Inlägg från: Anonym (attack) |Visa alla inlägg
  • Anonym (attack)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

jag hade ganska nyss en hemsk ångestattack, får inte luft, skakar vill spy håller på svimma. Sitter nu en timme senare och skakar och är rädd att det ska komma igen, vill ringa ambulans. VAD GÖR MAN ? hur får man kroppen att lugna ner sig? 

Jag tycker det är så jobbigt hur det också drabbar min sambo. Han är helt förstörd. Så det blir liksom att det är jag som måste vara stark mitt i ångestattacken. 

• Anonym (attack)

när jag försöker andas så skakar jag ännu mer, springer ut på balkongen, skakar, yrar och känns som jag bara vill spy / svimma. ( har bara fått detta hemma) 

ska kolla youtube direkt. 

Men vilken känsla, jag som nyss börjat få attackerna och inser vad folk pratar om , Har man inte upplevt det ska man inte säga mycket. 

• Anonym (attack)

jag har fått för mig att jag har bröstcancer då jag har ett utslag på bröstet ( som minskat men inte försvunnit helt) paniken börjar komma och min telefon funkar inte så jag kan inte ringa någon :( 

åh va jobbigt detta är

• Anonym (attack)

jag har smörjt ca 2 veckor och börjar få panik. Är du säker på att det inte är något att oroa sig för, ska ringa 1177 sen och se  vad de säger jag kan göra. MEN FASEN för denna paniken, 

Nej ingen som kan hjälpa mig på bättre tankar :(

• Anonym (attack)

ja det minskar, men jag tar kort på utslaget mest hela tiden och i olika ljus och såklart blir det mörkare i vissa ljus då blir jag knäpp.

Ska ringa för hellre det än åka till sjukhuset till en början. Jag lade ut en tråd för någon timme sedan " är detta cancer" om du hittar den. Den sitter på vårtgården och lite utanför, 

• Anonym (attack)

jag har barnen hemma och ingen barnvagn då den ligger i bilen och sambon har den långt att gå. Så får hoppas klockan går fort så han kommer hem

• Anonym (attack)

telefonen funkar inte :( så får ringa senare när jag kan få tag i en annan. Blir galen av att vara så rädd för detta

• Anonym (attack)

Jag skrev tillslut till cancerfonden i ren panik, eftersom sambon inte skulle komma hem på någon timme. Beskrev hur det var osv de sa att jag inte behövde oroa mig. Men svårt att släppa det ändå

• Anonym (attack)

ja jag får göra det till veckan. 

• Anonym (attack)

jag med, köpte ny salva som jag ska smörja med nu tills månad då det får bli att ringa och boka en tid. 

• Anonym (attack)

tänk vilka fina människor det finns där ute som ni som stöttar mig. Min sambo åkte och köpte en ny telefon till mig efter jobbet, Han är helt perfekt!

Allt började liksom när jag googlade och fick fram cancer på mitt bröst, panik hela natten ( sökte på kvällen) kunde inte vara stilla och den helgen som var då låg jag mest och skakade. Ju mer det började försvinna från mitt bröst desto lugnare blev jag, tills varje gång jag tänker på det. Jag lugnade ner mig när jag pratat med cancerfonden, sen skrev någon KOLLA UPP DET. Tillbaka på ruta ett, funderar på ringa 1177 jämt bara få höra någons åsikt, kanske lugnar mig? 
    Har alltid haft problem på kvällarna när det blir tyst och lugnt hemma, mörkt ute och det blir liksom bara jobbigt så nu är det såklart ännu värre.

Jag förlorade min mamma i cancer förra året, såg hur hon tynade bort framför mig och bara tanken att jag inte får vara med mina barn är så jobbig. 

men nu ska jag söka hjälp, både för utslaget och ångesten och FAN vad jag ska kämpa för ta mig tillbaka till den jag vet finns inom mig. 

Kram alla

• Anonym (attack)

jag är 24 :) Tänkte även fråga om det är någon här som är illameående, jag har visserligen spyfobi och haft lite svårt med maten senaste dagarna så kanske sätter sina spår. Men det är liksom känslan" spyr jag en gång så mår jag bra sen" Någon som känner igen sig?

• Anonym (attack)

då var det dags, ringde och fick tid redan idag. Så håller på gå under av stress just nu! Tummarna upp på att det bara är eksem eller liknande! 

• Anonym (attack)

det var inget att oroa sig för sa de. Men skulle min oro inte försvinna tyckte de att jag skulle till bröstmottagningen för mammografi så jag får det klart från de också att det inte är något. 

fortsätta smörja är det som gäller..

• Anonym (attack)

Det kanske inte alls passar in här, kanske är för tidigt osv. Kanske kommer slänga in något inlägg helt hysterisk någon dag vem vet. 

Men vill passa på att önska alla en god jul så gott det går och hoppas alla kommer få en fin jul med nära & kära.Jag ska försöka stressa ner och bara njuta av sällskapet av min fina lilla familj. 

• Anonym (attack)

Nej, Dock har jag börjat fått konstig känsla i armen. Mest obehagligt och förknippar till hjärtat men varit och läkaren lyssnat på hjärtat och så och det såg bra ut. Så kan passa på fråga om någon haft obehag i armen ?

• Anonym (attack)

Jag är också bombsäker att jag har någon cancer av alla symptom man har ibland. Men jag har fått läst mig att slappna av och blåsa bort tankarna och oftast har det börjat ge med sig ganska fort. Men när det väl dyker upp något då blir skrämmande

• Anonym (attack)

Aldrig känt av de. Men som ni kanske minns så höll jag på gå under av mitt eksem på bröstet. Det har inte försvunnit helt än och ibland skrämmer jag upp mig totalt. Får jag ont i bröstet så tänker jag att det är tecken på cancer. Men försöker lugna mig med att alla jag pratat med / kollat på eksemet säger att det bara är ett eksem. Ska man släppa de och inse att det inte är något farligt.

• Anonym (attack)

Är det någon som känt som ett tryck i sidan av magen ( mitten ) fast mer mot ryggen, Kommer då & då och livrädd är jag. 

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?