• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (Hypokondriker?)
    Anonym (Snurrig) skrev 2013-12-13 09:27:01 följande:
    Konstigt, har nu haft dubbla/trippla hjärtslag i tre dagar. Känns som man har en flipperkula i bröstkorgen. Kanske beror på att jag varit otroligt förkyld. Men irriterande är det iaf.
    En förkylning brukar förvärra/ framkalla dessa dubbelslag. Jag har inte haft detta på nästan 1 år, men när jag nyligen blev förkyld, så började jag att få lite dubbelslag igen, men det har nu släppt. Då gäller det att inte börja grubbla på detta för då kan man lätt glida in i en ny period med dubbel och trippelslag igen och mer ångest får man, en ond cirkel.
  • Anonym (zz)

när det hänt/händer nåt jobbigt ( som det gjorde för mig igår, fick ett rätt chockartat beslut) så inatt fick jag magproblem men utöver det mådde jag efter omständigheterna skapligt. idag är jag helt matt..trots jag ätit o druckit känner jag mig helt dränerad, lite skakig o inte helt hundra stabil i skallen och hjärtat rusar o känns i typ hela kroppen.. fingeropparna e svala o svåra att styra..

varför sätter sig känslor så totalt i kroppen? vad gör man åt det? jag vet lixom inte ens om jag "flyr" från det jobbiga o det är därför det blir såhär, eller om det är såhär min kropp numer bearbetar saker?

• Anonym (attack)

jag har fått för mig att jag har bröstcancer då jag har ett utslag på bröstet ( som minskat men inte försvunnit helt) paniken börjar komma och min telefon funkar inte så jag kan inte ringa någon :( 

åh va jobbigt detta är

• Anonym (hmm..)
    Anonym (zz) skrev 2013-12-13 11:59:52 följande:
    när det hänt/händer nåt jobbigt ( som det gjorde för mig igår, fick ett rätt chockartat beslut) så inatt fick jag magproblem men utöver det mådde jag efter omständigheterna skapligt. idag är jag helt matt..trots jag ätit o druckit känner jag mig helt dränerad, lite skakig o inte helt hundra stabil i skallen och hjärtat rusar o känns i typ hela kroppen.. fingeropparna e svala o svåra att styra..

varför sätter sig känslor så totalt i kroppen? vad gör man åt det? jag vet lixom inte ens om jag "flyr" från det jobbiga o det är därför det blir såhär, eller om det är såhär min kropp numer bearbetar saker?
    De sista raderna undrar jag med! Precis! Vad gör man ? Hur kan man komma ur det ? För ju mer symtom man får desto jobbigare blir det!
  • Anonym (hmm..)
    Anonym (attack) skrev 2013-12-13 12:01:08 följande:
    jag har fått för mig att jag har bröstcancer då jag har ett utslag på bröstet ( som minskat men inte försvunnit helt) paniken börjar komma och min telefon funkar inte så jag kan inte ringa någon :( 

åh va jobbigt detta är
    Minskar utslaget så behöver du inte vara orolig! Du behöver inte vara orolig heller för bröstcancer har du INTE! Kan du inte chatta med någon via facebook ?
  • Anonym (Ida 2)

Jag har haft vad jag nu efteråt förstått är panikångestattacker. Och det har alltid varit i samband med stress. Eller inte nödvändigtvis stress i den bemärkelsen att jag haft mycket att göra. Men uppenbart har min kropp upplevt att den varit stressad på något sätt.
    Då har jag känt:

Oregelbunden hjärtverksamhet, antingen att det rusar eller att det liksom "slår hårt"
    Svårt att andas, det gör fysiskt ont att ta ett andetag
    Varm i hela kroppen
    Röd i ansiktet
    Jätteont i rygg och axlar, det liksom låser sig

• Anonym (attack)

jag har smörjt ca 2 veckor och börjar få panik. Är du säker på att det inte är något att oroa sig för, ska ringa 1177 sen och se  vad de säger jag kan göra. MEN FASEN för denna paniken, 

Nej ingen som kan hjälpa mig på bättre tankar :(

• Anonym (hmm..)
    Anonym (attack) skrev 2013-12-13 12:25:16 följande:
    jag har smörjt ca 2 veckor och börjar få panik. Är du säker på att det inte är något att oroa sig för, ska ringa 1177 sen och se  vad de säger jag kan göra. MEN FASEN för denna paniken, 

Nej ingen som kan hjälpa mig på bättre tankar :(
    Men minskar utslagen när du smörjer så behöver du inte vara orolig! Det kan vara något som du har reagerat på ex tvättmedel, parfym eller dylikt. Förstår hur du tänker och känner då jag själv är likadan. Har liksom plötsligt fått acneproblem som jag ALDRIG har haft förut!.
    Tycker du att du känner dig lugnare om du ringer 1177 så gör det absolut. Men det är ingen fara med ditt utslag. Kliar det ? Vart sitter det? Hur ser det ut ?
  • Anonym (hmm..)
    Anonym (hmm..) skrev 2013-12-13 12:32:50 följande:
    Men minskar utslagen när du smörjer så behöver du inte vara orolig! Det kan vara något som du har reagerat på ex tvättmedel, parfym eller dylikt. Förstår hur du tänker och känner då jag själv är likadan. Har liksom plötsligt fått acneproblem som jag ALDRIG har haft förut!.
    Tycker du att du känner dig lugnare om du ringer 1177 så gör det absolut. Men det är ingen fara med ditt utslag. Kliar det ? Vart sitter det? Hur ser det ut ?
    Föresten., är det du som har lagt ut tråden på ett par utslag på brösten ?
  • Anonym (attack)

ja det minskar, men jag tar kort på utslaget mest hela tiden och i olika ljus och såklart blir det mörkare i vissa ljus då blir jag knäpp.

Ska ringa för hellre det än åka till sjukhuset till en början. Jag lade ut en tråd för någon timme sedan " är detta cancer" om du hittar den. Den sitter på vårtgården och lite utanför, 

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?