Campingtråden längtar efter våren !
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
Gunsan75: oj va duktigt med vasaloppet. Jag har testat längd några ggr och tycker det är kul men jag föredrar slalom. Nästa vinter ska jag få börja va me igen då minstingen lärde sig åka i vintras. Jag har inte kännt mig så säker att jag vågar mig ut ensam med barnen så jag har tittat på vid liften.
Vilken plats kommer ni stå på?
Vi testa Bjursås över nyår och gillade det jättemycket. Två andra familjer vi känner har säsong där sen tidigare så det ska bli kul att kunna vara med mer nästa vinter. Lagom avstånd från sthlm är det för oss också.
105 ska vi stå på.
Har många bekanta och en del vänner som står där också.
Är det någon som vet vad en tom gasolflaska väger? Skulle behöva veta hur mycket vi har kvar i vår flaska eftersom vi ska dra ner i Europa på söndag, inte så kul att stå utan gasol, vill helst byta hemma om det är nödvändigt.
Apropå gasolflaskor...vi trodde att det fanns en hel del kvar i vår men idag när jag lagade mat till barnen jag hade med mig men som var och badade, tog det slut. Bara att baxa alltihopa till anläggningen och fortsätta laga där. Med barnvagn och bebis med sig och maken jobbade Men nu får vi ju ny tub till midsommar....eller får och får....
Gasoldata från AGA hemsida
Tomvikt
PC 10 = 6,7kg
P11 = 14,8kg
PA11 = 7,6kg
Tack för hjälpen, imorgon blir det till att väga flaskan, jag tror de har öppet på vår husvagnsaffär på söndag om det skulle behövas.
Ni som är erfarna campare...hur mycket festande tycker ni är ok av grannarna eller om ni själva partajar?
Vi har ju just ställt upp oss på ett ställe där det tycks partajas rätt hårt med hög musik och mycket fylla. Visserligen tystnar det skapligt tidigt men det känns ju inte superkul att sitta i kvällsolen med en kopp kaffe när barnen somnat och tvingas lyssna på dansbandsmusik på högsta volym...eller så är vi bara lite petiga...dessutom är dte ju lite speciellt vid midsommar?!