• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Chris

Att backa in eller parkera en husvagn är inte så svårt. Jag är ingen lastbilschaufför och jag hade inga problem första gången vi var ute. Ett tips är ju att innan man kör framtill platsen att gå ut och kolla läget..."planera" lite hur man skall köra och sen backa in...tar man det lugnt är det inga problem.Sen har man en vagn med enkel axel så skall man inte vara rädd för att fixa det sista för hand. Brukar gå snabbare än att backa och köra fram och tillbaka.
    En enkel axlad vagn flyttar man ganska så lätt på 2 pers om det är en normal gräsplan.

• åsis
    babyfia skrev 2010-07-04 22:09:53 följande:
    Hej!
    Jag har en liten fråga till er vana campare. Vi har precis köpt en beg husvagn där det ingick bara ngt år gammalt förtält-väldigt fräscht o fint alltså, men det saknades en matta.
    Har kikat runt lite och undrar om man ska satsa på en Bolon eller en Campolon? Bolon finns ju i oändligt många variationer.... Vi vill ha en tät bra matta som inte skrynklar sig för minsta lilla.
    Hoppas någon kan ge tips .
    Hej!

Vi har alltid pressenning under vår matta för att inte fukt ska gå igenom. Då spelare det inte så stor roll viken matta man har.
  • Wilowa
    åsis skrev 2010-07-05 09:56:57 följande:
    Hej!

Vi har alltid pressenning under vår matta för att inte fukt ska gå igenom. Då spelare det inte så stor roll viken matta man har.
    Så gör vi med och det gick bra nu när vi stod en månad på samma ställe. Fast det var lite krångligt när ett barn hällde ut ett glas mjölk mitt på mattan.
  • Fiansess
    åsis skrev 2010-07-05 09:56:57 följande:
    Hej!

Ja det brukar vi också ha, men till vår gamla husvagn hade vi en kass matta som skrynklade sig mest hela tiden. Var så himla tunn och dålig. Användes bara en gång dock, eftersom vi mest åkte runt o inte satte upp förtält. Annat är det nu när man har 2 små och bara vill koppla av på semestern .
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Wilowa
    Chris skrev 2010-07-05 09:50:36 följande:
    Att backa in eller parkera en husvagn är inte så svårt. Jag är ingen lastbilschaufför och jag hade inga problem första gången vi var ute. Ett tips är ju att innan man kör framtill platsen att gå ut och kolla läget..."planera" lite hur man skall köra och sen backa in...tar man det lugnt är det inga problem.Sen har man en vagn med enkel axel så skall man inte vara rädd för att fixa det sista för hand. Brukar gå snabbare än att backa och köra fram och tillbaka.
    En enkel axlad vagn flyttar man ganska så lätt på 2 pers om det är en normal gräsplan.
    Jag sa inte att man måste vara chaffis för att kunna backa, jag sa att jag är smart nog att låta min chaffis sköta backningen så jag slipper! Sedan kan jag bara hålla med om att det är lättare än man tror att flytta dem för hand. Igår var de fem som vände vår vagn och det gick jätteenkelt...så pass enkelt att jag slapp hjälpa till och kunde hålla koll på att barnen höll sig ur vägen.

Vi fick inte behålla vår vagn hemma värst länge, för nu är den till verkstan. De ska kolla upp vårt kylskåp för det fungerar inte alls bra. Jag hoppas och tror att de även sätter in en fläkt.
  • nericia77

Tack, ja det går säkert bra, man e bara lite nervis innan

hyr ni ut era vagnar? vi funderar på det men inte i år då vi vill använda den själv, men nästa år tänkte vi hyra ut den lite grann till typ såna vi känner lite sisådär. kompisars kompisar.

har ni gjort det? vad har ni för erfarenheter av det i såna fall?

2 dagar kvar tills vi får våran vagn, usch dessa dagar går så långsamt, vill ju ha den nu

• Wilowa
    städfia skrev 2010-07-05 10:04:01 följande:
    Nu drar vi iväg på semester, första stopp blir "gamleby, camping"!!
    Härligt! Vi drar förhoppningsvis på fredag. Det hänger lite på när vi får tillbaka vagnen. Jag hade tänkt att storstäda den nu i veckan eftersom alla i familjen utom jag reagerar på gräspollen. enligt vad de sa på verkstan så ska vi få den på fredag, så vi får väl se hur effektiva vi kan vara.
  • Chris
    Tolta:  Nej du sa inte att man behövde vara chaffis men båda inläggen som svarade på frågan så var det chaffisar som parkerade ville bara klargöra att det inte är såå svårt att man behöver vara det... inget annat

Vi skulle nog aldrig hyra ut våran vagn (är för rädd om den)inte ens till sådana vi känner. Nu finns det ju inte tid för det heller då vi använder den väldigt mycket.

Sen skall man inte väl vara rädd för om det kommer lite små skavanker när man hyr ut. Dom som hyr är ju inte alltid lika rädd om sakerna som man själv är.

Kolla på nätet också tror det ska finnas "blanketter"  typ hyresavtal så det inte blir något snack sen ifall något händer.
  • marremask

Hoppas det är ok att jag hänger med i tråden?

Chris: håller med om att jag inte skulle vilja hyra ut min vagn. Precis som ni är vi väldigt rädda om den och har också det i tankarna att dom som hyr säkerligen inte bryr sig om den på det sätt vi gör. Jag vill ju gärna ha en fräsch och fin vagn och ett så högt andrahandsvärde som möjligt skadar ju inte till den dagen vi vill byta till nått nytt.

Har ju redan börjat klia efter en större och snäppet nyare. Vi ska känna efter under vår långresa som börjar på söndag hur vi känner och finns den vagnen vi kollat in kvar då vet vi inte vad som händer .Vore ju skönt med större vagn i fjällen när vi ska stå säsong.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !