• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • trazzlan
    Wilowa skrev 2010-07-01 10:12:39 följande:
    Nu är frågan om jag ska fixa maten innan jag åker ut till vagnen så den bara är att värma där eller om jag ska laga den där. Jag och barnen ska åka ut och fira dotterns födelsedag med bad och mys vid vagnen. Solig
    Visst är det svårt med maten....man kommer till campingen och hinner bara ut så är man ju hungrig Hur gör ni annars...man får ju inte knappt plats med något i kylskåpet. Behövs ju handlas varje dag Jag har sett att endel har kylsåp i förtältet om de ligger lite längre....eller är det frysar?

Vi planerar att ligga lite längre denna sommar och ska göra det lite bekvämt för oss. Ev blir det uppställning med trall. Något att tänka på innan av er som har erfarenhet? Är det bäst att bygga just under tältet eller ska man ha lite uteplats? Tips och råd tas gärna emot...
    Fyra fina flickor och en trött mamma
  • Chris

Vi har ju ett stort kylskåp så vi får plats med hyfsat mycket. Men står man på säsongsplats så är det ju många som både har kylar, frysar och små elugnar i sina förtält. Ett vanligt kylskåp är ju betydligt effektivare än dom som finns i husvagnarna också eftersom dom fungerar med olika principer.

Angående golv så har nog dom flesta bara golv inne i tältet men det är väl upp till hur man vill ha det. Sen vet jag inte om alla campingar tillåter att man bygger utanför tältet.

• trazzlan

chris: Här verkar de bygga åt alla håll och kanter...lite väl mycket sommarstuga kanske?! Tack för ditt svar

Fyra fina flickor och en trött mamma
  • Wilowa

Nu är vagnen hemma igen och med den säkert en massa tvestjärtar som bodde i vårt tält. Fast det är tur att vi åker på fredag, för annars hade jag saknat ihjäl mig efter campingen. Vi har haft en underbar panormautsikt över sjön och lugna och trevliga grannar...även om jag inte alltid förstått mig på deras alkoholvanor. Vi har pratat lite om att ställa den där hela nästa sommar...om vi får en plats där det går att flytta vagnen lättare om vi vill åka någonstans. Nu har vi stått med draget åt fel håll för att kunna ta del av den underbara utsikten...inte helt enkelt att flytta på den då och speciellt inte om vi bygger en trall.

• rosaid

jag är oxå hemma efter en underbar campingvecka...på fredag bär det av igen

• nericia77

Hej alla, som sagt vi är ju nyblivna husvagnsägare. o tittar nu runt på någon bra camping. jag har ju varit på en del campingar, men de jag varit på som jag minns e inte så barnvänliga alltså vi vill till smögen, o där är det ju mycket klippor, är det någon som vet någon bra camping där som har sandstrand?

o sen bara en fråga, hur gick det för er i början med o parkera husvagn o så på camping?

• Wilowa
    nericia77 skrev 2010-07-04 17:53:20 följande:

Hej alla, som sagt vi är ju nyblivna husvagnsägare. o tittar nu runt på någon bra camping. jag har ju varit på en del campingar, men de jag varit på som jag minns e inte så barnvänliga alltså vi vill till smögen, o där är det ju mycket klippor, är det någon som vet någon bra camping där som har sandstrand?

o sen bara en fråga, hur gick det för er i början med o parkera husvagn o så på camping?

Jag har inte behövt backa in husvagnen själv någongång, jag är gift med en lastbilschaufför och därför får han sköta den biten. Fast har man tur så får man lika hjälpsamma grannar som vi har haft nu denna månad. där hann man knappt gå ur bilen innan de var där och hjälpte till att vända vagnen. Solig Det var trångt och bökigt, men med bra hjälp så var det inga problem.
  • nericia77
    Wilowa skrev 2010-07-04 18:36:50 följande:
    Jag har inte behövt backa in husvagnen själv någongång, jag är gift med en lastbilschaufför och därför får han sköta den biten. Fast har man tur så får man lika hjälpsamma grannar som vi har haft nu denna månad. där hann man knappt gå ur bilen innan de var där och hjälpte till att vända vagnen. Solig Det var trångt och bökigt, men med bra hjälp så var det inga problem.
    ok, ja här är ingen av oss nån lastbilschaufför, o ingen har kört husvagn förut. men ska få lite bra info från min far som kört en hel del, men som är bortrest just nu.
  • marremask

Tolta: jag har också en lastbilschauffis som får ta hand om backningen med vagnen . Dessutom är tyvärr vår vagn för tung för mig, krävs E-kort som inte jag har så jag har inte dragit den heller.

Någon av er tjejer som har E-kort, svårt att ta?

Vi var iväg några dagar till strandstuviken över midsommar. Supermysigt hade vi och vi mös i mängder. Barnen njöt i massor vid den långgrunda stranden. Nu har vi varit hemma en vecka och jag har arbetat klart för den här sommaren , har 8 veckor ledigt. Maken jobbar även denna vecka men här förbereds det för fullt för långresan i 3 och en halv vecka.

Utvändig tvätt idag och tvätt av alla sängkläder. Imorgon bäddar jag nog in allt igen och tänkte skura den ren så den är rikigt fin när vi rullar iväg.

• Fiansess

Hej!
    Jag har en liten fråga till er vana campare. Vi har precis köpt en beg husvagn där det ingick bara ngt år gammalt förtält-väldigt fräscht o fint alltså, men det saknades en matta.
    Har kikat runt lite och undrar om man ska satsa på en Bolon eller en Campolon? Bolon finns ju i oändligt många variationer.... Vi vill ha en tät bra matta som inte skrynklar sig för minsta lilla.
    Hoppas någon kan ge tips .

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !