Anonym (? 3) skrev 2013-10-27 19:18:51 följande:
Jag är nog lite så. Jag klarar allt själv liksom och vill inte ha hjälp. Vilket gör att jag tar på mig mer och mer saker och blir mer stressad. Samtidigt känner jag en större likgiltighet ich vill helst ligga i sängen.
Det är först nu när jag har konstant illamående, huvudvärk ich yrsel som jsg börjat tänka på allvarligare sjukdomar än stress och utmattning.
Jag bor däremot själv med barn så känns extra olustigt. Lärt barnen att ringa 112 ifall de inte får liv i mig...
Illamåendet är väl delvis kopplat till mat. Främst varm mat. Blir illamående direkt och inte alls sugen. Mackor och yoghurt ev varm soppa går bättre.
Men ska prova att ta bort så mkt sött jsg bara kan. Grejen är att jag gått ner så mkt i vikt och ändå ätit mkt skit så frågan är hur mycket jag kommer gå ner om har tar bort allt sånt? Men ska prova!
ja fy, bara det i sig blir ju stress och oro om du är ensam med barn. Jag har en bonusdotter där jag när hon var liten och jag var i början av mitt dåliga mående verkligen blev stressad och orolig för hur det skulle bli och påverka henne om jag fick en panik eller yrselattack eller nåt när bara vi var hemma..
är dina barn gamla nog att förstå vad som pågår och hur du mår?
Nu vet jag inte hur länge du mått såhär, men när det är för intensivt en längre period och man inte hittar nån väg att må bättre osv, då tycker jag lätt att man blir likgiltigt o lite tröstlös/hopplös..jag har tyvärr själv kommit dit nu..för sånt som jag förr trodde mig själv om mm har jag en väldigt tvekan inför.. vissa dagar räcker tanken på att ta sig iväg o handla.. jag tror lixom inte jag ska "överleva" ..o då vet jag ju rent intellektuellt att jag har klarat bra mycket värre saker själv förr.. saknar tilliten och självförtroendet och modet jag hade förr..
så var det för mig oxå, jag levde på yoghurt=sockerbomb, mackor och sparrissoppa typ.. äter du tillräckligt med fibrer och protein? hoppas du inte tar illa upp att jag tänker brett, men om du magrar, mår illa osv så du kanske du bör kolla upp både, svamp, parasiter, mask?
låter som din kropp verkligen behöver stärkande saker, bra protein fibrer och grönsaker som kan hjälpa kroppen, för får man inte i saker att bygga upp kroppens reserver så krävs det inte spec mycket stress, oro och dyl innan kroppen får ganska kraftiga symptom. man kan ju oxå bli yr av att man är förgiftad i kroppen
hoppas verkligen du mår bättre snart!