• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Gunsan75
    marremask skrev 2010-06-23 08:22:24 följande:
    Hej, här passar jag in tror jag, hoppas man kan få vara med och prata lite husvagn med er.

Lite om oss:

I höstas köpte vi vår första husvagn och hela familjen är redan helt frälsta. Vi är jag och min man plus 2 barn, 4 och 6 år gamla och så har vi en liten hund också. Husvagnen blev efter mycket letande en Polar 590 Bk -08 Edition.

Än har vi inte hunnit med så jättemycket mer än en weekend till eskilstuna i oktober och en vecka i Bjurås över nyår. Men nu ser vi verkligen fram mot sommaren. Imorgon bär det av till Strandstuviken för midsommarfirande fram till söndag. Sen hem i 2 veckor innan vi påbörjar vår längre rutt i sommar. Då kommer vi vara ute i 3 och en halv vecka och stanna bla söderköping vid göta kanal, vidare till vimmerby och Alv. Efter det blir det en vecka på böda sand för att sedan ta båten över till gotland .

Gunsan75: Vi har också fått säsong i Bjursås nästa vinter.
    Vad roligt. Det är riktigt trevligt där på vintern, gillar man dessutom att åka längdskidor så har de jättebra spår  en bit ifrån bara i Sörskog. Perfekt för mig som ska träna för Vasaloppet:)
  • marremask

Gunsan75: oj va duktigt med vasaloppet. Jag har testat längd några ggr och tycker det är kul men jag föredrar slalom. Nästa vinter ska jag få börja va me igen då  minstingen lärde sig åka i vintras. Jag har inte kännt mig så säker att jag vågar mig ut ensam med barnen så jag har tittat på vid liften.

Vilken plats kommer ni stå på?

Vi testa Bjursås över nyår och gillade det jättemycket. Två andra familjer vi känner har säsong där sen tidigare så det ska bli kul att kunna vara med mer nästa vinter. Lagom avstånd från sthlm är det för oss också.

• Gunsan75

105 ska vi stå på.
    Har många bekanta och en del vänner som står där också.

• Myslan me Zac

Är det någon som vet vad en tom gasolflaska väger? Skulle behöva veta hur mycket vi har kvar i vår flaska eftersom vi ska dra ner i Europa på söndag, inte så kul att stå utan gasol, vill helst byta hemma om det är nödvändigt.

• mariagbg
    Myslan me Zac skrev 2010-06-23 19:41:24 följande:
    Är det någon som vet vad en tom gasolflaska väger? Skulle behöva veta hur mycket vi har kvar i vår flaska eftersom vi ska dra ner i Europa på söndag, inte så kul att stå utan gasol, vill helst byta hemma om det är nödvändigt.
    Breor ju på viken typ av flaska samt hur mycket den rymmer....
  • mariagbg
    mariagbg skrev 2010-06-23 20:25:47 följande:
    Breor ju på viken typ av flaska samt hur mycket den rymmer....
    Brukar även stå på flaskan. TARA: X,XXkg
  • trazzlan

Apropå gasolflaskor...vi trodde att det fanns en hel del kvar i vår men idag när jag lagade mat till barnen jag hade med mig men som var och badade, tog det slut. Bara att baxa alltihopa till anläggningen och fortsätta laga där. Med barnvagn och bebis med sig och maken jobbade Men nu får vi ju ny tub till midsommar....eller får och får....

Fyra fina flickor och en trött mamma
  • Chris

Gasoldata från AGA hemsida

Tomvikt
    PC 10 = 6,7kg
    P11 = 14,8kg
    PA11 = 7,6kg

• Myslan me Zac

Tack för hjälpen, imorgon blir det till att väga flaskan, jag tror de har öppet på vår husvagnsaffär på söndag om det skulle behövas.

• trazzlan

Ni som är erfarna campare...hur mycket festande tycker ni är ok av grannarna eller om ni själva partajar?

Vi har ju just ställt upp oss på ett ställe där det tycks partajas rätt hårt med hög musik och mycket fylla. Visserligen tystnar det skapligt tidigt men det känns ju inte superkul att sitta i kvällsolen med en kopp kaffe när barnen somnat och tvingas lyssna på dansbandsmusik på högsta volym...eller så är vi bara lite petiga...dessutom är dte ju lite speciellt vid midsommar?!

Fyra fina flickor och en trött mamma
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !