• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Wilowa

Så här mitt i sommaren så måste jag berätta att vi fått en bra plats i Sälen den veckan vi önskade i vinter. Det lönade sig tydligen att vara ute i god tid.

• Gunsan75

Vi ska stå på säsong i Bjursås i vinter, är det fler här som gör det?

• MiaB72

Ja, vi har också anmält oss till lite olika campingar i vinter, säsongsplats, och fick idag besked från Branäs att vi fått plats men det är inte vårt förstahandsval så vi avvaktar ett tag till innan vi bestämmer oss

• Gunsan75
    MiaB72 skrev 2010-06-21 19:23:34 följande:
    Ja, vi har också anmält oss till lite olika campingar i vinter, säsongsplats, och fick idag besked från Branäs att vi fått plats men det är inte vårt förstahandsval så vi avvaktar ett tag till innan vi bestämmer oss
    Branäs har ju jättefina backar, tyvärr ligger det lite för långt bort från oss annars hade det varit intressant.
  • Wilowa
    Gunsan75 skrev 2010-06-21 20:15:55 följande:
    Branäs har ju jättefina backar, tyvärr ligger det lite för långt bort från oss annars hade det varit intressant.
    Jag gillade inte Branäs alls och åker gärna några mil extra upp till Sälen...eller egentligen så är det gondolproppen jag inte gillar. Usch och fy för att stå i evigheter och trängas för att komma med den...det fanns ju inget alternativ Annars så ligger Branäs bättre till för oss, värmlänningar som vi är. Fast om det bara finns snö så åker jag faktiskt hellre till Sunne över dagen än till Branäs över helgen.
  • Gunsan75

Jo jag höll ju mest till i barnbackarna när vi var i BranäsGlad
    Har ju inte så stor erfarenhet av många olika backar.

• Wilowa

Är det någon av er som har något tips vad man gör med ett kylskåp som inte håller kylan? Vi har haft lite problem att få vagnen att stå rakt pga ett värdelöst vattenpass. Vi gissar därför att det är det som spökar. Nu när jag var ut så hade det stått nästan tomt och helt orört sedan igår eftermiddag och då var det tio grader i det.

• Wilowa
    Gunsan75 skrev 2010-06-21 20:35:27 följande:
    Jo jag höll ju mest till i barnbackarna när vi var i BranäsGlad
    Har ju inte så stor erfarenhet av många olika backar.
    Ja barnbackarna var fina. Backarna överhuvudtaget var fina, men jag saknade ett alternativ till gondolliften. Efter fyra dagars skidåkning så hade jag ont i händerna av all skidbärning (både mina och barnens) och lovligt trött på djungelnslag som gällde när man skulle med liften. Synd för jag gillade annars deras långa och fina backar.
  • Chris

Jag gillar Branäs som skidort med backar och allt annat. Men det är på tok för dyrt att stå på campingen. Så nu kollar vi upp lite andfra "backup" alternativ ifall vi inte får plats i Säfsen.

Tolta: Angående kylskåpe,t att vagnen lutar lite har jag aldrig hört skulle påverka kylskåpet. Det jag vet är att om det sitter vinretlucka på luftintaget så klarar det inte av att kyla dår det är vår/sommar. Även om man har sommarlucka på så kan det behövas en fläkt som flyttar luften på baksidan om det är varmt ute. Jag monterade det på våran förra vagn och kunde sänka temperaturen med flera grader under varma sommardagar.

Vinterlucka är en isolerad eller iaf tät lucka som sitter på utsidan av vagnen bakom kylskåpet.
    Sommarlucka är en mera öppen typ som ett ventilationsgaller.

• marremask

Hej, här passar jag in tror jag, hoppas man kan få vara med och prata lite husvagn med er.

Lite om oss:

I höstas köpte vi vår första husvagn och hela familjen är redan helt frälsta. Vi är jag och min man plus 2 barn, 4 och 6 år gamla och så har vi en liten hund också. Husvagnen blev efter mycket letande en Polar 590 Bk -08 Edition.

Än har vi inte hunnit med så jättemycket mer än en weekend till eskilstuna i oktober och en vecka i Bjurås över nyår. Men nu ser vi verkligen fram mot sommaren. Imorgon bär det av till Strandstuviken för midsommarfirande fram till söndag. Sen hem i 2 veckor innan vi påbörjar vår längre rutt i sommar. Då kommer vi vara ute i 3 och en halv vecka och stanna bla söderköping vid göta kanal, vidare till vimmerby och Alv. Efter det blir det en vecka på böda sand för att sedan ta båten över till gotland .

Gunsan75: Vi har också fått säsong i Bjursås nästa vinter.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !