• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Mikah

Min man har klarat sin uppskrivning idag .
    Vi ringde Dometic och de tyckte inte att det skulle bli så att alla saker i husvagnen skakade men ljudet kunde man inte göra så mycket åt tyvärr. Vi visste faktiskt inte att det var så och hade vi vetat det hade vi inte betalat för AC. Men men, nu kan vi ju berätta det för andra i alla fall.

Trazzlan. Hoppas att ni hittar en annan mysig camping.

• trazzlan
    Mikah skrev 2010-06-15 21:04:51 följande:
    Min man har klarat sin uppskrivning idag .
    Vi ringde Dometic och de tyckte inte att det skulle bli så att alla saker i husvagnen skakade men ljudet kunde man inte göra så mycket åt tyvärr. Vi visste faktiskt inte att det var så och hade vi vetat det hade vi inte betalat för AC. Men men, nu kan vi ju berätta det för andra i alla fall.

Trazzlan. Hoppas att ni hittar en annan mysig camping.
    Jag tror att det blev en lite spartansk som vi var på förra året. Inte så mycket att göra men fin natur och vår tvååring diggar den. Fin avkoppling och bra pris. Det passar oss som har fyra tonåringar som är rätt anti-campiga. Hur gör ni andra som har tonåringar som inte gillar camping?
    Fyra fina flickor och en trött mamma
  • jmmm

Mikah! gratta gubben! vi måste boka oss en uppskrivning som väntar efter semestern typ...... semesterlektyren är därmed räddad
    När kör din gubbe upp?? jag har min första körlektion inför be kortet på tisdag.....

• ifent
    MiaB72 skrev 2010-06-15 18:24:17 följande:
    Ifen: Ok, vi har funderat på den campingen några omgångar men fått för oss att det inte finns så mycket att göra för ungarna där men där kan jag ha riktigt fel för jag vet ju inte, men du vet ju!! Hur är campingen för barn, lekplats osv??
    Hej

Campingen är ju väldigt lummig och mysig, finns en mindre badplats med brygga och sedan en större där det är bryggor och hopptorn.

Finns ju en lekplats för barnen men den är inte jättestor. Har själv 5 barn och de sysselsätter sig bra här hela sommaren men det beror ju på vad man har för krav Mycket barn är det , sedan finns ju ett tvrum och en minigolfbana.

Catta
    Mamma till Izabella-93, Felizia-97, Emrik-03, Neo-06, Trinity-07
  • MiaB72
    Ifen: Tror att jag har bortskämda barn som vill ha stora lekplatser
  • ifent
    MiaB72 skrev 2010-06-16 18:29:48 följande:
    Ifen: Tror att jag har bortskämda barn som vill ha stora lekplatser
    ja så kanske det är men nu har vi stor tomt så barnen har en 4m studsmatta här och en ganska stor koja, vi ligger precis vid havet så de små kan vara nere vid strandkanten och leka och jag själv kan ligga i hammocken och titta på 

Catta
  • libero
    trazzlan skrev 2010-06-15 21:17:00 följande:
    Jag tror att det blev en lite spartansk som vi var på förra året. Inte så mycket att göra men fin natur och vår tvååring diggar den. Fin avkoppling och bra pris. Det passar oss som har fyra tonåringar som är rätt anti-campiga. Hur gör ni andra som har tonåringar som inte gillar camping?
    Fyra fina flickor och en trött mamma
    Har inga tonårsbarn men en 11-åring som inte tycker om att följa med oss i husvagnen längre. Förra gången så lämnade vi henne hemma med barnvakt givetvis men nu har vi tvingat med henne.
    När vi åker på vår "riktiga semester" har vi sett till att några vänner med barn i hennes ålder har hyrt en husvagn på samma camping vilket känns jättebra. tror att det är enda sättet eller att ta med kompisar till barnen om man får plats i bilen.
  • medlem2
    ifent skrev 2010-06-16 22:57:39 följande:
    ja så kanske det är men nu har vi stor tomt så barnen har en 4m studsmatta här och en ganska stor koja, vi ligger precis vid havet så de små kan vara nere vid strandkanten och leka och jag själv kan ligga i hammocken och titta på 

Catta
    Åååååå det låter som semester det!!!
  • ifent
    medlem2 skrev 2010-06-17 11:23:57 följande:
    Åååååå det låter som semester det!!!
    Ja det är perfekt just nu är alla 5 barnen med här super att kunna umgås alla åldrar
  • Wilowa
    ifent skrev 2010-06-17 14:55:50 följande:
    Ja det är perfekt just nu är alla 5 barnen med här super att kunna umgås alla åldrar
    Härligt!

Idag var jag ut en snabbsväng till vår husvagn, den står ju uppställd bara fem kilometer härifrån. Vi hade fått nya grannar och de hade lyckats med konststycket att använda tre platser samtidigt. På en hade de husvagnen, på den andra bilen och på den tredje sin utemöbel.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !