• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Wilowa

Måste bara säga en sak om att backa och parkera husvagnar...det är många gånger de som inte sitter bakom ratten som ska tänka sig mest för. Jag gillar verkligen inte när folk sitter och stirrar på en när man ska ställa upp vagnen och nästan väntar på att få något att skratta åt...värt för oss alla att tänka på.

• Chris
    Wilowa skrev 2010-07-05 17:15:32 följande:
    Måste bara säga en sak om att backa och parkera husvagnar...det är många gånger de som inte sitter bakom ratten som ska tänka sig mest för. Jag gillar verkligen inte när folk sitter och stirrar på en när man ska ställa upp vagnen och nästan väntar på att få något att skratta åt...värt för oss alla att tänka på.
    För att inte tala om då dom ställer en stol utanför sitt förtält för att kolla in då man själv sätter upp sitt ...tur att man då har koll på hur man själv ska göra...för då är det ju inte lika kul för dom som kollar
  • Wilowa
    Chris skrev 2010-07-06 06:21:42 följande:
    För att inte tala om då dom ställer en stol utanför sitt förtält för att kolla in då man själv sätter upp sitt ...tur att man då har koll på hur man själv ska göra...för då är det ju inte lika kul för dom som kollar
    Ja precis! Jag förstår inte det nöjet. Vi hade en sådan granne nu senast när vi skulle sätta upp tältet, men han var snäll och hjälpte oss. Jag märkte på min man att han blev lite irriterad, men samtidigt så fick vi många bra tips. ...tips in i minsta detalj.
  • nericia77

hmmm ja vi får se hur det blir med uthyrningen, det e ju inte aktuellt nu. o om ett år vet man ju inte vad som hänt.

men är å andra sidan inte så orolig om jag hyr ut den till sådana som jag känner, litar på dom.

ojoj tänk va roligt de kommer o få när de ser oss som ska fixa o dona med husvagnen

imorgon ska vi hämta hem den, längtar så. sen e det bara o börja packa in o så

• Wilowa

Det borde inte vara tillåtet att vara förkyld på sommaren. Just nu är min ork allt annat än på topp och vi har massor som måste fixas om vi ska komma iväg som planerat. Näsdukar, nässpray och Alvedon är mina bästa vänner just nu...bara att ta sig i kragen och sätta igång!

Förresten, ni som har dator i husvagnen, vad har ni för abonemangslösning? Jag vill egentligen inte ha med datorn i husvagnen, men numera ligger ju väldigt mycket info på nätet. Jag har funderat på det abonemanget som Telia har, där man bara betalar 29 kr för de dagar man surfar. Eftersom vi har bredbandet här hemma via Telia så slipper vi månadskostnaden.

• jmmm

Marremask: jag håller på o ta BE kort...... sitter just nu på Hansagårds camping o pluggar.....
    Jag tog körkort för 11 år sen o mannen för 13 år sen o de har hänt en del med reglerna.... Inte jätte lätt med kortet med andra ord, men vi har snart uppskrivning så de brinne i knutarna att klara ut det...

Tolta jag surfar just nu med telias mobila bredband kontant, kostade 299 kr att köpa sen betalar man 39 för en dag eller 99 för en vecka eller 299?? för en månad. många campingar har ju numer a trådlöst internet o många ggr är det tom gratis, MEN här på hansagård klöddar det just nu o vi har ju stort behov av nternet nu när vi skall klara be kortet......

Snart e tyvärr min semester slut hoppas på att folk vill ha nya(begagnade) hsuvagnar from nästa vecka annars blir dagarna nog ganska långa på jobb när familjen har semester. Som tur e så komme rvi campa en vecka till, jag kommer pendla mellan husvagn o jobb, vadå husvagns skadad...... Ska tom ev övernatt på jobbets quickstopp i helgen (om de  e klart ännu........)

Ang. matta så e ju bolon mattorna outstanding, de finns i olika tätheter o massa olika mönster.
    e de nån av er här på forumet som kommer till skåne o behöver hsuvagnsgrejjer så får ni hojta e ju kul om ni ger er till känna

chriss o mia o vem de nu mer var som stod försäsong på hansa, vart stod ni? vi ligger utan el på 345, testar husvagnens batteri kappacitet som tur var kunde vi få köpa till ström i natt då batteriet hotade att säga upp sig

• Wilowa

jmmm tycker du att ert internetabonemang fungerar bra? Jag kollade det ni har med kontantkort, men jag tror att det blir billigare för oss med det jag nämnde innan...ingen anslutningsavgift och ingen månadsavgift det första året.

Nu är både bilen och husvagnen snart färdigstädade. Nu ska vi bara fixa med kläderna och lägga ut dem så är vi mer elelr mindre klara att åka...om vi inte räknar med att vi har ett hus att städa först.

Sedan måste jag fråga om detär någon av er som har en nyare Hobby med kylskåpet mot förtältssidan? Vårt kylskåp blir inte tillräckligt kallt när vi kör det med el, nu när vi växlade över till gasol så hade vi tio grader i det. Vi har haft ner den till verkstaden där vi köpte den, men de har inte rätt personal på plats just nu. Därför ska vi lämna in den efter sommaren om det fortfarande krånglar nu när vi är iväg. Jag tycker (och killen på verkstan höll med mig) att det borde klara att hålla kylan en normal sommardag så länge inte solen ligger direkt på vagnen och förtältet är öppet och ventilerat. Som tur är så är det tillräckligt kallt i frysen för att frysa vatten, så vi kan lägga in flaskor med vatten där som vi sedan ställer i kylen...inget jag tänker acceptera i längden, men nu som en nödlösning.

• marremask

Tolta: skulle absolut välja Telias komplement till fasta bredbandet. Jag har haft med mobilt bredband i 2,5 år nu och är nöjd. Inte alltid superhasrigheter men jag kan ha det överallt och det är bekvämt.

Det som är bra med den för 29 kr dagen är att det heller inte kan bli mer än 299 kr en månad så har man ändå använt 10 dagar kan man lungt surfa vidare den månaden. Och i höst om du inte använder det så kostar det inte en krona.

• marremask

Jmmm: ska kolla över BE-kort till hösten tror jag. Maken min vill att jag också ska kunna dra och det skulle va bekvämt för oss båda att kunna turas om.

• MiaB72

jmmm: Ja, vi stod på Hansagårds camping, plats 14, en hörnplats gatan ner från receptionen mot stranden/fotbollsplan. tumult står ju helsäsong men kommer inte ihåg vilket nummer det var på hennes plats.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !