• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (:()

Är för de mesta yr hemma ja :s fick en känsla av ångest idag då ett par kompisar pratade om hur en fotbolls målvakt dog av hjärtrytmrubbningar.. är så sjukt rädd för att dö av extraslagen :(

• Anonym (? 3)
    Anonym (zz) skrev 2013-11-02 19:29:54 följande:
    så är det för mig oxå, inte alltid men för ofta.jag har blivit "opraktiskt" bekväm hemma. men i mitt fall har jag haft helt överkänsliga sinnen så i miljöer där jag inte känner igen mig/känner mig trygg, där det är starkt ljus, mkt rörelse, höga ljud, mycket mönster/plottrigt, jag inte hittar osv så blir det i mitt fall känsligare o ofta panik/yrsel o svindel. kanske liknande  för dig med? 

Alltid varit extremt social men nu vill jag bara gräva ner mig!! Jag vill sitta hemma och uggla hellre än att hitta på något. Inte haft så mycket ångest senaste året men nu är det på väg tillbaka igen och vet inte hur jag ska bryta detta. Varför mår jag såhär?? Är jag extremt vek??
  • Anonym (zz)
    Anonym (? 3) skrev 2013-11-03 21:53:48 följande:

Alltid varit extremt social men nu vill jag bara gräva ner mig!! Jag vill sitta hemma och uggla hellre än att hitta på något. Inte haft så mycket ångest senaste året men nu är det på väg tillbaka igen och vet inte hur jag ska bryta detta. Varför mår jag såhär?? Är jag extremt vek??

dina ord passar in på mig oxå, jag har helt klart blivit en hemma ugglande människa som önskar jag kunde ta mod på burk typ.. för har blivit märkligt feg, feg för att göra nåt och visst är jag jätte rädd för att få en yrsel/panik attack om jag tar mig ut o gör nåt eller går.. men känns som det är "värre" / nåt mer/ annat än det..

gör mig himla ledsen faktiskt, vil inte heller ha det så, har lixom haft nog med "problem" av olika slag.
    vill ha ett aktivt positivt och roligt liv igen. men vet inte hur..

• Anonym (Jag 2)

Min ångest blir alltid stark när jag kör bil, då får jag yrsel och börjar må illa och tänker alltid "tänk om jag svimmar när jag kör" och för att göra det värre så har jag sju mil att köra enkel resa till jobbet varje dag. Och nej, åka kollektivt eller samåka är ingen möjlighet. Men det är bara ditresan på morgonen jag upplever detta, aldrig på hemresan. Och nu måste jag åka om en kvart och oron börjar redan. :(

• Anonym (zz)
    Anonym (Jag 2) skrev 2013-11-04 06:19:47 följande:
    Min ångest blir alltid stark när jag kör bil, då får jag yrsel och börjar må illa och tänker alltid "tänk om jag svimmar när jag kör" och för att göra det värre så har jag sju mil att köra enkel resa till jobbet varje dag. Och nej, åka kollektivt eller samåka är ingen möjlighet. Men det är bara ditresan på morgonen jag upplever detta, aldrig på hemresan. Och nu måste jag åka om en kvart och oron börjar redan. :(

oj vad jobbigt ;(

men om det bara är så på dit resan, vantrivs du eller är rädd för nåt/nån på jobbet som kan va orsaken till ångesten? 

• Anonym (jävla ångest)
    Anonym (:() skrev 2013-11-03 21:03:02 följande:
    Är för de mesta yr hemma ja :s fick en känsla av ångest idag då ett par kompisar pratade om hur en fotbolls målvakt dog av hjärtrytmrubbningar.. är så sjukt rädd för att dö av extraslagen :(

Där är vi så lika, precis samma med mig..kan inte höra något om nån som dött på grund av hjärtat, då får jag sån ångest och ont i hjärtat :( så otroligt jobbigt :(
  • Anonym (:()
    Anonym (Jag 2) skrev 2013-11-04 06:19:47 följande:

När min ångest va som värst så hade ja precis som du. Och varje gång jag satte mig i bilen vart jag yr. Men nu när jag inte ha haft nå ångest på 2 månader så ha det försvunnit. Jag började tänka bra tankar och spelade bra musik på hög volym :)
  • Anonym (Jag 2)
    Anonym (zz) skrev 2013-11-04 11:00:35 följande:
    oj vad jobbigt ;( men om det bara är så på dit resan, vantrivs du eller är rädd för nåt/nån på jobbet som kan va orsaken till ångesten? 

Nej jag älskar mitt jobb och ser fram emot att åka hit, vet inte varför jag alltid mår sämst på morgonen. :( Men idag gick faktiskt resan bra. :D
  • Anonym (zz)
    Anonym (Jag 2) skrev 2013-11-04 12:40:24 följande:

Nej jag älskar mitt jobb och ser fram emot att åka hit, vet inte varför jag alltid mår sämst på morgonen. :( Men idag gick faktiskt resan bra. :D

det är inte mer trafik eller väldigt stressat/rörigt på ditresan än hem, för sånt kan verkligen ge mig panik/yrsel i trafiken.

åh va härligt! :) alltid ett steg åt rätt håll.

• jahapp01

Har ungefär samma symton som alla ovanför, förutom andnings svårigheter. Tror ni det fortfarande det är ångest, eller kan det vara något annat? Har haft två anfall när det börjar med att mitt öga gör så sjukt ont så jag tvingas lägga mig ner och mår fruktansvärt illa, ena gånger spydde jag och andra gången låg jag och skakade i 20  min, kan det ha varit ångestattacker?

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?