• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (hmm..)
    Anonym (zz) skrev 2013-10-31 10:43:44 följande:

jag är så ibland, känns som jag inte ätit på flera veckor, och som trötta och krypiga myror i hela kroppen, kan då inte skriva, rita, eller göra nåt som kräver kraft eller precision ;/ balans svårigheter har jag haft mycket, känns som världen lutar åt höger, går snett, lutar huvudet eller kroppen ( enligt andra) fast jag själv känner att det är först då det är hyfsat rakt/rätt.. och yrsel i för många varianter..

är det främst på morgonen kanske du har riktigt lågt blodtryck?

För mig känns det som att jag inte kan stå still utan "vinglar". Mina händer fumlar typ missar kylskåpshandtaget och smäller in i saker. Jag har haft ganska högt blodtryck tack vare panikångesten. Annars har jag lågt. Men nu de senaste så håller det i sig över hela dagen. Ska sluta med mina kvällsmediciner för jag tror att det kan vara biverkningar.
  • Anonym (:()
    Anonym (jävla ångest) skrev 2013-10-31 12:18:32 följande:
    Jag har otroligt mycket extra slag! Det kan vara så mycket som 4-5 st på en minut, har gjort ekg, ultraljud och långtids ekg och allt varit normalt, får extra mycket vid ångest och precis innan "kvinno veckan" även om jag är sjuk eller vid dåligt med järn! Extra slagen har jag haft i över 10 år och fått betablockerare utskrivet många ggr, men aldrig ätit det! Sen har jag märkt att jag även kan styra mitt hjärta genom att när jag tänker att jag inte haft på ett tag, så kommer extraslagen! Det kan vara väldigt jobbigt psykiskt och många ggr jag lidigt av det.

har gjort snabb ekg ultraljud arbets ekg. Och är frisk. Men nu ha jag inte haft en ångest attack på 2 månader men ha fortfarande extraslag. Har märkt jag med att man kan styra hjärtat! Men jävligt obehagligt är de :/
  • Anonym (jävla ångest)
    Anonym (:() skrev 2013-11-01 17:24:13 följande:
    har gjort snabb ekg ultraljud arbets ekg. Och är frisk. Men nu ha jag inte haft en ångest attack på 2 månader men ha fortfarande extraslag. Har märkt jag med att man kan styra hjärtat! Men jävligt obehagligt är de :/

Jag vet det är jätte obehagligt och speciellt om det kommer flera efter varandra...jag har haft mer vid ångest och mindre vid bättre mående och märkt att när jag varit gravid så har de försvunnit och kanske haft 1varje månad...även märkt att när jag har mycket så blir det även mer och starkare när jag ätit
  • Anonym (hmm..)

Alltså jag har symtom även fast jag inte har ångest. Jag kan må hur bra som helst men ändå ha symtom som typ skakningar, minnesproblem ostadighetskänslor, och just nu känns det som att min syn är "försämrad" fast att jag har linser och nyss varit på kontroll.

Är liksom rädd.. Men är det normalt! Har ju hälsoångest som heter duga annars!

• Anonym (undrar)
    Anonym (:() skrev 2013-11-01 17:24:13 följande:

samma
    Anonym (jävla ångest) skrev 2013-10-31 12:18:32 följande:

Jag har otroligt mycket extra slag! Det kan vara så mycket som 4-5 st på en minut, har gjort ekg, ultraljud och långtids ekg och allt varit normalt, får extra mycket vid ångest och precis innan "kvinno veckan" även om jag är sjuk eller vid dåligt med järn! Extra slagen har jag haft i över 10 år och fått betablockerare utskrivet många ggr, men aldrig ätit det! Sen har jag märkt att jag även kan styra mitt hjärta genom att när jag tänker att jag inte haft på ett tag, så kommer extraslagen! Det kan vara väldigt jobbigt psykiskt och många ggr jag lidigt av det.
    samma här själv får jag svårt o andas vid stress o ibland när det varit bra nån dag så kan det räcka att jag tänker på det så börjar det, jättejobbigt 
  • Anonym (brummelisa)
    Anonym (hmm..) skrev 2013-11-01 17:53:24 följande:
    Alltså jag har symtom även fast jag inte har ångest. Jag kan må hur bra som helst men ändå ha symtom som typ skakningar, minnesproblem ostadighetskänslor, och just nu känns det som att min syn är "försämrad" fast att jag har linser och nyss varit på kontroll.

Är liksom rädd.. Men är det normalt! Har ju hälsoångest som heter duga annars!

Detta kunde varigt jag som skrev...Har upplevt det sådär hur många ggr som helst och det ÄR skitjobbigt att få det när man verkligen mår så bra.
    Helt skumt att det kan bli och vara så då 
  • Anonym (? 3)

Fattar inte riktigt. Är sjukskriven ett par dagar pga yrsel och huvudvärk. Dock har jag nästan inget problem med det när jsg är hemma eller hos nära vänner men så fort jag kommer till jobbet eller att jag är och handlar mm så får jag huvudvärk och yrsel. Vad sjutton beror det på???

Känner mig inte alls stressad eller ångestladdad. Jag trivs helt ok på mitt jobb. Helt sjukt!

• Anonym (gad)
    Anonym (? 3) skrev 2013-11-02 16:31:01 följande:
    Fattar inte riktigt. Är sjukskriven ett par dagar pga yrsel och huvudvärk. Dock har jag nästan inget problem med det när jsg är hemma eller hos nära vänner men så fort jag kommer till jobbet eller att jag är och handlar mm så får jag huvudvärk och yrsel. Vad sjutton beror det på??? Känner mig inte alls stressad eller ångestladdad. Jag trivs helt ok på mitt jobb. Helt sjukt!

Samma här. Det är mycket bättre i hemmets lugna vrå! Jag trivs oxå på mitt jobb men har dock en knäpp chef men världens bästa kollegor. Men jag antar att man spänner sig när man är ute bland folk. Min yrsel har dock blivit mycket bättre med min medicin!
  • Anonym (zz)
    Anonym (? 3) skrev 2013-11-02 16:31:01 följande:
    Fattar inte riktigt. Är sjukskriven ett par dagar pga yrsel och huvudvärk. Dock har jag nästan inget problem med det när jsg är hemma eller hos nära vänner men så fort jag kommer till jobbet eller att jag är och handlar mm så får jag huvudvärk och yrsel. Vad sjutton beror det på???
    Känner mig inte alls stressad eller ångestladdad. Jag trivs helt ok på mitt jobb. Helt sjukt!

så är det för mig oxå, inte alltid men för ofta.

jag har blivit "opraktiskt" bekväm hemma. men i mitt fall har jag haft helt överkänsliga sinnen så i miljöer där jag inte känner igen mig/känner mig trygg, där det är starkt ljus, mkt rörelse, höga ljud, mycket mönster/plottrigt, jag inte hittar osv så blir det i mitt fall känsligare o ofta panik/yrsel o svindel. kanske liknande  för dig med? 

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?