• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Wilowa
    Chris skrev 2010-06-23 07:01:35 följande:
    Jag gillar Branäs som skidort med backar och allt annat. Men det är på tok för dyrt att stå på campingen. Så nu kollar vi upp lite andfra "backup" alternativ ifall vi inte får plats i Säfsen.

Tolta: Angående kylskåpe,t att vagnen lutar lite har jag aldrig hört skulle påverka kylskåpet. Det jag vet är att om det sitter vinretlucka på luftintaget så klarar det inte av att kyla dår det är vår/sommar. Även om man har sommarlucka på så kan det behövas en fläkt som flyttar luften på baksidan om det är varmt ute. Jag monterade det på våran förra vagn och kunde sänka temperaturen med flera grader under varma sommardagar.

Vinterlucka är en isolerad eller iaf tät lucka som sitter på utsidan av vagnen bakom kylskåpet.
    Sommarlucka är en mera öppen typ som ett ventilationsgaller.
    Tack! Vi ringde företaget vi köpte vagnen av och fick samma information, så nu fungerar kylskåpet skapligt i alla fall.
  • MiaB72
    trazzlan: Jadu, jag tycker ju att lite sunt förnuft får råda på en camping, att visst kan man ha fest men kanske inte på samma ljudnivå som om man var hemma, man bor ju ganska tajt, sen om det handlar om en engångsföreteelse så ok, men om det hade hänt varje helg eller varje dag då hade jag nog sagt till för man vill ju kunna njuta själv också!

Vi hade just den diskussionen i helgen faktiskt för den campingen vi har varit på är nog den tystaste camping jag någonsin varit på och då brukar vi absolut inte vara högljudda men vi har varit 3 familjer som har suttit i tältet fram till kanske halv 12-12 och pratat och då har grannarna pikat dagen efter att det är ju faktiskt en familjecamping och då ska det vara tyst vid 22..... öhhh, det är ju en sak om man har hög musik, är högljudda och det är fest men man måste ju ändå kunna sitta i förtältet och prata, men det tyckte inte de!
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-06-27 17:35:03 följande:
    trazzlan: Jadu, jag tycker ju att lite sunt förnuft får råda på en camping, att visst kan man ha fest men kanske inte på samma ljudnivå som om man var hemma, man bor ju ganska tajt, sen om det handlar om en engångsföreteelse så ok, men om det hade hänt varje helg eller varje dag då hade jag nog sagt till för man vill ju kunna njuta själv också!

Vi hade just den diskussionen i helgen faktiskt för den campingen vi har varit på är nog den tystaste camping jag någonsin varit på och då brukar vi absolut inte vara högljudda men vi har varit 3 familjer som har suttit i tältet fram till kanske halv 12-12 och pratat och då har grannarna pikat dagen efter att det är ju faktiskt en familjecamping och då ska det vara tyst vid 22..... öhhh, det är ju en sak om man har hög musik, är högljudda och det är fest men man måste ju ändå kunna sitta i förtältet och prata, men det tyckte inte de!
    Oj, då skulle dessa pikande grannar ha varit på vår camping nu i helgen. Det var ett sorl av röster mer eller mindre tills vi la oss vid elva, halv tolv. Vid elva stängdes musiken av, men tyst var det inte. Fast på vår del av campingen bor det mest säsongare, så slapp ha det värsta buset inpå oss. Vi insåg att det är tradition för vissa i vårt samhälle att åka ut till campingen och fira midsommar. Jag gillar inte att ha fylla och bråk inpå knuten, men glada, pratiga röster gör mig ingenting.
  • MiaB72
    Tolta: Precis, man kan ju inte bo på en camping som säsongare eller "vanlig campare" heller för den delen om man inte klarar av att höra grannen prata i tältet bredvid Förvånad sen vill inte jag heller ha bus bredvid mig vill gärna ha det lugnt och skönt när jag ska sova men störs absolut inte av att grannen sitter uppe och pratar!
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-06-27 19:21:24 följande:
    Tolta: Precis, man kan ju inte bo på en camping som säsongare eller "vanlig campare" heller för den delen om man inte klarar av att höra grannen prata i tältet bredvid Förvånad sen vill inte jag heller ha bus bredvid mig vill gärna ha det lugnt och skönt när jag ska sova men störs absolut inte av att grannen sitter uppe och pratar!
    Vår vagn är faktiskt ganska bra ljudisolerad och dessutom så hade vi radion på hela natten. jag stördes faktiskt inte alls av festandet runt oss. Fast av någon konstig anledning så var jag helt slut dagen efter...jag undrar om jag blev bakis av alla ångorna.
  • rosaid

vi har haft det kanon på lidköping..imorrn åker gubben hem o jag o dottern stannar en vecka

• tumult

mia- har ni tagit hem vagnen nu?? har faktistk inte hunnit träffa er=9 jaså vi har inga problme med våra grannar hihi=9 inatt blev det till halv 2 hihih=)

• MiaB72
    tumult: lite konstigt att vi gått runt varandra! Ja, lite känsliga var de nog på den "gatan" Ja, nu är vagnen hemma igen! Ska städas ur och packas på nytt för att om 2 v dras iväg på långsemestern!
    Nu har vi precis fått klart med säsongsplats i Säfsen också
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-06-28 18:28:56 följande:
    tumult: lite konstigt att vi gått runt varandra! Ja, lite känsliga var de nog på den "gatan" Ja, nu är vagnen hemma igen! Ska städas ur och packas på nytt för att om 2 v dras iväg på långsemestern!
    Nu har vi precis fått klart med säsongsplats i Säfsen också
    Mycket på en gång...precis som det ska vara! Vi tar hem vår vagn nästa helg och då har vi 4-5 dagar på oss att packa om den inför vår vecka på kusten.

Säfsen blev jag lite nyfiken på när jag kollade deras hemsida nu. Ni måste lova att ni berättar vad ni tycker om att stå där. Fast är det inte väldigt långt för er att åka dit? Hur ofta räknar ni med att ni ska ha tid att åka dit? För oss funkar det inte med säsongsplats på vintern eftersom våra helger är fyllda med hockey vintertid. Dessutom så bor vi mindre än fem mil ifrån Sunne där det också är bra skidåkning...i alla fall för någon dag då och då.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !