• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (zz)
    Anonym (Killen8) skrev 2013-12-10 19:50:57 följande:
    Ingen mer än att jag mår bra av att vara offer. 
    tror du du har åt självskade beteende? för låter nästan lite som nåt ditåt..
    att du tycker du mår bra av o va offer, gäller det även andra saker i ditt liv?
    hur står din flickvän i allt det här?
  • Anonym (hmm..)

Åh att det aldrig ska bli bra.

Idag har jag
    *Ont i musklerna främst på vänstersidan
    *Trött
    *ostadighetskänsla
    *rädd
    *orolig
    *Pirrar i musklerna,
    *pirrar i fingrarna

Åh!...............

• Anonym (attack)

jag hade ganska nyss en hemsk ångestattack, får inte luft, skakar vill spy håller på svimma. Sitter nu en timme senare och skakar och är rädd att det ska komma igen, vill ringa ambulans. VAD GÖR MAN ? hur får man kroppen att lugna ner sig? 

Jag tycker det är så jobbigt hur det också drabbar min sambo. Han är helt förstörd. Så det blir liksom att det är jag som måste vara stark mitt i ångestattacken. 

• Anonym (hmm..)
    Anonym (attack) skrev 2013-12-12 21:48:37 följande:
    jag hade ganska nyss en hemsk ångestattack, får inte luft, skakar vill spy håller på svimma. Sitter nu en timme senare och skakar och är rädd att det ska komma igen, vill ringa ambulans. VAD GÖR MAN ? hur får man kroppen att lugna ner sig? 

Jag tycker det är så jobbigt hur det också drabbar min sambo. Han är helt förstörd. Så det blir liksom att det är jag som måste vara stark mitt i ångestattacken. 
    Koncentera dig på att andas. Andas lugnt och djupa andetag! Har du möjlighet att få lite luft ? Ta lite vatten, Gå ut på youtube och leta fram mindfulnessövningar!

Va rädd om dig. DET ÄR INTE FARLIGT. Det känns som det, men det är det inte.
  • Anonym (attack)

när jag försöker andas så skakar jag ännu mer, springer ut på balkongen, skakar, yrar och känns som jag bara vill spy / svimma. ( har bara fått detta hemma) 

ska kolla youtube direkt. 

Men vilken känsla, jag som nyss börjat få attackerna och inser vad folk pratar om , Har man inte upplevt det ska man inte säga mycket. 

• Anonym (zz)
    Anonym (attack) skrev 2013-12-12 22:04:56 följande:
    när jag försöker andas så skakar jag ännu mer, springer ut på balkongen, skakar, yrar och känns som jag bara vill spy / svimma. ( har bara fått detta hemma) 

ska kolla youtube direkt. 

Men vilken känsla, jag som nyss börjat få attackerna och inser vad folk pratar om , Har man inte upplevt det ska man inte säga mycket. 
    stackare!! känner igen det där precis, första gångerna det hände gjorde ja samma sak..en av de första värre kom i duschen hos mina föräldrar, sprang ut utomhus o satt på trappan i kylan ( för blev så extremt varm) o ville avlida typ..för det va så hemskt.
    känner även igen det där med sin partner, första gången min såg mig så blev han helt förstörd oxå. han trodde inte jag kunde bli så. min höll på i drygt två timmar innan jag kunde ta mig från köksgolvet till en soffa.. 

ett tips kan vara att räkna till 8 ex vid varje in och utandning för att försöka undvika den värsta paniken och att hyperventilera. sen kan man lägga en nejlika under tungan mot illamående. har hjälpt mig massor.

• Anonym (Killen8)
    Anonym (zz) skrev 2013-12-10 20:28:18 följande:
    tror du du har åt självskade beteende? för låter nästan lite som nåt ditåt..
    att du tycker du mår bra av o va offer, gäller det även andra saker i ditt liv?
    hur står din flickvän i allt det här?
    Kanske. Jag ger ofta mig själv sämre villkor för att bli offret så att säga. 

Jobbar fast kroppen inte vill, gör saker extra fast jag inte behöver, struntar i saker jag kan få för att gagna andra osv. 

Min flickvän märker inte alltid allt sånt. 
  • Anonym (Snurrig)

Konstigt, har nu haft dubbla/trippla hjärtslag i tre dagar. Känns som man har en flipperkula i bröstkorgen. Kanske beror på att jag varit otroligt förkyld. Men irriterande är det iaf.

• Anonym (Killen8)
    Anonym (Snurrig) skrev 2013-12-13 09:27:01 följande:
    Konstigt, har nu haft dubbla/trippla hjärtslag i tre dagar. Känns som man har en flipperkula i bröstkorgen. Kanske beror på att jag varit otroligt förkyld. Men irriterande är det iaf.
    Oj, vet vad du menar. Sånt brukar jag ha lite då och då, inget jag tänker på längre. Värre vid stressigare perioder men det har blivit en vana. 
  • Anonym (zz)
    Anonym (Killen8) skrev 2013-12-13 08:01:40 följande:
    Kanske. Jag ger ofta mig själv sämre villkor för att bli offret så att säga. 

Jobbar fast kroppen inte vill, gör saker extra fast jag inte behöver, struntar i saker jag kan få för att gagna andra osv. 

Min flickvän märker inte alltid allt sånt. 
    har du nån aning om vad det beror på? alltid varit så?
    jag höll på så där innan jag gick in i väggen, ställde upp för andra på bekostnad av mig själv.. tills det kraschade.

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?