Åh stor kram till dig med Emmy!
Har suttit och läst lite inlägg och insett att jag ju har missat en hel del symptom:
ont i bröstet (vänster sida),
värk i ena armen (vilken arm varierar),
tinnitusen jag haft sedan tonåren har blivit 1000 ggr värre,
annan form av öronsus och brus flera ggr per dag,
tryckkänsla i huvudet, ihålig "metallisk" känsla i huvudet när jag går med skor på eller på hårt underlag, spänningar och värk i nacke, axlar, skuldror och ryggslut,
magkatarr, endo-värken har blivit värre, mag/tarmproblem, kramper, diarré, "nervös mage",
restless legs och andra myrkrypningar i hela kroppen vid sänggående,
högt blodtryck (speciellt undertrycket) hög vilopuls,
håravfall, psoriasisen har blivit värre i hårbotten,
ihålig i ögonen (kan bero på den störda sömnen) och glåmig i hyn.
Alla dessa symptom går ju inte ens att rabbla upp till en läkare, då vet de väl ännu mindre i vilken ände de ska börja.
Ni som först trott på något fysiskt fel, vilka tester fick ni göra?
Jag har knappt fått göra några tester alls, det enda de gick med på utan att tveka var sköldkörtelprov, på grund av min nära släkts historia med giftstruma osv, men det provet visade "fint" sa läkaren.
Blev skickad till öronmottagningen trots att jag "visste" att yrseln inte berodde på några kristaller i öronen eller liknande, har man haft problem med dem många ggr tidigare så känner man ju igen den sortens yrsel som jag försökte förklara, men men. Fick iallafall bekräftat, som jag trodde, att allt i öronen såg bra ut, och det var inget fel på min hörsel, trots tinnitus och öronsus...
Efter det visste de inte riktigt vad de skulle göra med mig, så de skrev ut en antidepressiv (Sertralin) och bad mig "återkomma om inte besvären försvann"... Jag gick hem helt knäckt.... Detta är en månad sedan nu och sista veckan har det bara blivit värre o värre, igen.
Jag står snart inte ut mer. Försökt ta kontakt med samtalsterapeuter, pratat in på telsv men de har ej återkopplat till mig.