Inlägg från: trazzlan |Visa alla inlägg
  • trazzlan

Campingtråden längtar efter våren !

Hittade er igen Jag hängde lite med er förra sommaren men har inte haft någon inspiration i vinter. Vi har fått en liten bebis i oktober och nu ska vi ta oss samman i helgen hoppas jag, och ställa upp vår husvagn. Nu längtar jag verkligen ut igen och vi planerar att ställa upp oss i Katrineholm. Hoppas att det funkar och att det inte regnar fööör mycket

Tänk att få fyra så unika gåvor!
  • trazzlan

Usch nu har luften gått ur oss lite. Det visade sig att just den campingen som vi skulle ställa upp för har tagit bort säsongsplatserna så det kostade 200/dygn oavsett hur länge man står. Det blir ju skitdyrt och vi kommer ju inte utnyttja vagnen såå mycket eftersom vi är begåvade med fyra tonåringar som har andra planer än att campa med oss....surar och tänker ut en annan lösning...

Tänk att få fyra så unika gåvor!
  • trazzlan
    Mikah skrev 2010-06-15 21:04:51 följande:
    Min man har klarat sin uppskrivning idag .
    Vi ringde Dometic och de tyckte inte att det skulle bli så att alla saker i husvagnen skakade men ljudet kunde man inte göra så mycket åt tyvärr. Vi visste faktiskt inte att det var så och hade vi vetat det hade vi inte betalat för AC. Men men, nu kan vi ju berätta det för andra i alla fall.

Trazzlan. Hoppas att ni hittar en annan mysig camping.
    Jag tror att det blev en lite spartansk som vi var på förra året. Inte så mycket att göra men fin natur och vår tvååring diggar den. Fin avkoppling och bra pris. Det passar oss som har fyra tonåringar som är rätt anti-campiga. Hur gör ni andra som har tonåringar som inte gillar camping?
    Fyra fina flickor och en trött mamma
  • trazzlan
    Wilowa skrev 2010-06-17 15:02:41 följande:
    Härligt!

Idag var jag ut en snabbsväng till vår husvagn, den står ju uppställd bara fem kilometer härifrån. Vi hade fått nya grannar och de hade lyckats med konststycket att använda tre platser samtidigt. På en hade de husvagnen, på den andra bilen och på den tredje sin utemöbel.
    Då får ni vara glada att de inte tar er plats också Vem vet nästa gbång ni kommer har de satt upp en studsmatta i ert förtält
  • trazzlan

Apropå gasolflaskor...vi trodde att det fanns en hel del kvar i vår men idag när jag lagade mat till barnen jag hade med mig men som var och badade, tog det slut. Bara att baxa alltihopa till anläggningen och fortsätta laga där. Med barnvagn och bebis med sig och maken jobbade Men nu får vi ju ny tub till midsommar....eller får och får....

• trazzlan

Ni som är erfarna campare...hur mycket festande tycker ni är ok av grannarna eller om ni själva partajar?

Vi har ju just ställt upp oss på ett ställe där det tycks partajas rätt hårt med hög musik och mycket fylla. Visserligen tystnar det skapligt tidigt men det känns ju inte superkul att sitta i kvällsolen med en kopp kaffe när barnen somnat och tvingas lyssna på dansbandsmusik på högsta volym...eller så är vi bara lite petiga...dessutom är dte ju lite speciellt vid midsommar?!

• trazzlan
    Wilowa skrev 2010-07-01 10:12:39 följande:
    Nu är frågan om jag ska fixa maten innan jag åker ut till vagnen så den bara är att värma där eller om jag ska laga den där. Jag och barnen ska åka ut och fira dotterns födelsedag med bad och mys vid vagnen. Solig
    Visst är det svårt med maten....man kommer till campingen och hinner bara ut så är man ju hungrig Hur gör ni annars...man får ju inte knappt plats med något i kylskåpet. Behövs ju handlas varje dag Jag har sett att endel har kylsåp i förtältet om de ligger lite längre....eller är det frysar?

