• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • MiaB72
    Tolta: Vi var där över nyår förra året och tyckte att det var helt ok, hade vi fått välja hade vi valt Tandådalen men det är så långt dit. Säfsten är litet och mysigt! Husvagnarna är ju precis vid backen så det är lätt att ta sig till backen med skidorna på Vi har ca 34 mil till Säfsen så vi räknar med ca 4 tim körning så visst är det långt men vad gör man inte för lite snö! Chris har ju köpt snöskoter som ska med upp och jag misstänker att han kommer att åka upp fler helger än mig, men jag skulle kunna tänka mig att åka upp kanske en helg i månaden och sen över jul/nyår och sen sportlov/påsklov.
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-06-28 19:50:00 följande:
    Tolta: Vi var där över nyår förra året och tyckte att det var helt ok, hade vi fått välja hade vi valt Tandådalen men det är så långt dit. Säfsten är litet och mysigt! Husvagnarna är ju precis vid backen så det är lätt att ta sig till backen med skidorna på Vi har ca 34 mil till Säfsen så vi räknar med ca 4 tim körning så visst är det långt men vad gör man inte för lite snö! Chris har ju köpt snöskoter som ska med upp och jag misstänker att han kommer att åka upp fler helger än mig, men jag skulle kunna tänka mig att åka upp kanske en helg i månaden och sen över jul/nyår och sen sportlov/påsklov.
    Det är ju skillnad för oss för vi får vinter ändå...nu i vintras kunde man inte se vårt staket under all snö. Enligt Säfsens hemsida så har vi ca 12 mil dit, men enligt googlemaps så hade vi 16. Jag tror inte riktigt på någon av uppgifterna. Upp till Tandådalen har vi ca 25 mil och det tycker vi är i längsta laget. Fast som sagt vi behöver inte åka för att få snö, inte om det blir en normal vinter i alla fall. Nackdelen med kommande vinter är att påsken ligger ganska sent och jag tvekar på att det går att åka så mycket skidor då.
  • MiaB72
    Tolta: Ja, det händer inte så ofta att vi har sån vinter som vi hade i år här i Göteborg! Men även om vi hade det så har vi inga bra skidbackar i närheten utan behöver ändå åka iväg för att få riktig skidåkning.
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-06-28 21:50:07 följande:
    Tolta: Ja, det händer inte så ofta att vi har sån vinter som vi hade i år här i Göteborg! Men även om vi hade det så har vi inga bra skidbackar i närheten utan behöver ändå åka iväg för att få riktig skidåkning.
    Nej vi hade också en väldigt ovanlig vinter, men vi brukar ändå ha snö. Dessutom så har vi ju Ski Sunne som faktiskt har riktigt bra backar. De har förövrigt en minicamping.
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2010-06-28 21:58:33 följande:
    Nej vi hade också en väldigt ovanlig vinter, men vi brukar ändå ha snö. Dessutom så har vi ju Ski Sunne som faktiskt har riktigt bra backar. De har förövrigt en minicamping.
    24 platser enligt deras hemsida...

skisunne.se/page/vid-backen.aspx
  • Wilowa

Usch, det är sista veckan med vagnen uppställd på campingen och jag orkar knappt åka dit. ...eller snarare så har jag så mycket som jag måste men inte vill göra här hemma. Dessutom så är min man inte hemma...inte så kul att sitta själv med två barn i en husvagn. Fast jag hoppas att vi tar oss ut ikväll efter att sonen varit på träning och vi ätit.

• tumult
    tolta-det kan väl inte vara farligt att sitta sj med 2 barn det gör jag jätte gärna i husvagnen! bara jag får tillfället så åker jag ner till husvagnen med barnen!
    min gubbe gör lika dant om ag jobbar han åker ner med barnen själv på helgerna..
    förra året var han nere sj 2 veckor med dom när jag jobbade!
    sedan kan det vara tråkigt att ta hem husvagnen kanske!
  • medlem2

Då är det ju ett perfekt tillfälle Tolta att åka till vagnen och slippa dina måsten hemma Cool

• Chris

Ja nu fixas det i vagnen innan vi skall dra iväg på semestern. Håller på och bygger flera hyllor till garderoberna och så måste vi nog få in fläktar bakom kylskåpet. Lite tufft att hålla nere tempen i det då det blir varmt ute. Dessutom tar ju vårt kylskåp sin luft från förtältssidan.
    Sen blir det nog att gå igenom skåpen också och plocka ut allt "onödigt" så man inte släpar så mycket (över)vikt.

Bara ca 2veckor kvar nu till vi drar iväg Skrattande

• Wilowa
    tumult skrev 2010-06-29 19:01:37 följande:
    tolta-det kan väl inte vara farligt att sitta sj med 2 barn det gör jag jätte gärna i husvagnen! bara jag får tillfället så åker jag ner till husvagnen med barnen!
    min gubbe gör lika dant om ag jobbar han åker ner med barnen själv på helgerna..
    förra året var han nere sj 2 veckor med dom när jag jobbade!
    sedan kan det vara tråkigt att ta hem husvagnen kanske!
    medlem2 skrev 2010-06-30 12:32:02 följande:
    Då är det ju ett perfekt tillfälle Tolta att åka till vagnen och slippa dina måsten hemma Cool
    Jo, jag tog mig allt ut till vagnen efter mycket om och med. Fast "problemet" är att min dotter fyller år imorgon och hon ska ha kalas på lördag. Självklart så vägrade hon ha det ute vid husvagnen, så jag måste se till att få huset respektabelt. Suck, jag hatar att städa! {#emotions_dlg.djavulsk} Fast nu ska jag utnyttja det dåliga vädret och baka bullar...för vad är en sommar utan bullar?
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !