• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Wilowa
    Chris skrev 2010-06-30 12:51:30 följande:
    Ja nu fixas det i vagnen innan vi skall dra iväg på semestern. Håller på och bygger flera hyllor till garderoberna och så måste vi nog få in fläktar bakom kylskåpet. Lite tufft att hålla nere tempen i det då det blir varmt ute. Dessutom tar ju vårt kylskåp sin luft från förtältssidan.
    Sen blir det nog att gå igenom skåpen också och plocka ut allt "onödigt" så man inte släpar så mycket (över)vikt.

Bara ca 2veckor kvar nu till vi drar iväg Skrattande
    Jag har insett att vi med borde ha fläktar bakom kylskåpet, för när jag kom ut igår så var det 12 grader i kylen. Vi har också kylskåpet på förtältssidan och det är svårt att hålla temperaturen nere när vi inte är i vagnen. När jag öppnat upp lite både i förtältet och i vagnen så sjönk temperaturen ner till runt tre grader. Nu har jag stoppat in en sådan där digital termometer så jag kan se hur varmt det varit i kylen nu när vi inte är där, för nu har jag matvaror kvar där ute. Vi åker nog ut först imorgon igen eftersom dottern vill fylla år hemma.
  • rosaid

njuter av denna perioden i husvagnen..sol..bad o har lärt ida cyckla

• nericia77

Hej på er!  får man hänga på här? är nybliven husvagnsägare

• medlem2
    nericia77 skrev 2010-06-30 21:42:53 följande:
    Hej på er!  får man hänga på här? är nybliven husvagnsägare
    Men absolut, stort grattis till vagnen!!
  • Wilowa
    nericia77 skrev 2010-06-30 21:42:53 följande:
    Hej på er!  får man hänga på här? är nybliven husvagnsägare Glad
    Ja välkommen! Solig Jag hoppas att du kommer att trivas med husvagnslivet lika bra som vi andra gör! Vad blev det för vagn?
  • Wilowa

Nu är frågan om jag ska fixa maten innan jag åker ut till vagnen så den bara är att värma där eller om jag ska laga den där. Jag och barnen ska åka ut och fira dotterns födelsedag med bad och mys vid vagnen. Solig

• ifent

Här är utsikten på vår campingtomt

Hej allihopa

Har börjat jobba men pendlar till vagnen eftersom gubben e ledig så han och barnen njuter där. Nu har de fått gungställning, studsmatta och koja på tomten så de har fullt upp och pappa kan ligga i hammocken med havsutsikt och njuta
    Vagnen e ju under renovering men har ett sovrum med trippelvåningssäng och en enkelsäng, ett sovrum med en 120 säng, vardagsrum med bäddsoffa som kan bäddas till 140 säng och barbord med stolar.

Hoppas ni har det bra i campingsverige.

Kram
    Catta
    Mamma till Izabella-93, Felizia-97, Emrik-03, Neo-06, Trinity-07
  • nericia77

Hej, tack va snälla ni e

Det blev en Adria 503 up heter den. en 2004. ska bli så skoj.

Står ni på samma ställe eller åker ni runt. Vi har tänkt o bara åka runt, ivarje fall denna sommar. jag jobbar hela sommaren. men ej heltid. men sen nästa så blir det en längre tur. men vi kommer nog inte ställa den någonstans tror jag

• nericia77
    Wilowa skrev 2010-07-01 10:09:25 följande:
    Ja välkommen! Solig Jag hoppas att du kommer att trivas med husvagnslivet lika bra som vi andra gör! Vad blev det för vagn?
    Tack, jag är uppvuxen med husvagnslivet, men detta blir första husvagnen för mig o min man. min man är inte uppvuxen med några husvagnssemestrar, så detta ska bli spännande.
  • Gunsan75

Är idag hemkommen från Ullared. Där bodde vi i 2 nätter i deras uthyrningsvagnar.
    De var fina, men gillar inte riktigt planlösningen. Är ju så nöjd med planlösningen i vår vagn, men den börjar bli till åren så vi hoppas hitta en liknande fast större och nyare. Måste ha E-kort först bara innan;)

I morgon rullar vår husvagn till Dalarna där vi ska hälsa på vänner över helgen, skönt att ha eget boende med sig och kunna rå om sig själva.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !