljudet ger hjärnan en liten paus, annars vilar jag och håller mig sysselsatt med saker som distraherar . Men det som hjälper mest är att veta att jag inte är ensam om att må så här, och att inget varar för evigt.

• KlösaMaya

Ber om ursäkt för att jag inte svarar med citat från den som skrivit, min telefon låter mig inte :/

• Anonym (Förstagångare)

Jag fick smaka på känslan av Ångest för första gången i mitt liv när min sambo lämnade mig
    och mina symptom var

*Törstig som bara attans
    *Munturrhet (Öken i munnen)
    *Konstig känsla i magen (Oro?)
    *Muskelryckningar

allt detta kommer å går hela tiden, kan vara uppehåll på nån månad sen kryper de tillbaka

• Anonym (:()

Ibland känns det som om att hjärtat fladdrar :( nån som ha känt de ?

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?