• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (Uskan)

-ont i kroppen,hjärtklappning,huvudvärk,magkatarr,humörsvängningar, yrsel(har de två senaste månaderna jobbat mer än 100%) pga personalbrist.

• Anonym (hud)

Någon annan som har problem med huden? Jag har eksem som jag kliar på så fort jag blir stressad. + att jag får som nässelutslag men är inte säker på att det är det. Får som ett eller två utslag, oftast i ansiktet, rödflammigt och lite upphöjt, så försvinner det på 30 min en timme.. vissa perioder kan det gå en vecka mella utslagen medans andra får jag flera om dagen. Har testat med allergitabletter men märker ingen skillnad, inte heller beroende p åva jag äter eller gör. Enda jag kan koppla samman det med är att det verkar mer benäget att dyka upp när jag är extra stressad över något. Då reagerar jag av att duscha och sånt också och är flammig efteråt....

Har haft så i ett år och varit till läkaren som inte verkar speciellt engagerad. Är ju jobbigt eftersom jag har hypokondri och tror att jag ska svullna igen i halsen och grejer när de dyker upp.

• Anonym (:()

Varit utan extraslag i några dagar nu. Men nu i eftermiddag så började de igen. Kände några på raken och skulle ta pulsen,då känner jag att en ångest attack är på väg och bli ganska rädd. Och nu slå hjärtat mest helatiden extraslag... :( va faan ska man göra !? Är så himla rädd för att tuppa av.. och ringer man 1177 så säger dom att det är inge ofarligt. Slår volter HELA TIDEN .. kan de vara för att jag vart rädd och "retade" hjärtat ?

• Fobiker

Utan någon inbördes rangordning:

Magknip
    Magkatarr
    Gaser/Uppblåsthet
    Huvudvärk
    Värk i käkar
    Värk i nacke/skuldror
    Skakningar/Darrningar
    Urinträngningar
    Sömnsvårigheter
    Rastlöshet
    Hjärtklappning
    Problem att svälja
    Muntorrhet
    Svettning

Det är de jag kan komma på. Vissa symptom är klart mer situationsbundna än andra och många av dem kommer i skov, vissa har jag rätt sällan men en del finns där hela tiden. Nu när jag listar upp det såhär ser det ut som att jag har ganska stor ångestproblematik. Det kanske jag har också, mer än jag har trott åtminstone?

• Zwoom

Nojar ihjäl mig här. Har sen igår fått nån ilningsvärk på höger sida i skallen (bakre delen) som kommer och går som en värkilning. Livrädd för hjärnblödning eller allt annat 

My family makes me the happiest mom / wife
  • Anonym (hmm..)

Usch vad jag har det jobbigt! Jag är super yr och känner mig konstig i kroppen. Som att jag inte har en enda muskel i kroppen! Blir jätteorolig att det ska vara något allvarligt! Har känt såhär i två-tre dagar. Har mens också! Det känns som att jag lutar mig åt vänster sida! Åh snälla låt mig vara normal för en gångs skull!

• Anonym (zz)
    Anonym (hmm..) skrev 2013-12-04 11:55:38 följande:
    Usch vad jag har det jobbigt! Jag är super yr och känner mig konstig i kroppen. Som att jag inte har en enda muskel i kroppen! Blir jätteorolig att det ska vara något allvarligt! Har känt såhär i två-tre dagar. Har mens också! Det känns som att jag lutar mig åt vänster sida! Åh snälla låt mig vara normal för en gångs skull!
    känner igen det där på pricken! åh stackare <3  jag blev ofta hjälpt av magnesium, iaf lite bättre, nåt du kan prova?
    även om jag lutade åt höger.. 
    mår själv sämre än på ett tag.. går själv o väntar på min mens ( som e över tiden..) känns som den håller mig lite gisslan.. har haft mkt hjärtklappning, tankar som hållt mig klarvaken ( händer inte ofta) kallsvettas, varm/frossig, kramp i svanken, sett i kors.. 
  • Anonym (hmm..)
    Anonym (zz) skrev 2013-12-04 13:02:35 följande:
    känner igen det där på pricken! åh stackare <3  jag blev ofta hjälpt av magnesium, iaf lite bättre, nåt du kan prova?
    även om jag lutade åt höger.. 
    mår själv sämre än på ett tag.. går själv o väntar på min mens ( som e över tiden..) känns som den håller mig lite gisslan.. har haft mkt hjärtklappning, tankar som hållt mig klarvaken ( händer inte ofta) kallsvettas, varm/frossig, kramp i svanken, sett i kors.. 
    Usch för det här. Hoppas att din mens kommer snart. Om du inte vill ha bebis förståss! :)
    Men det går aldrig över detta. Sjukt jobbigt! Och sen pirrar det i en muskel i nackslutet och där har det pirrat läääänge
  • Anonym (zz)
    Anonym (hmm..) skrev 2013-12-04 13:39:58 följande:
    Usch för det här. Hoppas att din mens kommer snart. Om du inte vill ha bebis förståss! :)
    Men det går aldrig över detta. Sjukt jobbigt! Och sen pirrar det i en muskel i nackslutet och där har det pirrat läääänge
    nej vill må stabilt bättre innan bebis :)

nej det är segt, riktigt segt.. är snart inne på mitt 4'e år.

du kanske har stopp i nacken, jag har varit så spänd att jag knappt kunnat röra mig, och det har i sin tur gett mig yrsel, och har jag fått yrsel eller panik så spänner jag mig ännu mer..osv..Ond cirkel! men går o får kontinuelig hjälp med nacken och spänningar, och det har hjälpt så det iaf är bättre. för jag får oxå som brännande stickande/svidande pirr i nacken och ut i hög arm, värst när jag ritar eller sitter vid datorn. för verkar va jätte känslig mot statiska positioner. 

har du ditt för jämnan eller kommer pirret i vissa situationer?
  • Anonym (hmm..)
    Anonym (zz) skrev 2013-12-04 14:20:09 följande:
    nej vill må stabilt bättre innan bebis :)

nej det är segt, riktigt segt.. är snart inne på mitt 4'e år.

du kanske har stopp i nacken, jag har varit så spänd att jag knappt kunnat röra mig, och det har i sin tur gett mig yrsel, och har jag fått yrsel eller panik så spänner jag mig ännu mer..osv..Ond cirkel! men går o får kontinuelig hjälp med nacken och spänningar, och det har hjälpt så det iaf är bättre. för jag får oxå som brännande stickande/svidande pirr i nacken och ut i hög arm, värst när jag ritar eller sitter vid datorn. för verkar va jätte känslig mot statiska positioner. 

har du ditt för jämnan eller kommer pirret i vissa situationer?
    Usch. tror att jag fick en panikattack nyss! vet inte. men jag mår inte bra alls. Känns som att jag ska svimma när som helst.

Nej, utan det kommer ibland. när jag tar det lugnt typ.
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?