Vi planerar att ligga lite längre denna sommar och ska göra det lite bekvämt för oss. Ev blir det uppställning med trall. Något att tänka på innan av er som har erfarenhet? Är det bäst att bygga just under tältet eller ska man ha lite uteplats? Tips och råd tas gärna emot...
  • trazzlan

chris: Här verkar de bygga åt alla håll och kanter...lite väl mycket sommarstuga kanske?! Tack för ditt svar

• trazzlan
    nericia77 skrev 2010-07-21 13:45:47 följande:
    någon som kan förklara detta med tv, kan jag ta med våran tv, en mindre o måste man ha nån digitalbox för o få tvutbudet som campingen erbjuder?
    De nyare tv apparaterna har ju inbyggd box. Vi köpte en smidig på Ö och B som funkar. Finns dvd i den också om man vill se någon film.
  • trazzlan
    nericia77 skrev 2010-07-25 08:44:55 följande:
    tack, ja nu har jag förstått det hela. fick reklamblad från mediamarkt om en sån tv. va kosta den på ö o b?
    Vår kostade mellan 3000 och 4000 något...det var förra året. På vintern har en av tonårsdöttrarna den på rummet.
  • trazzlan
    nericia77 skrev 2010-07-25 23:34:01 följande:
    e det med sån box inbyggd?
    Ja det är inbyggd. Jag såg i alla fall i början på sommaren att de hade liknande erbjudande men det kanske finns på fler ställen.

Vi är hemma nu och mellanlandar och tvättar, inte så kul att sitta med två småttingar ensam i husvagnen om det tokregnar hela dagen. Härhemma känns det som att bo i ett stort slott jämfört med husvagnen men fy så tråkigt med alla vardagssysslorna. Hoppas att det klarnar upp så vi kan sticka ut igen.
  • trazzlan
    Me2 skrev 2010-08-16 08:09:24 följande:
    Nästa helg blir det premiär camping
    En sväng till makens farmor i Karlsborg, ska även passa på att lämna dynorna till en tant som syr nya överdrag.

Skulle ni inte kunna tänka er att tipsa om bra campingar ? Jag har aldrig campat förrut och behöver verkligen tips ! Favoritcamping och gärna varför, samt ungefärligt pris.
    Västervik är ju alltid Västervik. Toppenfräsch camping och supermysig stad...men lite dyrt kanske och bör förbokas.
  • trazzlan
    marremask skrev 2010-08-16 14:41:13 följande:
    MiaB72: alla stora campingar är absolut inte bra.

Trazzlan: håller verkligen inte med. Testade Västervik på vägen hem i 4 nätter och det är den värsta campingen jag besökt. Där är det jätteviktigt var man får plats annars är det katastrof. Aldrig sett ett så ostädat och mögligt servicehus. Besökte ett annat en bit från oss där det iof var jättefräscht men jag lyckades även ta en prommis på 20 min utan att passera en ända toa. Poolen var full av skräp. Skittråkigt när man tror man kommer till topp ten och betalar 330 kr natten så är det bara vissa delar som är fina. Jag hade ångest för att gå på toa och ännu värre duscha.
    Men oj, har det chanserat*stava?* Vad trist det låter...då har väl vi haft tur varje gång vi var där!

Då kommer jag med ett  nytt...Djulöbadet i Katrineholm...
  • trazzlan
    Me2 skrev 2010-08-23 08:02:12 följande:
    Då är vi tillbaka efter premiär turen
    Vet inte om det var någon hit, att första gången man åker husvagn, komma till en camping man aldrig sett och inte vet var platserna finns, 23.45, men, men, det gick bra det också. Det blev Strömsnäs naturcamping för oss, för vi hade ingen lust att slänga ut pengar på campingkortet för 2nätter......
    Själv åkte jag 30mil och lämnade in dynorna för omklädnad, medans maken satt i husvagnen i ösregn med två vildungar. Han var beredd att sälja vagnen igen efter det
    På kvällen slutade plötsligt 12v att fungera och efter mycket letande visade det sig att det inte fanns tillräckligt med batterivätska i batteriet. Så nu har man lärt sig det också.
    Nu hoppas vi bara på bra väder första helgen i september så vi hinner med en till korttur innan hösten kommer. Sen blir det att drömma om nästa sommar.
    Ha ha typsikt att det skulle böka till sig men som sagt det är av misstagen man lär sig. Fast vi har ännu inte lärt oss att ha en reservtub gasol efter tre år och överraskning varje gång vid matlagningen när gasolen säger plopp och är slut
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !